Beauty Fridays

10 alimente bogate in estrogen

Luni, 16.11.2015
de Alexa Galgau

Este foarte important sa stii care sunt alimentele care iti pot regla nivelul de estrogen din organism. La polul opus, daca trebuie sa te feresti de acest hormon, atunci trebuie sa cunosti aceasta lista cu alimente pe care nu prea ar trebui sa le mananci. Iata care sunt alimentele cele mai bogate in estrogen!

Alimente bogate in estrogen

1. Fructe uscate

Fructele uscate, in special caisele, curmalele si prunele, ajuta la reglarea nivelului de estrogen din corp. In acelasi timp, ele sunt si o gustare sanatoasa si satioasa, care iti pot satisface pofta de dulce, dandu-ti in acelasi timp nutrienti si multe fibre sanatoase.  Fructele uscate contin fitoestrogeni, care imita modul in care functioneaza estrogenul in organism.

2. Semintele de in

Semintele de in sunt printre cele mai eficiente alimente daca urmaresti sa provoci o crestere a nivelului de estrogen din corp. Poti sa le mananci ca atare sau sa le adaugi in diverse preparate. Sunt bogate in fibre, asa ca te vor face sa te simti satula dupa doar o portie mica. Se recomanda inclusiv in curele de slabire, deoarece ajuta sistemul digestiv lenes si scad si nivelul colesterolului, o adevarata problema a populatiei contemporane. 

3. Semintele de susan

Aceste seminte aromate contin si ele fitoestrogeni si vestea buna este ca si uleiul de susan este la fel de bogat in aceste substante, fiind mai usor de introdus in dieta. Semintele, insa, sunt pline de fibre si sunt, in plus, o sursa excelenta de minerale. De exemplu, doar o lingura de seminte de susan iti ofera o zecime din necesarul zilnic de magneziu, calciu si fier, precum si 4% din necesarul de fibre. 

4. Nautul

Chiar daca nu iti place in mod special nautul, ar fi indicat sa il introduci in dieta daca ai probleme cu nivelul scazut de estrogen in corp. Aromeaza-l cu diverse condimente, adauga-l la salate sau consuma-l ca fel principat. Nautul este si plin de proteine, deci poate fi un aliment important daca esti sau vrei sa devii vegetariana.

5. Fasolea

De mult timp este recomandata fasolea in dieta, pentru ca are multe fibre si reduce colesterolul. S-a descoperit ca sunt si bogate in fitoestrogeni. Medicii recomanda sa mananci macar o data pe saptamana fasole, fie ea rosie, alba sau de orice alt soi. 

6.  Germeni de lucerna

Poate ca ai auzit cat de sanatosi sunt germenii de grau, iar acum iti spunem ca si cei de lucerna sunt excelenti, mai ales daca ai un nivel scazut de estrogen in organism. Au foarte putine calorii si nu au deloc efecte secundare, precum alte suplimente alimentare care reprezinta o sursa de estrogen. Se pare ca germenii de lucerna ajuta inclusiv la scaderea colesterolului. Sunt un adaos excelent la salata sau la un sandwich.

7. Lapte de soia

Dupa cum probabil stii deja, soia este unul dintre alimentele de baza intr-o dieta creata pentru cresterea nivelului de estrogen din organism. Este bine sa stii ca nu e recomandat sa consumi multa soia daca stii ca ai dereglari hormonale. Consumul de lapte de soia poate fi benefic in special dupa menopauza, pentru ca regleaza nivelul de estrogen intr-o perioada sensibila a organismului.

8. Tofu

Acest produs din soia este un bun inlocuitor pentru branza, fiind si foarte bogat in estrogen. Daca stii ca ai si probleme cu colesterolul, este recomandat sa renunti la lactatele grase, cel putin. In acest caz, cea mai buna solutie este tofu, care se gaseste in multe sortimente.

9. Boabe de soia

Avantajul de a consuma boabe de soia in loc de lapte de soia sau tofu este ca acestea sunt si o sursa excelenta de fibre si proteine, nu doar de estrogen. In plus ele au si multe minerale si vitamine. Pentru femei sunt in mod special valoroase datorita continutului ridicat de magneziu si potasiu, avand in vedere ca femeile dezvolta adesea carente de acest tip. 

10. Mazare

Pe cat de buna este mazarea, pe atat de sanatoasa este. Nu doar ca iti ofera fibre si proteine, ca toate leguminoasele, dar este si o sursa buna de estrogen. In mod surprinzator, mazarea contine si multa vitamina C, ceea ce inseamna ca va contribui masiv la intarirea sistemului tau imunitar. 

Consuma aceste alimente care contin estrogen cu precautie si nu inainte de a discuta cu medicul, daca stii ca ai anumite probleme hormonale de gestionat. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016