Nu Skin

Fructe de vara care te ajuta sa slabesti

Luiza Valsan

Poti sa slabesti intr-un mod eficient si sanatos cu fructe de vara proaspete. De fapt, aceasta perioada este ideala pentru persoanele care vor sa dea jos kilogramele in plus, deoarece piata este plina de fructe. Afla ce fructe de vara au mai multe beneficii in procesul de pierdere in greutate.

Fructe de vara pentru slabit: Capsuni

Trece neaparat capsunile pe lista fructelor care te ajuta sa slabesti, deoarece acestea contin cantitati semnificative de nutrimente cu un continut scazut de calorii.

O cana de capsuni are circa 50 de calorii, dar iti asigura 3 g de fibre, adica peste 12% din doza recomandata zilnic. In plus, capsunile contin cea mai mica cantitate de zahar dintre fructe, circa 7 g pe cana.

Fibrele iti potolesc foamea si te ajuta sa rezisti mai mult. De asemenea, capsunile sunt o sursa buna de vitamina C, acid folic, potasiu si mangan, nutrimente care te ajuta sa cresti rata metabolica si viteza de ardere a caloriilor.

Informatii nutritionale pentru capsuni: o cana cu jumatati de capsuni (150 g) contine 50 calorii, 3 g fibre, 1 g proteine, 12 g glucide, 149% vitamina C si 29% mangan din doza recomandata zilnic.


Dieta cu capsuni: Consuma zilnic 500 g de capsuni la micul dejun, pe o perioada de 10 zile sau mananca exclusiv capsuni timp de 3 zile, cu pauza de o saptamana.

Fructe de vara pentru slabit: mure

Printre fructele de vara care te ajuta sa pierzi in greutate se afla si murele. O cana de mure contine doar 60 de calorii. Dulci si suculente, murele sunt cea mai importanta sursa de provitamina A si sunt bogate in caroten, acid ascorbic, niacina, potasiu, calciu si fosfor.

Fructele coapte, de culoare neagra, contin de 40 de ori mai multi antioxidanti - comparativ cu cele rosii, substante care intarzie procesul de imbatranire. Printre beneficiile pe care murele le au asupra organismului amintim: imbunatatesc digestia, trateaza hemoroizii, au efecte antiinflamatorii si tonice.

Informatii nutritionale: o cana de mure (140 g) contine 60 calorii, 8 g fibre, 2 g proteine, 1 g grasimi, 15 g glucide, 50% vitamina C, 47% mangan si 36% vitamina K din doza recomandata zilnic.

Dieta cu mure: Consuma zilnic, timp de o saptamana, cate 100 g de mure la micul dejun (de exemplu, cu un iaurt degresat) si la cele trei gustari din timpul zilei. Ai grija ca mesele principale sa contina alimente cu un continut scazut de calorii, recomandate in general intr-o dieta (paine prajita din cereale integrale, ceai verde sau negru, lactate degresate, carne slaba, salate, legume fierte sau la gratar etc.). Dupa 7 zile schimba meniul cu alte fructe de padure (afine, zmeura, capsuni, coacaze).

Fructe de vara pentru slabit: cirese

Ciresele sunt printre fructele de vara preferate? Ei bine, poti sa mananci orice cantitate de cirese fara sa te ingrasi. Au un continut bogat de apa, aproximativ 70%, si sunt surse importante de vitamine din complexul B, care ii furnizeaza organismului energia necesara.

Informatii nutritionale: 100 g de cirese proaspete contin 62 calorii, 1 g proteine, 0,2 g grasimi, 16 glucide, 2,1 g fibre, 12,82 g zaharuri totale.

Dieta cu cirese: Consuma exclusiv 3 kg de cirese in fiecare zi, timp de trei zile neconsecutive si bea apa minerala intre mese. In celelalte zile din saptamana consuma proteine slabe (pui sau peste), alte fructe de vara proaspete, ulei de masline. Prepara un ceai diuretic dintr-o lingura de cozi de cirese si o cana de apa sau doua-trei linguri de cozi de cirese macerate in apa rece o noapte intreaga. Bea ceaiul dimineata.

Fruct de vara pentru slabit: papaya

Supranumit si fructul ingerilor, papaya este in forma de para, are o consistenta cremoasa si un gust dulceag. Este bogat in fibre, antioxidanti, vitamine si minerale precum calciu, fier si fosfor, substante care intensifica activitatea metabolismului.

Astfel organismul este stimulat sa consume depozitele de grasime mult mai rapid, pentru a genera energie. Si, bineinteles, sa arda mai multe calorii care te impiedica sa slabesti si sa ai un corp tonifiat.

Continutul bogat de fibre din papaya (140 g de papaya contin 3 g de fibre) ajuta la mentinerea senzatiei de satietate o perioada indelungata. Vei avea un apetit redus si nu vei risca sa te supraalimentezi la mesele principale.

Papaya este un ingredient excelent pentru smoothie-uri, sosuri salsa si salate. Fructele foarte coapte se consuma proaspete, dupa ce se indeparteaza coaja si semintele. Semintele sunt comestibile si au un gust iute, asemanator cu cel al piperului. Pastreaza-le la frigider si macina-le cand ai de condimentat mancaruri.

