Rețete delicioase
Înapoi la
Nu Skin
Optezi sa Impresionezi

Pericolul din frigiderul tău: cele mai rele 10 alimente pe care le poți avea

Otilia Geavlete, redactor Divahair.ro

Mulți dintre noi ne dăm seama cu ușurință că unele alimente, precum o porție mare de cartofi prăjiți, un hamburger sau o prăjitură cu cremă nu sunt tocmai sănătoase. De aceea, ne străduim să le mâncăm doar ocazional, desigur, dacă nu suntem dependenți de fast-food.

Dar puține persoane realizează că mâncarea nesănătoasă se află chiar în propriul frigider și face parte din meniul zilnic. Alimentele cu extra calorii, cu multe zaharuri și grăsimi ori cu un conținut ridicat de sare sunt oaspeți obișnuiți în frigiderul nostru.

Află care sunt cele mai nocive 10 alimente din frigiderul tău, pe care le consumi în mod regulat, deși conținutul lor de grăsimi saturate, zahăr și sare este total inadecvat. În galerie, îți dezvăluim și cu ce le poți înlocui, pentru o dietă sănătoasă.

Maioneză

Maioneză

Poate că maioneza nu este chiar atât de dăunătoare, dacă folosești o cantitate mică, o linguriță sau două la o masă. Dar mulți dintre noi adoră acest condiment cremos și aromant, care ne poate face să consumăm mai mult de 360 calorii, respectiv 40 grame de grăsime într-un singur sfert de ceașcă.

Dacă nu vrei să renunți la maioneză, alternativa este să folosești o variantă light, cu doar 35 de calorii și 3,5 grame de grăsime pe linguriță consumată. Ia în considerare și alte condimente, precum muștarul, sosul salsa sau sosul chilli. Dacă vrei neapărat maioneză, nu consuma mai mult de două lingurițe la o masă.

Băuturi carbogazoase

Băuturi carbogazoase

Deși sunt nelipsite din frigiderul multora dintre noi, băuturile acidulate dulci sunt principalele vinovate de acumularea unor calorii ”goale”, adică fără valoare nutritivă. La acestea se adaugă și ceaiurile îndulcite din comerț și energizantele. Deși gustul dulce ne poate înșela că vom mânca mai puțin dacă bem astfel de băuturi, nu este adevărat. Mâncăm la fel de mult și adăugăm caloriile din zahărul băuturilor respective.

Cea mai bună alternativă este apa, care ar trebui să fie principala noastră sursă de hidratare pe parcursul zilei. Unele ceaiuri neîndulcite, precum cele verzi sau negre, pot fi folositoare, reprezentând și o sursă de antioxidanți. De asemenea, anumite tipuri de lapte vegetal (precum cel de migdale), au un număr redus de calorii, dar sunt și surse pentru o serie de minerale și vitamine, precum calciul, magneziul, potasiul, vitaminaD sau vitamina B 12.

Băuturile alcoolice

Băuturile alcoolice

Pe lângă faptul că poate da dependență, alcoolul este contraindicat în diete. Ficatul lucrează din greu ca să transforme alcoolul în acizi grași, care se acumulează la nivelul său. Chiar și o singură noapte în care abuzezi de alcool poate duce la acumularea de grăsimi în ficat. 

Ca și băuturile carbogazoase și sucurile dulci, alcoolul reprezintă calorii ”goale, fără valoare nutritivă. Un pahar de vin are 170 calorii, o sticlă de bere de jumătate de litru conține 150 de calorii, iar un păhărel de tărie (vodcă, lichior, rom, gin sau whiskey) are peste 100 de calorii.Moderația este cheia în cazul consumului de alcool, precum și alternarea cu băuturi precum apă minerală cu lămâie, ceai sau cafea.

Carnea procesată

Carnea procesată

Orice formă procesată de carne, precum șunca, parizerul, salamul, este, în general, contraindicată în alimentația sănătoasă, având un conținut crescut de grăsimi, sodiu și unii conservanți, ca nitrații. O feliuță de șuncă sau de salam conține o mare cantitate de sare, ajungând până la 480 miligrame. Alimentele bogate în sare cresc riscul de presiune arterială, boli cardiace și atac de cord. De asemenea, carnea procesată, cu adaos de conservanți, afumată sau prelucrată chimic, crește riscul de cancer de colon, conform American Institute for Cancer Research.

Alternativa este reprezentată de carnea neprelucrată, proaspătă, care conține toate proteinele, vitaminele și mineralele necesare, dar fără adaos de sare și conservanți.

 

Surse foto: Istock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3 (2)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - culinar

    1. Conservarea icrelor la congelator: trucuri utile pentru tine (753 vizite)