Testul lui Ahile îţi spune care este punctul tău slab
Cuprins
Ahile, probabil unul dintre cele mai populare şi temerare personaje din mitologie, este considerat un simbol nu doar al forţei fizice, dar şi al celei interioare, o metaforă a abnegaţiei și a curajului. Cum se spune că avea un singur punct slab, călcâiul, expresia „a avea călcâiul lui Ahile” a devenit sinonimă cu vulnerabilitatea.
Conform mitologiei greceşti, Ahile era fiul lui Thetis, una dintre cele 50 de Nereide, personaje mitice, fiicele lui Nereus şi Doris, şi totodată nepoatele lui Oceanos. Acestea aveau sălaş în Marea Mediterană şi erau făpturi bune, cu forţe supranaturale, ajutându-i pe pescarii şi pe marinarii care dădeau de greu în apele Mediteranei.
Tatăl lui Ahile era muritor, însă nu unul de rând, ci cu descendenţă nobilă. Peleus era regele mirmidonilor, unul dintre popoarele din Grecia Antică.
Cum a devenit Ahile cel mai puternic dintre pământeni?
Există două variante ale legendei vulnerabilităţii lui Ahile. Prima arată că mama lui, Thetis, a vrut ca el să devină nemuritor şi l-a scăldat mai întâi în ambrozie – hrana zeilor despre care se spune că le dădea nemurire şi tinereţe veşnică. Mai apoi l-a trecut prin foc, pentru ca toate părţile omeneşti să se mistuie şi să rămână cele supranaturale. În acel moment a intrat în cameră Peleus, care a oprit-o pe Thetis înainte ca aceasta să-i ardă fiului ei şi călcâiul.
O altă legendă spune că Thetis şi-a dus copilul la râul Styx, pentru ca fiecare parte a corpului său să devină invulnerabilă. În timpul ritualului, nereida şi-a ţinut copilul de călcâi, această parte fiind singura zonă a corpului neatinsă de apele magice ale râului, rămânând, așadar, vulnerabilă.
Pornind de la frumoasele legende olimpiene, expresia „călcâiul lui Ahile” descrie, în zilele noastre, punctul slab al unei persoane.
Următorul test te va ajuta să-ţi dai seama care este punctul tău cel mai slab. Alege o imagine care îţi place cel mai mult. Alegerea pe care o faci îţi va spune care este cea mai mare vulnerabilitate a ta. Revelaţia pe care o vei avea nu te va mulţumi prea tare, însă vei şti ce trebuie să schimbi, dacă nu eşti mulţumit de tine.
1. Dacă ai ales prima poză, vulnerabilitatea ta cea mai mare este aceea că nu rezişti niciodată tentaţiei. Indiferent că eşti într-o relaţie de durată sau nu, cu greu rezişti să nu ridici ochii către un tip drăguţ. Ba chiar îţi faci scenarii despre cum ar fi viaţa alături de el şi te gândeşti că partenerul tău nu are nimic din ceea ce are el. Dacă nu eşti într-o relaţie, motivul pentru care eşti singură este tocmai slăbiciunea ta pentru bărbaţi. Alegând această imagine îţi vei da seama că îţi este greu să stai departe de orice viciu.
2. Cel mai apreciat film de dragoste al tuturor timpurilor, „Titanic”, a făcut „victime” nu doar în rândul romanticilor incurabili, ci şi în rândul persoanelor care nu cred aşa mult în iubire. Pentru cei mai sensibili, drama trăită de Rose şi Jack a fost un izvor nesecat de lacrimi... care îţi caracterizează în mare parte viaţa de zi cu zi, dacă ai ales această imagine. Eşti foarte sensibilă, vulnerabilitatea ta fiind foarte mare în plan emoţional. Cauţi persoana potrivită, dar te laşi rănit foarte uşor pe parcursul acestui drum.
3. Orice fashionistă iubeşte shoppingul, însă cât de departe poate ajunge această pasiune? Dacă nu eşti o persoană care face o afacere din această activitate şi ai ales imaginea cu numărul 3, atunci eşti o persoană superficială, care este uşor de manipulat. Orice persoană care îţi oferă o compensaţie materială te poate avea la degetul mic.
4. Cine ar rezista unei pizza apetisante, aşa cum este cea din imagine? Poate unii dintre noi ar putea, însă, la cât de bine arată, puţini ar fi aceia care ar spune „nu” unei astfel de tentaţii. Iar multora li se pare puţin o singură pizza, acest comportament denotând o trăsătură care nu ar face mândru pe nimeni: lăcomia. Lipsa de rezistenţă în faţa unui platou cu mâncare vine uneori „la pachet” cu o dorinţă şi mai mare: aceea de a încerca şi alte feluri. Tentaţia este mare, iar tu eşti greu de stăpânit şi vrei tot mai mult.