Nu Skin

Alimentele din dietă care îți sabotează silueta

Joi, 05.01.2017
de Alexa Galgau

O dietă eficientă nu se poate ține după ureche, ci este absolut necesar să existe un plan strict și foarte multă informare, fără de care poți face greșeli ce îți pot sabota dorința de a slăbi. Chiar dacă ajungi la un nutriționist, va trebui să citești foarte mult pe această temă și să nu te arunci orbește, fără să știi câteva principii de bază legate de funcționarea corpului și importanța fiecărei categorii de alimente în procesele acestuia.

În plus, va trebui să știi exact ce alimente din dietă să elimini complet, chiar dacă sunt vândute în magazine ca produse sănătoase și potrivite pentru regim!

Alimente care îți strică dieta

Chiar și un „începător” în domeniul nutriției știe că mâncărurile grase și dulciurile sunt cele care îngrașă cel mai mult și sunt și cele mai nesănătoase. Există însă o mulțime de produse categorisite ca „dietetice”, care nu fac altceva decât să îți distrugă eforturile de a slăbi. În plus, anumite alimente sănătoase sunt foarte dense caloric și ar trebui consumate cu măsură.

Iată o listă cu alimente care îți distrug dieta fără să știi:

  • ceaiurile din comerț: poate că ești obișnuită să bei o sticlă de ceai din supermarket când ți-e sete sau când termini programul la sală, dar trebuie să te ferești de orice tip de băutură din comerț, chiar și de ceai, pentru că aproape toate sortimentele sunt pline cu zahăr. Zaharurile din sucurile vândute în supermarketuri cresc inflamația în corp și conduc la apariția multor boli pe termen lung. Dacă vrei să bei ceva sănătos, fă-ți ceai acasă, adaugă puțină miere sau lasă-l ca atare, și ia-l în geantă pentru mai târziu.

  • sucurile „dietetice”: băuturile carbogazoase pe care scrie mare „fără zahăr”, „diet”, „0 calorii” sunt printre cele mai periculoase, pentru că, deși nu au zahăr, au o mulțime de aditivi, iar îndulcitorii folosiți îi fac organismului mai mult rău decât bine;

  • batoanele cu cereale: aproape ca nu poți găsi în comerț batoane din cereale care să nu fie pline de zahăr, grăsimi și calorii. Chiar și cele făcute în casă sunt foarte dense caloric, mai ales dacă folosești multe semințe și cereale pentru a le prepara. Aceste gustări ar trebui consumate cu măsură dacă vrei să slăbești, iar dacă vrei neapărat să mănânci un astfel de baton, alege unul care are sub 150 de calorii.

  • fructele uscate: deși sunt mult mai sănătoase decât fructele confiate, cele uscate au și ele un mare dezavantaj - sunt foarte bogate în zahăr. Dacă mănânci chiar și o punguță mică de fructe uscate, numărul de calorii este foarte mare, iar cantitatea de zaharuri, prezentă în mod natural în fructele respective, este mult mai mare când sunt uscate decât când sunt consumate proaspete. Adaugă câteva fructe uscate în iaurt, pentru a-l aroma, dar evită să le mănânci „la liber”, pe post de gustări.

  • carne de curcan tocată: deși carnea de curcan este recomandată în diete, cea pe care o cumperi din magazine este adesea amestecată cu carne roșie foarte bogată în grăsimi. Dacă vrei să consumi într-adevăr carne tocată dietetică, cumpără carnea întreagă, care poate fi tocată la magazin sau acasă.

  • amestecurile de fructe oleaginoase: nu trebuie nicidecum să renunți la a mai consuma fructe oleaginoase, dar renunță la pachetele cu amestecuri de nuci, alune, migdale etc. Acestea sunt foarte bogate în calorii și este foarte ușor să consumi mult mai multe decât ar trebui. Cele prăjite sunt în special periculoase pentru siluetă și ar trebui să dispară din regimul tău! Regula de bază atunci când mănânci oleaginoase este să consumi câte bucăți încap într-o palmă (de obicei, nu mai mult de 10-15).

  • avocado: acest aliment este sănătos, dar îți poate strica dieta dacă îl consumi ca pe mere, deoarece are nu mai puțin de 332 calorii/bucată. Ca să echilibrezi dieta, este recomandat să mănânci doar jumătate sau un sfert de avocado, în niciun caz unul la o singură masă.

  • brânzeturi: iaurtul grecesc, kefirul, brânza de vaci, laptele slab și laptele bătut sunt alimente perfecte pentru dietă, însă alte brânzeturi sunt foarte periculoase, chiar și în cantități mici. În această categorie intră: cașcavalul, brânza telemea, brânza de burduf, smântâna, brânza cu mucegai etc.

Unele dintre aceste alimente trebuie consumate cu măsură dacă ții dietă, iar altele trebuie eliminate complet, dacă vrei să scapi repede de kilogramele în plus!

Descoperă cinci alimente care previn dezechilibrele hormonale!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!