Poziția corectă pe bicicletă: respectă aceste reguli!

Luni, 11.04.2016
de Viorica Ghinea

Poziţia corectă pe bicicletă este esenţială nu doar pentru a obţine toate beneficiile pe care ţi le poate oferi acest tip de activitate, ci şi pentru a preveni anumite afecţiuni ale coloanei vertebrale. Cu siguranţă modul în care stai pe bicicletă poate să facă diferenţa între disconfort fizic şi deplasare greoaie şi confort şi performanţă!

Dacă obişnuieşti să petreci mult timp pe bicicletă, atunci cu atât mai mult trebuie să ţii cont de următoarele indicaţii. 

 Află care este poziţia corectă pe bicicletă!

Obține poziția corectă pe bicicletă respectând următoarele reguli!

Ghidonul

Pentru început, atunci când vrei să verifici dacă ai poziţia corectă pe bicicletă, trebuie să ajungi la ghidon fără să te simţi inconfortabil. Indiferent de traseu, trebuie să te poți ține bine de ghidon, care nu ar trebui să fie nici prea sus, nici prea jos, ci cam la același nivel cu șaua ori chiar puțin mai jos decât ea. Spatele tău ar trebui să stea înclinat la 45 de grade, iar brațele să nu fie întinse la maximum, ci ușor lejere.

De asemenea, nu trebuie să simţi vreo neplăcere la nivelul spatelui sau al gâtului. Din acest motiv, este indicat să îți îndrepți atenția spre modele de biciclete care permit diferite reglaje.

Șaua

Pentru a obține poziția corectă pe bicicletă, trebuie să fii atentă și la șa. Aceasta nu trebuie să aibă vârful ridicat ori coborât, ci trebuie să fie paralelă cu solul. Legat de înălțimea șeii, ia în considerare că ea trebuie reglată astfel încât piciorul să fie întins perfect atunci când pedala este poziționată jos.

Ca să obții poziția față-spate a șeii în mod corect, fii atentă la linia genunchiului aflat în față, care trebuie să fie perpendiculară pe axul pedalei.

Poziția corectă pe bicicletă trebuie personificată în funcție de nevoile tale. Spre exemplu, dacă persoana care s-a plimbat înaintea ta pe ea a ridicat șaua, nu înseamnă că ar trebui să mergi și tu pe același reglaj.

Pedalele

Nici poziția pe care o au picioarele tale pe pedale nu ar trebui neglijată. Așadar, atunci când te urci pe bicicletă, fii atentă ca genunchiul din față să depășească axul pedalier. O poziție incorectă poate provoca disconfort la nivelul genunchilor, în special dacă petreci mai mult timp pe bicicletă. 

Alte aspecte la care trebuie să fii atentă:

Fă reglajele corespunzătoare înainte de plimbarea cu bicicleta, însă fii atentă și pe traseu dacă mai observi anumite probleme. Astfel vei ajusta pe parcurs acolo unde este cazul, în funcție de corpul tău și de traseele pe care le străbați.

- alege o bicicletă potrivită pentru înălțimea și greutatea ta;

șaua nu trebuie să te jeneze atunci când pui picioarele pe sol;

- nu ține gâtul încordat, altfel te vei confrunta cu disconfort la nivelul lui. Lasă capul ușor în jos și privește ușor mai sus. Vei simți imediat diferența.

- nu purta haine prea largi pentru că poți compromite poziția corectă pe bicicletă.

Atenție!

Dacă simți disconfort la nivelul spatelui, gâtului, genunchilor sau la încheieturile mâinilor, înseamnă că nu ai o poziție corectă pe bicicletă. Nu trata aceste semne cu indiferență pentru că vei avea probleme mari mai târziu. Citește cu atenție indicațiile de mai sus și pune-le în practică.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016