5 superalimente pentru recuperarea după sărbători

5 superalimente pentru recuperarea după sărbători

Andreea Constantin

Fripturi, cârnați, somon afumat, salată de boeuf, șampanie, prăjituri, cozonac… Știm cu toții și o auzim mereu: mesele de sărbători, adesea foarte bogate în grăsimi și zahăr, pot dăuna organismului. Pentru a ne recupera după aceste excese alimentare, ar trebui să mizăm, în perioada imediat următoare sărbătorilor, pe alimente de detoxifiere, care ne vor deveni cei mai buni aliați pentru a ne recăpăta vitalitatea. Iată câteva dintre ele:

Murături fermentate

Murăturile fermentate, cum sunt castravetii murati, varza murată, gogonelele, sunt pline de bacterii bune, numite probiotice, care sunt importante pentru sănătatea intestinului. Află mai multe detalii aici.

Castraveții sunt bogați în beta-caroten, pe care corpul tău îl transformă în vitamina A. Carotenul este un compus puternic, despre care s-a demonstrat că ajută la scăderea șanselor de a suferi de boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer, boli respiratorii și alte afecțiuni. Unii sportivi consumă zeamă de murături după exerciții, pentru a înlocui rapid electroliții pierduți. Zeama de murături (mai ales cele în oțet) poate ajuta la menținerea uniformă a nivelului de zahăr din sânge. Acest lucru poate aduce beneficii persoanelor care prezintă risc de diabet.

Legumele verzi

Deseori neglijate în perioada sărbătorilor, legumele verzi sunt perfecte pentru tratarea acidității alimentelor și curățarea organismului. Legumele verzi conțin nutrienți esențiali pentru detoxifiere: potasiul accelerează drenajul, iar antioxidanții reduc inflamațiile. De asemenea, bogate în fibre, legumele verzi facilitează tranzitul și ajută la îmbunătățirea digestiei. 

Broccoli, spanac, fasole verde, praz, năsturel, lăptucă, țelină apio, varză de Bruxelles - opțiunile sunt variate și îți vor permite să variezi meniurile, fără să te plictisești. Dintre aceste legume, anghinarea este deosebit de benefică pentru sănătate. Un adevărat aliat al ficatului, favorizează secreția bilei și evacuarea acesteia către intestin. Datorită conținutului său ridicat de potasiu, este un bun diuretic. O poți mânca gătită, dar o poți transforma și în suc, bun de băut pe tot parcursul zilei. Pentru a face acest lucru, amestecă trei linguri de extract de anghinare într-o jumătate de litru de apă. 

Ușoare și sărace în calorii, legumele verzi, fierte sau crude, trebuie consumate fără moderație.

Lămâia 

Pentru a-ți purifica ficatul și a-l curăța, nimic nu este mai potrivit decât sucul de lămâie. Alcalinizantă, lămâia reechilibrează organismul și întărește sistemul imunitar. În plus, datorită acțiunii sale de detoxifiere, lămâia ajută la reglarea sistemului digestiv și facilitează eliminarea toxinelor și a grăsimilor. Bogată în vitamina C, aceasta întărește și sistemul imunitar. Când te trezești, pe stomacul gol, poți bea o cană de apă călduță, în care ai stors jumătate de lămâie. De asemenea, poți pregăti o limonadă neîndulcită, pentru a o bea pe tot parcursul zilei. Alege lămâi din agricultură ecologică, pentru a beneficia de toate avantajele acestora.

Kiwi 

Plin de antioxidanți și vitamina C, dar și bogat în cupru, magneziu și potasiu, kiwi este fructul anti-îmbătrânire prin excelență. De asemenea, este eficient în combaterea constipației și în sprijinirea digestiei. Denumit și regele iernii, merită să-i acorzi cea mai mare atenție, deci consumă-l pe săturate.

În salate de fructe sau legume, proaspăt, în smoothie-uri de fructe și verdețuri, kiwi este aliatul tău pe timpul iernii și nu numai.

Usturoiul

Datorită conținutului de sulf și vitamina E, usturoiul este un aliment perfect în perioada de detoxifiere. Ajută la evacuarea toxinelor și la curățarea organismului, datorită efectelor sale diuretice. Pe lângă efectele sale antioxidante și antiinflamatorii, usturoiul reglează nivelul de colesterol din sânge. Consumă-l crud și zdrobit, pentru a-și păstra punctele forte.

După mesele bogate de sfârșit de an, digestia se realizează mai greu și te poți simți obosit. Pune în farfurie alimente detoxifiante, care te vor ajuta la eliminarea toxinelor acumulate de organismul tău. Lasă fructele și legumele, pe care tindem să le neglijăm în aceste perioade, să fie aliații tăi, pentru o sănătate de fier și o stare generală de bine.

Surse foto:  Shutterstock.com

Articolul urmator
Câtă carne este, de fapt, recomandat să consumi într-o săptămână, conform Mihaelei Bilic
Câtă carne este, de fapt, recomandat să consumi într-o săptămână, conform Mihaelei Bilic
Ce antrenament de slabit ar trebui sa incerci dupa sarbatori?
Incepe quiz
Ce antrenament de slabit ar trebui sa incerci dupa sarbatori?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.