De asemenea, papaya este cea mai importanta sursa de papaina, o enzima ce intervine in descompunerea alimentelor, mai exact ajuta la predigestia carnii (pregateste carnea inca inainte de a ajunge in stomac si de a incepe digerarea ei).

Informatii nutritionale: o cana de papaya taiat in cubulete (140 g) contine 55 calorii, 3 g fibre, 0,2 g grasimi, 13,73 g glucide si 0,85 g proteine, plus 144% vitamina C, 31% vitamina A, 13% acid folic din doza recomandata zilnic.

Dieta cu papaya: consuma de doua ori pe saptamana, timp de o luna, un meniu alcatuit din 1.200 de calorii pe zi, la care sa incluzi o bucata de papaya dimineata, la gustarea de pranz si la cina. Daca ti se face foame in timpul zilei, mananca papaya si nu uita sa bei multa apa.

Fruct de vara pentru slabit: pepene

Pepenele rosu face parte din gama fructelor de vara care contin putine calorii si care te ajuta sa slabesti pe doua cai. In primul rand, iti mentine organismul hidratat: o felie de pepene rosu echivaleaza cu un pahar de apa. In al doilea rand, acest fruct este bogat in arginina, un aminoacid ce creste oxidarea grasimii.

Pentru ca pepenele are un continut foarte mare de apa, aproximativ 95%, poti sa il consumi toata vara si sa nu iti faci griji de caloriile acumulate. Apa iti ofera o senzatie de satietate si nu vei mai simti nevoia sa ingerezi alimente care te ingrasa. Cu cat ingerezi o cantitate mai mare de apa, cu atat dai jos mai multe kilograme.

Informatii nutritionale: 100 g de pepene rosu contin 30 calorii, 0,61 g proteine, 0,15 g grasimi, 7,55 g glucide, 0,4 g fibre, 6,2 g zaharuri totale.

Dieta cu pepene rosu: Consuma zilnic maximum 3 kg de fruct, timp de 5 zile, in afara de mesele principale. Sau serveste zilnic un mic dejun alcatuit dintr-o felie de pepene rosu, 50 g de paine prajita si o cana de ceai indulcit cu miere, timp de 10 zile.

Fructe de vara pentru slabit: piersici

Piersicile sunt ideale pentru pierderea in greutate, deoarece sunt hranitoare, contin 89% apa (cantitate care te ajuta sa suprimi foamea) si au un continut scazut de calorii. In plus, aceste fructe de vara au un efect laxativ si diuretic, iar betacarotenul din compozitie contribuie la stralucirea pielii.

Piersicile au un index glicemic mic (42) si o incarcatura glicemica scazuta (5) si, prin urmare consumul lor nu iti va creste cu mult nivelul zaharului in sange sau cel al insulinei, elemente care provoaca depozitarea grasimii.

Piersicile proaspete contin zaharuri naturale (o piersica medie are 12 g fructoza). Zaharurile din conserve sau din compoturi (zahar adaugat, sirop de porumb) tind sa se absoarba rapid in organism si sa creasca nivelul de insulina. 

Informatii nutritionale: o piersica medie contine 59 calorii, 2 g fibre, 1 g proteine, 15 g glucide, 17% vitamina C din doza recomandata zilnic.

Dieta cu piersici: In principal, se consuma cate o piersica la mesele principale si la gustarile din timpul zilei (sau un fresh din piersici).

Fructe de vara pentru slabit: caise

Si caisele sunt fructe de vara recomandate in procesul de slabire. O caisa are un indice glicemic mic (57) si doar 17 calorii.

Fructele sunt nutritive, sunt o sursa buna de antioxidanti si vitamine care protejeaza organismul de aparitia bolilor: previn constipatia, regleaza digestia, au un efect anticancerigen, contracareaza radicalii liberi, te ajuta sa obtii un bronz mai frumos. In plus, caisele contin pectina si celuloza, doua substante cu efect laxativ natural.

Informatii nutritionale: 100 g de caise contin 48 calorii, 1,4 g proteine, 0,39 g grasimi, 11 g glucide, 9 g zaharuri.

Dieta cu caise: Urmeaza o dieta obisnuita, la care sa adaugi maximum 2 kg de caise in fiecare zi si minimum 2 litri de apa plata. Sau prepara un piure din 300 g de caise uscate si 500 ml de suc de caise si consuma-l pe parcursul zilei.

Dieta de detoxifiere cu fructe de vara

Regimul de slabire pe baza de fructe are o durata scurta, in general de 3 zile si face parte din dietele de slabire drastice, deoarece presupune exclusiv consumul de fructe. Nu ai voie sa consumi alte alimente, sa bei cafea sau bauturi acidulate. Dieta de detoxifiere cu fructe de vara te poate ajuta sa elimini in doar trei zile toate toxinele din organism.

Ce ai voie sa faci:

- sa bei minimum zece pahare de apa in fiecare zi
- sa consumi fructe de vara proaspete
- daca te simti slabita, poti consuma suplimentar, bauturi cu proteine sau salate din legume fara amidon, la cina.

O dieta cu fructe urmata la inceputul verii ii va permite corpului sa elimine toxinele acumulate in lunile mai racoroase. Inainte de a urma o dieta cu fructe de vara, mergi la medicul de familie sau la un nutritionist.

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.3 (9)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!