Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL

Chic și util: 5 lucruri care îți pot îmbunătăți viața de zi cu zi

Joi, 08.08.2019
de Andreea Marinescu

Este în natura noastră să ne dorim mai mult, atât de la noi, cât și de la viața noastră. De multe ori, dezvoltarea personală și îmbunătățirea vieții sunt percepute ca un efort și, prin urmare, amânate.

De aceea e foarte utilă o schimbare de perspectivă: în loc să îți propui schimbări mari, pe care să nu le pui în practică, concentrează-te pe unele mici. Lipsa de timp și de energie nu vor fi pretexte la fel de bune atunci când efortul nu este unul mare. Mai mult, de ce să nu începi cu idei plăcute? Cu cât te entuziasmează mai mult o schimbare, cu atât ai mai multe șanse să dezvolți un obicei pozitiv.

Iată câteva idei din care poți alege ca să adaugi mai multe obiceiuri pozitive în viața ta:

1. Mersul cu bicicleta la muncă

Ritmul zilnic ne poate împinge să petrecem mult timp în interior și în mașini, însă acest lucru are un impact negativ atât asupra stării fizice, cât și a celei mintale. Nu este o coincidență că astfel de vehicule practice au început să devină din ce în ce mai populare, atât pentru plimbările în timpul liber, cât și pentru transportul la locul de muncă. Fie că optezi pentru o bicicletă clasică, una electrică sau un vehicul alternativ, e bine să profiți de orice moment ca să faci mișcare de intensitate moderată și să stai în aer liber, chiar dacă te poți bucura doar de o adiere de vânt sau câțiva copaci.

2. Cititul în mod regulat

Probabil ai pe listă câteva cărți care ți se par interesante, dar pe care nu ai început să le citești încă. Poate nu ai avut suficient timp (sau chef) să le începi, însă, dacă te uiți frecvent la seriale, te joci pe telefon sau petreci timp pe rețelele sociale, cu siguranță îți poți elibera programul ca să te bucuri și de o carte.

În această situație, organizarea e cheia. Pentru unele persoane funcționează mai bine integrarea cititului în ritmul zilnic, în ședințe de 20-30 de minute. Altele preferă să-i dedice o zi din weekend acestei activități: spre exemplu, câteva ore sâmbătă sau duminică dimineața.

3. Întâlnirile cu prietenii

Una dintre problemele vieții moderne este singurătatea, care nu este doar în creștere, ci are și consecințe neașteptat de negative. Un studiu realizat în SUA, citat de HRSA, avertizează că singurătatea poate avea consecințe negative asupra sănătății, chiar mai grave decât obezitatea și fumatul moderat.

Pe măsură ce trec anii devine mai dificil să menținem vechile relații de amiciție, dar și să formăm noi prietenii. În acest context, o atitudine proactivă e importantă: nu aștepta să fii căutată, ci încearcă să legi tu însăți legături mai strânse cu cei din jurul tău. Poți face acest lucru în multe moduri: de la o simplă invitație la o cafea a unei prietene mai vechi, la cunoașterea de noi persoane cu care ai în comun pasiuni sau hobby-uri.

4. Scrisul în jurnal

Atunci când scrii într-un jurnal ai ocazia să îți analizezi mai atent gândurile, acțiunile și obiceiurile și, în plus, îți poate scădea nivelul de stres. Vrei să faci ținerea unui jurnal mai distractivă? Nu e nicio regulă conform căreia trebuie să te limitezi la scris. Dacă te simți creativă, poți încerca un proiect de tipul „o fotografie pe zi” sau „un desen pe zi”, care să sugereze modul în care te simți sau principalele activități desfășurate.

5. Rutina de somn

Nimănui nu îi plac cearcănele, însă lipsa de somn ne afectează în multe alte moduri, cum ar fi irascibilitatea și diminuarea concentrării, atenției și memoriei. Nu te considera salvată de anticearcăn după o noapte scurtă, iar, dacă ai impresia că poți recupera orele de somn în weekend, e bine să știi că acesta este mai degrabă un mit. Acele câteva ore de somn în plus te pot ajuta să reduci disconfortul asociat cu oboseala, însă nu și toate dezavantajele de mai sus. În plus, riști să îți afectezi ritmul circadian, acel ciclu de 24 de ore al proceselor biochimice din corp.

Prin urmare, e mai bine să renunți la trucurile care îți permit să faci față la lipsa odihnei și să implementezi o rutină de somn sănătoasă, esențială ca să te simți și să arăți bine. Dacă ai dificultăți în a schimba ora la care adormi, sunt multe metode prin care îți poți ajuta corpul și mintea: de la amenajarea dormitorului (poți implementa soluții de tip DIY), la schimbarea orei la care iei cina.

Sursă foto: Pixabay

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!