Nu Skin

5 Avantaje ale dietei mediteraneene

Andreea Catrina
As spune ca dieta mediteraneana este mai mult decat o simpla dieta, este mai degraba un mod de viata. Pe langa slabire, dieta mediteraneana aduce numeroase beneficii starii de sanatate si este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai eficiente diete din cate exista.

Principiile pe care se bazeaza sunt simple - legumele si fructele, uleiul de masline, pestele ori ierburile aromate sunt alimentele care stau la baza acestei diete. Echilibrul la nivel psihic, armonia interioara, sportul si odihna sunt celelalte elemente care completeaza acest mod de viata.

Beneficiile? Nenumarate! Astazi iti voi prezenta 5 dintre acestea. Poate te vor convinge, poate nu, dar un lucru este cert - Merita sa incerci macar o data in viata aceasta dieta, mai ales ca nu ai ce pierde. Dieta mediteraneana nu este o dieta oarecare, nu iti poate face absolut niciun rau, pentru ca intreg sistemul pe care se bazeaza este unul sanatos si echilibrat. Iata, asadar, cateva din beneficiile acestui mod de viata:

1. O minte sanatoasa - Atunci cand oamenii se infometeaza pentru a slabi, si starea psihica a persoanei respective are de suferit. In cazul dietei mediteraneene insa, acest lucru nu se va intampla pentru ca vei avea voie sa mananci o multime de alimente, toate foarte gustoase. Imagineaza-ti doar o salata proaspata cu rosii, oregano si branza feta; sau poate niste peste cu ierburi aromate si garnitura de legume la cuptor ... Delicios si sanatos!



2. Un corp sanatos - Uleiul de masline este unul dintre cele mai sanatoase alimente pe care le putem consuma. Datorita faptului ca are mult mai putin colesterol decat uleiul de floarea soarelui, el iti va proteja inima, te va feri de tensiune arteriala, atacuri cerebrale ori chiar diabet, pentru ca se spune ca acest ulei poate scadea chiar si nivelul zaharului din sange.



3. O piele stralucitoare
- Antioxidantii din legume si fructe iti vor proteja organismul si te vor ajuta sa fii frumoasa! Rosiile, oreganoul, busuiocul proaspat, dovleceii, vinetele, salata verde, fructele parfumate - toate sunt bogate in vitamine si antioxidanti. Pe multe dintre ele le poti consuma crude, fiind cea mai buna investitie pe care o poti face pentru corpul tau; Restul, consuma-le gatite pe gratar sau la aburi, ori rumenite in ulei de masline. Numai asa te vei putea bucura de beneficiile naturii.



4. O talie supla - Mediteraneenii consuma de obicei destul de multe paste si paine. Singura diferenta fata de restul oamenilor este ca ei prefera cerealele integrale, care contin multe fibre, vitamine din complexul B si magneziu. Acestea, in combinatie cu un mod de viata sanatos, nu te vor ingrasa, ci, din contra, te vor ajuta sa slabesti si sa ai o talie supla!



5. Oase puternice - Nu va trebui sa iti mai faci griji la batranete in legatura cu oasele tale, in cazul in care optezi pentru dieta mediteraneana. Produsele lactate proaspete joaca un rol important in acest mod de viata. Alege branzeturile slabe si combina-le cu ierburi aromate pentru o gustare delicioasa, oricand!



Vinul, elementul care face diferenta?

In regiunea Mediteraneana vinul rosu se consuma aproape zilnic, in cantitati moderate (150 ml/zi). Adevarul din spatele acestul element a fost scos la iveala de mai multi cercetatori cu cativa ani in urma - Vinul scade incidenta infarctului cu pana la 30%, previne formarea colesterolului nociv, este un puternic antioxidant, reduce riscul degradarii vaselor de sange, lupta impotriva cancerului, are rol anti-inflamator, etc. Cu atatea beneficii, doar intr-un pahar de vin, nu-i de mirare ca mediteraneenii sunt unii dintre cei mai sanatosi oameni din Europa!



Alte subiecte care te-ar putea interesa:

Dieta potrivita in functie de zodie
Foamea emotionala - Si tu ai o astfel de problema?
Cum sa slabesti si sa nu te mai ingrasi la loc

Subiecte de pe forum:

Cum scap de burtica?
Cum am slabit eu!


Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (52)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Daniela Truta
    30 iunie 2012 15:03

    Buna! Da foarte intereszant articolul...eu de o luna de zile urmez aceasta dieta,initial am vrut o dieta oarecum vegetariana, dar am adaugat eu in alimentatia mea, lactatele si eu nu pot trai fara peste.Si acum mi-am dat seama ca urmam o aceasta dieta, doar ca eu nu o vreau ca o dieta temporara, de slabire ci un mod de viata pentru ca este foarte sanatoasa si ma simt foarte bine, iar eu urasc carnea care ma ingrasa imediat

    andra (anonim)
    21 iunie 2012 16:04

    Dieta mediteraneana ne apara de bolile de inima si chiar creste speranta de viata. La mine nu trece zi fara 1/2 -1 lingurita de ulei de masline, e aur curat.

    alina (anonim)
    19 august 2010 07:07

    buna! interesant articolul, indeamna la o alimentatie sanatoasa in schimb am intalnit si la voi o mare greseala si sper ca pe viitor sa nu o mai repetati: ati scris ca uleiul de masline contine mai putin colesterol decat cel d floarea soarelui, ceea ce este FALS, deoarece niciunul din ele nu contine colesterol. lucrez in alimentatie si va pot asigura ca niciun produs vegetal nu contine colestrol, acesta fiind specific numai produselor de origine animala! va pup si mancati sanatos si echilibrat fetelor!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!