Slabeste usor si rapid cu dieta Montignac!

Geanina Ichim

Dieta Montignac este una dintre putinele metode care nu ajuta doar la pierderea in greutate eficienta si durabila, ci propune si un stil de viata sanatos si echilibrat, care previne diabetul zaharat de tip II si bolile cardiovasculare. Aceasta dieta, populara inca din anii '90, mai ales in Europa, a fost inventata de francezul Michel Montignac, manager al unei companii de farmaceutice care, la fel ca tatal sau, a avut probleme cu greutatea in tinerete.

Dieta Montignac si conceptul de indice glicemic

Michel Montignac clasifica alimentele in functie de indicele lor glicemic, care masoara capacitatea glucidelor de a creste nivelul de glucoza. Astfel, el imparte alimentele in trei categorii:

  

- alimente cu indice glicemic mare (peste 50): bere, zahar, faina, orez, banane, pizza, papaya, ketchup, popcorn, bauturi racoritoare, chips-uri, paine semi-integrala, paine de secara, paine neagra, porumb, ananas in sirop, fursecuri, miere, cafea instant, pepene galben, gem cu adaos de zahar, gris, stafide, ciocolata etc.;

- alimente cu indice glicemic mediu (intre 35 si 50): kiwi, ananas, mango, papaya, banane verzi, struguri, prune, orez integral, paste integrale, suc de mere fara zahar, cereale integrale, nuca de cocos, paine prajita, suc de morcovi, cartofi dulci, curmale, trufe etc.;

- alimente cu indice glicemic scazut (mai mic sau egal cu 35): caise uscate, portocale, prune, mere, pere, grapefruit, avocado, nuci, piersici, mandarine, clementine, cirese, capsuni, zmeura, telina, morcovi, iaurt, branza de vaci, tofu, lapte degresat, lapte de soia, rosii, castraveti, conopida, broccoli, varza, ciuperci, spanac, zucchini, germeni de grau, gem fara zahar, faina de soia, hummus, seminte de dovleac, iaurt de soia, suc de lamaie fara zahar, pudra de cacao, crustacee (homari, raci, crabi), fructe de mare, otet, condimente (piper, patrunjel, oregano, busuioc, scortisoara, vanilie), carne (vita, pui), ceai, cafea fara zahar etc.

Principiile si etapele dietei Montignac

Dieta Montignac propune cateva principii simple si usor de urmat: trei mese pe zi, separarea carbohidratilor de grasimi si eliminarea carbohidratilor daunatori, fara a limita cantitatea de alimente si fara a calcula numarul de calorii de la fiecare masa. Acest regim de slabire este structurat in doua etape: scaderea in greutate (faza 1) si mentinerea greutatii (faza 2).

Prima etapa a dietei Montignac ajuta la scaderea in greutate folosind un meniu usor sau simplu sau o combinatie de alimente. In functie de cate kilograme doresti sa slabesti, alege unul din cele doua variante de meniu:

- alimente care contin lipide si proteine, pe baza de carne si peste, cu indice glicemic scazut, sub 35;

- alimente care contin glucide, proteine si grasimi poli si mononesaturate (elimina din dieta grasimile saturate), cu indice glicemic sub 50. Pentru a-ti face o idee mai clara, iata cateva exemple de grasimi "bune" - peste gras (macrou si hering), uleiuri vegetale, nuci, avocado; si cateva din cele "rele" (saturate) - unt, branza, lapte gras, prajituri, ciocolata, prajituri, produse de patiserie, alimente prajite de tip fast-food.

  

Meniul zilnic in regimul Montignac trebuie sa fie compus din trei mese principale: un mic dejun consistent, masa de pranz normala, o cina usoara si doua gustari. Fructele trebuie consumate cu o jumatate de ora inainte de mese. Alimentele interzise in dieta Montignac sunt: zaharul, painea alba, cartofii, orezul, pastele rafinate si alcoolul.

Nu exista meniuri prestabilite pentru ca aceasta dieta este destul de flexibila, avand in vedere ca ai la dispozitie foarte multe alimente permise pe care le poti combina cum vrei, cu recomandarea ca la aceeasi masa sa eviti asocierea dintre carbohidrati cu grasimi sau proteine animale.

Etapa a doua a dietei Montignac este mentinerea greutatii la care ai reusit sa ajungi dupa prima etapa. Ai o libertate mai mare in alegerea alimentelor, dar nu trebuie sa faci exces de mancare.

Iata cateva reguli care trebuie respectate in aceasta etapa:

- consuma doar paine integrala, numai la micul dejun;

- consuma doar carne de pui si de vita, plus peste;

- bea doar lapte degresat;

- bea doi litri de apa zilnic;

- evita zaharul;

- evita alcoolul, desi in aceasta faza este permis vinul in cantitati moderate;

- dulciurile sunt permise, atat timp cat sunt consumate cu moderatie, desi ideal ar fi sa fie inlocuite cu fructe.

Metoda Montignac nu este o dieta in sensul traditional al cuvantului, ci este de fapt stilul de viata la care oricine ar tebui sa aspire. Ea nu consta doar in a te ajuta sa dai jos kilogramele in plus, ci te indruma spre un regim alimentar corect si sanatos, fara excese de zahar, alcool, carbohidrati si grasimi saturate, in schimb, bogat in proteine, fibre, grasimi vegetale si carbohidrati complecsi.

Articolul urmator Cum sa slabesti rapid si sanatos cu verdeturi de primavara. Meniu pentru intreaga saptamana

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.2 (5)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.