Orezul ingrasa? Afla raspunsul nutritionistilor

Marţi, 19.01.2016
de Nicoleta Soare

Orezul este un aliment bogat in carbohidrati si o sursa importanta de nutrienti, fiind usor de digerat de catre organism. Datorita continutului mare de amidon si zahar, orezul ofera „combustibil” corpului tau, astfel ca, dupa o portie de orez, te vei simti mai plina de energie.

Dar oare orezul ingrasa? Afla raspunsul nutritionistilor despre consumul acestei cereale care hraneste mai mult de jumatate din populatia acestui glob.

Orezul ingrasa, ca orice aliment, doar atunci cand portiile nu sunt controlate si cand nu tii cont de numarul de calorii pe care le consumi.

  

Specialistii recomanda sa introduci orezul in dieta ta, datorita beneficiilor pe care le are. Acesta este un aliment bogat in substante hranitoare, dar reprezinta, in acelasi timp, si o varianta de luat in calcul pentru silueta ta, deoarece iti furnizeaza necesarul optim de calorii.

Volumul fiecarui bob se tripleaza prin gatire, adica va fi nevoie de o cantitate relativ redusa pentru a creste senzatia de satietate. Desi il gasim sub diverse forme - alb, brun, rosu sau negru -, cel mai des consumat este orezul alb. De asemenea, trebuie sa stii ca orezul este alimentul care protejeaza inima, creierul si sanatatea pielii.

Nutritionistii folosesc si recomanda dieta cu orez inca din anii 1900, mai ales in tratarea problemelor legate de obezitate, diabet si afectiuni cardiace, deoarece acesta are un continut scazut de sodiu si o cantitate mare de calciu, echilibreaza si ajuta la detoxifierea organismului.

Daca vrei sa incerci o dieta cu orez, inlocuieste orezul alb cu cel brun, deoarece are calorii mai putine, iti furnizeaza minerale si vitamine care cresc activitatea antioxidantilor in corp, iti asigura un nivel optim de fibre si te protejeaza impotriva afectiunilor cardiace.

 

Iata care sunt diferentele nutritionale dintre orezul alb si cel brun

Nutrienti  Valori 100 g orez alb Valori 100 g orez brun 
Calorii   130  112
Grasimi  0.21 g  0.83 g
Sodiu  0 mg  0 mg
Fibre  0.23 g  1.8 g
Carbohidrati  28.59 g  23,51 g
Magneziu  13 mg  44 mg
Fosfor  37 mg  77 mg 

Acum, fiindca ai aflat ca orezul nu ingrasa, iar nutritionistii iti recomanda sa-l consumi in dieta ta, incearca si reteta noastra de orez cu masline.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016