Ai o senzație de greață după ce iei vitamine? Află de ce!

Duminică, 27.11.2016
de Alexa Galgau

Ți s-a întâmplat până acum să iei vitamine și să ai o senzație de greață imediat după? Dacă da, află că este o problemă foarte comună, cu care mulți oameni se confruntă când iau suplimente alimentare. Totodată, nu este niciun motiv de îngrijorare, însă trebuie să știi de ce apare această reacție, pentru a o putea preveni. Vitaminele pot fi foarte benefice pentru organism, mai ales atunci când există anumite carențe, dar trebuie să existe măsură în toate, pentru că excesul de suplimente poate să creeze reacții negative în organism.

Află de ce apare senzația de greață atunci când iei vitamine și ce să faci ca să o previi!

De ce apare senzația de greață când iei vitamine

Tot mai mulți oameni apelează la suplimente alimentare pentru a-și ajuta organismul să fie mai rezistent, deși doctorii spun că nu ar trebui să abuzăm de ele, deoarece excesul poate fi periculos pentru organism. Vitaminele nu trebuie luate după ureche, ci ar trebui prescrise de un medic, în special când vine vorba de anumite tipuri de vitamine (de exemplu, niacină sau vitamina E), care pot dăuna grav organismului dacă sunt administrate în cantități mari pe termen lung.

Foarte multe persoane care iau vitamine se plâng că acestea le dau o senzație de greață imediat după administrare, problemă pentru care există mai multe posibile cauze:

1. Iei vitaminele pe stomacul gol. Foarte mulți oameni se trezesc dimineața și primul lucru pe care îl fac este să își ia vitaminele înainte de a mânca. Aceasta este cea mai frecventă cauză a senzației de greață provocate de vitamine, deoarece ele au un efect ușor iritant asupra stomacului. Starea poate să se prelungească și două sau trei ore dacă stomacul rămâne gol în continuare, până când vitamina ajunge în intestin. Cea mai bună metodă de a evita această neplăcere este să iei întotdeauna vitaminele în timpul mesei.

2. Iei prea multe vitamine iritante pentru stomac. Anumite vitamine sunt mai iritante pentru mucoasa stomacului decât altele - de exemplu, vitamina C sau vitamina E. Vitamina C este unul dintre cele mai populare suplimente de pe piață, dar este bine să știi că, dacă îți dă simptome precum greața, ar trebui schimbat dozajul, pentru că iei prea mult. Riscul de a te alege cu o senzație de greață este mult mai mare dacă iei mai mult de 75 miligrame de vitamina C, aceasta fiind doza zilnică recomandată. De fiecare dată când începi să iei un supliment alimentar, află dozajul corect, pentru a evita efecte secundare neplăcute.

3. Nu iei vitaminele sub forma care trebuie. Există multe tipuri de capsule pe piață, iar dacă ai un stomac sensibil, va trebui să le alegi pe cele care sunt cel mai puțin iritante pentru acesta. Mai exact, trebuie să iei vitaminele care se dizolvă cel mai repede, astfel încât să nu stea prea mult în stomac. Întreabă farmacistul care este varianta cea mai bună pentru tine. Dacă senzația de greață persistă, oprește tratamentul și consultă-te cu medicul specialist.

4. Iei prea multe vitamine solubile în grăsime. Cauzele senzației de greață prezentate anterior sunt ușor de înlăturat, însă poate exista și o cauză cronică pentru care ai început să ai acest simptom. De obicei, vitaminele care sunt solubile in grăsime sunt cele care dau și o stare de rău (A, D, E și K). Spre deosebire de vitaminele solubile în apă, excesul nu poate fi eliminat din organism prin urină, ceea ce înseamnă că ele ajung să se acumuleze și să faca rău.

Ca să îți dai seama dacă aceasta este cauza, vezi cât durează starea de greață, iar dacă nu trece nici după câteva ore, chiar și după ce ai mâncat, este foarte probabil să fie vorba despre o acumulare de vitamine în organism. Senzația de greață cronică trebuie întotdeauna să te trimită la medic, care poate stabili un dozaj corespunzător al suplimentelor, astfel încât să nu ajungi să te îmbolnăvești din cauza lor. Este important să nu depășești niciodată doza zilnică recomandată de vitamine solubile în grăsime: 700 de micrograme de vitamina A, 600 de unități internaționale de vitamina D, 15 miligrame de vitamina E și 90 de micrograme de vitamina K.

Așadar, vitaminele pot da o senzație de greață care este perfect normală dacă le iei pe stomacul gol, însă ea poate indica și un nivel foarte ridicat la acestor vitamine în organism, ceea ce poate fi periculos.

Află și dacă suplimentele pentru scăderea colesterolului chiar funcționează!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016