Alimentele inofensive care ascund mult zahar

Cristina Babii

Zaharul a capatat o reputatie rea, indeosebi in ultima perioada, si nu fara motiv – este considerat a fi extrem de daunator nu doar siluetei, ci si starii de sanatate. Te poti alege cu diabet, depresie sau chiar cancer. Astfel incat, pentru a nu depasi norma zilnica recomandata de medici – aproximativ 50 grame, este bine sa eviti nu doar alimentele despre care stii ca sunt bogate in zahar, ci si pe cele despre care nu aveai idee ca sunt la fel de daunatoare. Afla de la noi care sunt acestea.

Laptele

 

Consumul de lapte este in mod constant recomandat de medici pentru a acoperi doza zilnica de calciu de care organismul nostru are nevoie, insa trebuie sa stii ca un singur pahar contine 12 grame de zahar.

Pentru ca totusi sa nu ignori doza necesara de calciu, iti recomandam sa consumi in schimb broccoli sau spanac si sa limitezi consumul de lapte la o ceasca mica pe zi. 

pahar cu lapte

Iaurtul

Iaurtul este un aliment bogat in proteine si calciu, dar variantele cu fructe pot contine pana la 20 grame de zahar pe portie! Iti recomandam sa optezi pentru un iaurt natural, simplu (care are doar o treime din cantitatea de zahar pe care o contin cele cu arome) si, pentru un plus de savoare, poti adauga putina scortisoara.

Merele rosii

Cand vrem o gustare sanatoasa care sa ne si mentina in forma, primul impuls este sa punem in cos un mar mare si rosu, ceea ce nu este neaparat o greseala. Merele sunt delicioase, dar si bogate in fibre. Insa, din pacate, contin la fel de mult zahar ca o cana de lapte. Sigur ca nu te vei ingrasa de la un singur mar, dar, daca vrei sa limitezi portia zilnica de zahar si totusi sa te bucuri de gustul acestui fruct, opteaza pentru unul verde in schimb, care are mai putina fructoza si cam aceeasi cantitate de fibre.

mar rosu

Dressingul

Variaza de la sortiment la sortiment, dar majoritatea celor care contin ulei de orice tip au pana la 10 grame de zahar. Sfatul nutrisionistei Stephanie Middleberg este de a iti „crea singura dressing-ul, in loc sa folosesti unul din comert; poti folosi ulei de masline, putin suc de lamaie, sare si cateva condimente italienesti”.

Painea

Stiai deja ca este o diferenta imensa intre painea pe care o gasim in comert si cea pe care o gatim acasa sau o cumparam de la brutarie. Daca mai adaugam si continutul mare de zahar pe care painea din supermarket o contine (2 grame/felie), atunci ai un motiv in plus pentru care sa incepi sa iti gatesti singura sau chiar sa renunti de tot la paine.

paine coapta

Batoanele energetice

Surprinzator, nu-i asa? Avem tendinta de a asocia termenul „energetic” cu un aliment care este sanatos, nu contine grasimi sau zaharuri. Total gresit! Indeosebi acest tip de gustari care sunt sarace in grasimi compenseaza prin cantitatea mare de zahar – strategie adoptata pentru ca produsul sa aiba totusi un gust atragator. Asa incat vei fi surprinsa sa afli ca un singur baton dietetic poate contine pana la 25 grame de zahar si, daca esti adepta gustarilor pe fuga, te alegi zilnic cu aproape 100 grame de zahar in plus.

Asadar, pentru binele sanatatii tale, limiteaza consumul alimentelor bogate in zahar. Acum, ca stii si care sunt acelea pe care nu le-ai considerat periculoase pana in prezent, ai mai multe sanse sa duci o viata sanatoasa.

Tu stiai ca aceste alimente ascund atat de mult zahar?

 

Articolul urmator 10 alimente pe care le consum zilnic ca să îmi vindec depresia

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (20)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.
    Elena Mihaela
    11 decembrie 2012 13:01

    Dar despre laptele natural, de vacutza? la fel are si acesta zahar ?