Nu Skin

Dieta de primavara

Roxana Pana
Dupa alimentatia saraca in vitamine si minerale specifica sezonului rece, o dieta de primavara te ajuta nu numai sa-ti detoxifici organismul si sa-ti intaresti sistemul imunitar, ci si sa pierzi in greutate. Primavara trebuie sa consumam multe zarzavaturi si legume, pentru a-i asigura organismului aportul necesar de vitamina C, calciu, magneziu si fier, substante care au rolul de a-l fortifica si revitaliza.

In plus, in sezonul cald consumul fizic este mai mare, avand in vedere ca dormim mai putin si consumam mai multa energie. De aceea, avem nevoie de un numar mare de antioxidanti la fiecare masa, care sa ne asigure energia pentru intreaga zi.

Afla totul despre ce presupune o dieta de primavara completa, care sa iti detoxifice si fortifice organismul, dar si care sa te ajute sa scapi de kilogramele acumulate in timpul iernii.

dieta primavara

Dieta de primavara: beneficii si indicatii


Dieta de primavara pentru detoxifiere presupune consumul cat mai multor fructe si legume proaspete de sezon, sub diverse forme: crude, in salate, in piureuri si compoturi, fierte sau deshidratate. Evita sa le gatesti, deoarece aceastea isi pot pierde astfel multe dintre calitati. De asemenea, este recomandat sa eviti dulceturile si gemurile din cauza cantitatii mare de zahar pe care o contin.

Legumele si fructele de primavara precum ridichile, ceapa verde, spanacul, salata verde, urzicile, loboda, ciresele, capsunile si caisele constituie o sursa importanta de energie pentru organism, datorita numarului mare de vitamine, fibre si minerale, care au rolul de a intari sistemul imunitar. 

Dieta de primavara are importante beneficii asupra digestiei, deoarece accelereaza metabolismul, stimuleaza digestia si regleaza tranzitul intestinal. De asemenea, multe dintre legumele de primavara au efect depurativ si antioxidant, ajutand la curatarea tenului si la tratarea afectiunilor pielii.

- Pentru a te umple de energie inca de dimineata, incearca sa inlocuiesti cerealele si laptele cu fructe de primavara, precum capsunile si caisele.

- La pranz incearca sa mananci legume verzi, combinate cu orez sau cartofi fierti. Salatele sunt ideale primavara, mai ales daca alegi sa combini legume delicioase de sezon precum salata verde, ridichile, rosiile, castravetii sau broccoli. Pentru o masa delicioasa, rade putina branza peste salata si seveste-o cu crutoane.

- De asemenea, inlocuieste supele bogate in calorii cu ciorbele de legume, fara carne, deoarece acestea reduc nivelul de stres, te revitalizeaza si te revigoreaza.

- Masa ideala de seara pentru acest sezon este de regula rece, se gateste rapid si este bogata in antioxidanti. Un strop de ulei de masline, pestele slab, oua fierte si branza slaba pot fi ingredientele de baza pentru cina ta.

- Daca doresti sa tii o cura mai lunga de detoxifiere, incearca sa introduci in dieta si carne slaba, deoarece aceasta are multe proteine si minerale, fiind foarte sanatoasa pantru organism. Alege carnea usoara de pui, curcan si peste, pe care sa o pregatesti cat mai natural, fara prea multe condimente.

- Intre mese poti consuma fructe uscate si seminte, alune, migdale sau stafide, deoarece pe langa faptul ca acestea sunt gustoase si sarace in calorii, imbunatatesc considerabil tonusul, pofta de viata si randamentul.

Ca in orice dieta de detoxifiere, si in dieta de primavara trebuie sa consumi multe lichide. Acestea te vor ajuta sa slabesti, dar si sa pastrezi echilibrul organismului. Opteaza pentru apa plata, sucuri naturale de fructe facute in casa si ceaiuri neindulcite. In niciun caz nu apela la sucurile carbogazoase din comert.

Model de dieta de primavara


Daca pe langa detoxifiere doresti sa scapi si de kilogramele in plus, iata ceea ce trebuie sa faci. Timp de o saptamana combina mesele obisnuite cu una sau doua mese formate din mancaruri bazate in principal pe verdeturi si legume de primavara. De exemplu, intr-o zi poti manca un mic dejun mai consistent, dar pranzul si cina vor presupune mancaruri usoare, sarace in calorii. In alta zi consuma mancarurile tale preferate dimineata si la pranz, iar seara serveste o salata cu ridichi, ceapa verde, rosii si salata verde. Dupa sapte zile vei putea slabi in jur de doua-trei kilograme.

Incearca dieta de primavara pentru detoxifierea organismului si ajuta-l sa se adapteze mai usor la sezonul de tranzitie!

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.5 (1)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!