Ce presupune dieta cu un singur aliment

Miercuri, 26.07.2017
de Andreea Baluteanu

Trăim într-o lume în care obsesia siluetei perfecte și a unui trup sănătos este atât de puternică, încât am face orice ca să arătăm bine în costum de baie. Și, atât timp cât e normal să ne dorim să fim cea mai bună variantă a noastră, din punct de vedere fizic și psihic, nu la fel stau lucrurile în cazul în care cădem pradă dietelor restrictive, care ne fac mai mult rău decât bine.

Descoperă, în rândurile de mai jos, o nouă dietă care a isterizat Internetul: cea mono, sau cu un singur aliment. Află despre ce e vorba și dacă este sau nu cazul să o încerci și tu!

Dieta mono, noua obsesie a Internetului

Deși nu e vorba de nimic nou, dieta cu un singur aliment a căpătat o popularitate impresionantă în ultimii ani, fiind făcută celebră de Freelee ​the Banana Girl, o vloggeriță de peste Ocean care se hrănește numai cu fructe și care a promovat ideea că poți slăbi mâncând doar banane timp de săptămâni întregi. Și, pornind de la sfaturile ei (pe care le vei regăsi în filmulețul de mai jos), dieta mono a căpătat mulți adepți, devenind una dintre cele mai căutate pe Google în 2016.

Ce presupune ea? E foarte simplu, lipsa de complicații numărându-se printre cele mai mari avantaje ale dietei: să mănânci un singur aliment, de regulă unul sănătos, precum bananele de mai sus, pepenele, grapefruitul, mango, țelină sau spanac. Cu toate acestea, există și variante de dietă mono care includ alimente în general incompatibile cu ideea de slăbit sănătos, precum pizza, bere sau chiar ciocolată.

Principiile de la care pleacă adepții dietei cu un singur aliment țin, în principal, de recalibrarea metabolismului organismului. Adaptându-se la a digera un singur aliment, corpul tău nu mai depune atât de mult efort, scapi de balonare și maximizezi absorbţia nutrimentelor, dar și eventualele alergii. În plus, digestia este facilitată, iar numărul de calorii redus.

Mai mult, dieta cu un singur aliment presupune, în viziunea celor care o susțin, și avantaje de ordin psihic: dacă ești descurajată de la început de un plan alimentar complicat care să te ajute să slăbești, de data asta nu mai ai niciun motiv de griji. Îți este mai ușor să te concentrezi pe compoziția meselor tale atunci când sunt formate dintr-un singur aliment.

Riscurile dietei cu un singur aliment

Așa cum te așteptai, această dietă la modă presupune și foarte multe dezavantaje. Primul și cel mai important? Nu îți va oferi toate nutrimentele de care ai nevoie! Chiar dacă optezi pentru fructe sau legume bogate în vitamine, nu vei obține necesarul de grăsimi sau de proteine. Nici măcar avocado, cu toate beneficiile sale, nu ți le va dărui pe toate.

foame la dieta

Mai departe, deși vei slăbi, vei ajunge să pierzi și din masa musculară. În timp, acest lucru va determina nu doar un aspect fragil, bolnăvicios și o senzație permanentă de amețeală, dar și un metabolism redus. De asemenea, experții în nutriţie sunt de părere că, deși este posibil să slăbești rapid cu dieta cu un singur aliment, vei pune la loc toate kilogramele date jos și chiar te vei îngrășa.

Nu în ultimul rând, dieta cu un singur aliment te va priva de anumiți nutrienți și îți va servi în exces alții. Spre exemplu, prea mult potasiu (conținut de banane) poate determina complicații cardiace, iar zahărul în exces te va duce mai aproape de diabet.

Ești convinsă totuși să încerci dieta mono?

Argumentele de mai sus nu te-au convins și vrei cu orice preț să încerci dieta cu un singur aliment? În primul rând, noi îți recomandăm să îți consulți neapărat medicul de familie. Acesta este la curent cu istoricul tău medical și va putea să îți ofere sfaturi avizate.

femeie banane

Mai departe, ai grijă să te hidratezi așa cum trebuie, pentru ca riscurile la care îți supui organismul să nu fie agravate și mai tare. Ar fi bine să incluzi și suplimente de vitamine, ca să te asiguri că trupul tău primește totuși necesarul zilnic.

În cele din urmă, dacă trebuie să alegi vedeta dietei tale, nutriționiștii îți recomandă cartofii dulci. Aceștia conțin proteine, aminoacizi, vitamina A și E, fier, calciu, dar o cantitate redusă de Vitamina B și zinc. Cu toate acestea, e mai mult decât îți oferă bananele.

În concluzie, dieta cu un singur aliment presupune mai multe riscuri decât beneficii, iar noi te sfătuim insistent ca, în cazul în care o adopți, să ceri și părerea unui medic.

Surse foto: IStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!