Beauty Fridays

Ce alimentație trebuie să ai dacă mergi la sală

Marţi, 06.09.2016
de Alexa Galgau

Deja știi că alimentația este foarte importantă pentru a slăbi, iar dacă te-ai apucat de sală, ea îți va influența evoluția cu atât mai mult. Hrana este o formă de combustibil, iar soluția pentru a da jos kilogramele în plus nu este să te înfometezi și să tragi de fiare toată ziua. Pentru ca efortul tău la sală să se vadă, trebuie să îți ajustezi dieta corespunzător, astfel încât să îi oferi corpului aportul necesar de nutrienți.

Ai nevoie de o anumită alimentație pentru sală, iar noi te vom ajuta astăzi să înțelegi mai bine acest capitol al nutriției și să mănânci cât și ce trebuie pentru a avea un corp de divă!

Alimentație pentru sală: înainte de efort

Înainte de efort fizic, ai nevoie de combustibil, iar asta nu înseamnă să mănânci o ciocolată, ci să faci alegeri alimentare inteligente, pentru rezultate maxime. Masa de dinainte de sală trebuie să fie bogată în carbohidrați de calitate (cu eliberare treptată).

Câteva idei bune de alimente pe care să le consumii înainte de efort (cam cu o oră) sunt:

  • banane: lasă deoparte toate batoanele energizante de pe rafturile supermarketurilor și îndreaptă-te către raionul de fructe, unde găsești adevăratele produse energizante. Bananele sunt pline de carbohidrați ușor de digerat și, în plus, sunt pline de potasiu, care ajută funcția nervoasă și pe cea a mușchilor.

  • cereale integrale: chiar dacă nu sunt la fel de bune precum cele pline de zahăr pe care le consumăm în mod obișnuit, cerealele integrale conțin fibre, iar energia este eliberată treptat, ceea ce înseamnă că vei avea destul combustibil pentru tot antrenamentul. Totodată, ele conțin vitamina B, care ajută la convertirea carbohidraților în energie.

  • pâine integrală: spre deosebire de pâinea albă, cea integrală este mai bogată în fibre și, la fel ca cerealele, îți oferă energie pentru un timp mai îndelungat. Mănâncă pâine integrală cu ouă fierte, cam cu 45 de minute înainte de sală, dacă te antrenezi la prânz.

  • iaurt: iaurtul este sățios și conține proteine, iar combinația cea mai bună în cazul alimentației pentru sală este cea dintre iaurt și fructe. Fructoza îți dă multă energie pe moment, iar iaurtul protejează musculatura în timpul efortului, dar o ajută și să se refacă după antrenament.

Înainte de a face efort fizic, este bine să eviți alimentele foarte grase, pentru că grăsimile rămân în stomac foarte mult timp, ceea ce înseamnă că te vei simți „grea” când vei merge la sală. Deși carbohidrații sunt varianta cea mai bună de alimentație pre-antrenament, ține cont că dulciurile ar trebui evitate, pentru că îți vor da energie un timp foarte scurt, după care vor avea efectul opus, lăsându-te epuizată.

Alimentație pentru sală: după efort

Dacă ai mers la sală, asta nu este cea mai bună scuză să dai buzna într-un restaurant fast-food și să comanzi cea mai mare porție de cartofi prăjiți. Este extrem de important să ai o alimentație pentru sală corectă, înainte, dar și după antrenament, când mușchii sunt slăbiți și au nevoie de nutrienți pentru a se reface.

La fel ca în cazul alimentației pre-antrenament, este esențial aportul de carbohidrați și proteine. Dacă scopul tău este să dezvolți musculatura, trebuie să consumi proteine de calitate cam la 15 minute după antrenament, iar dacă vrei doar să slăbești, poți să mănânci și la 45 de minute după efort. Contează, desigur, și ce mănânci! Iată câteva alimente ideale după sală:

  • iartul grecesc: acesta are de două ori mai multe proteine decât alte tipuri de iaurt și merge de minune alături de cereale sau fructe. Alege un sortiment neîndulcit, fără arome si alte adaosuri, pentru o gustare sănătoasă.

  • carnea de curcan sau de pui: acestea sunt tipuri de carne slabă și sunt surse grozave de proteine. După antrenament, mănâncă un sandvici cu pui sau curcan și niște legume, iar organismul tău se va reface așa cum trebuie.

  • shake-uri proteice: aceasta este cea mai rapidă soluție dacă vrei să-ți refaci mușchii și nu ai timp să mănânci altceva. Poți să îți cumperi pudră pentru astfel de shake-uri de pe site-urile speciale și să stai liniștită că vei consuma toți nutrienții necesari (nu vei fi nici înfometată, pentru că este foarte sățioasă).

  • ouă: sunt cele mai bune surse de proteine și sunt ideale în alimentația pentru sală. Îți recomandăm să le consumi fierte și să eviți varianta prăjirii lor.

  • smoothie-uri: pline de carbohidrași și vitamine, acestea îți vor reda energia pentru tot restul zilei și îți vor ține și de foame. Fă-ți un smoothie din banane, curmale, scorțișoară și apă - te vei simți ca nouă în câteva minute!

Nu este deloc greu să îți ajustezi alimentația pentru sală, astfel încât să îi oferi corpului toți nutrienții necesari pentru a fi sănătos și puternic, nu doar frumos!

Află și ce să nu porți niciodată la sală și cum să îți aranjezi părul pentru sală!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016