Nu Skin

Cele mai sanatoase alimente si beneficiile lor

Eliza Staicovici

Hrana constituie sursa de energie necesara pentru a sustine activitatea tuturor celulelor organismului. Ea furnizeaza atat nutrimentele absolut necesare organismului si in acelasi timp ofera acestuia posibilitatea de a produce o varietate de substante precum hormonii, enzimele sau neurotransmitatorii, esentiali pentru buna sa functionare.

Citeste in continuare care sunt alimentele de prima importanta, care te ajuta sa ai un mod de viata sanatos si sa urmezi o dieta echilibrata.

Cele mai importante nutrimente pe care sa le incluzi in dieta si de ce

Acidul folic are rolul de a forma globulele rosii si de a contribui la diviziunea celulara. Il gasesti in ficat, cereale integrale, vegetale cu frunze verzi (salata de bruxelles, spanacul, broccoli, varza de bruxelles), fructe (portocale, capsune, banane), nuci, drojdie de bere.

Acizii grasi esentiali au rolul de a controla lipidele din sange si de a produce hormoni. Ii gasesti in: cereale integrale, nuci, alune de padure, seminte de in, uleiuri vegetale obtinute prin presare la rece, vegetale cu frunze verde-inchis (salata, broccoli, alege), somon, soia, tofu.

Beta-carotenul este un antioxidant pe care organismul il transforma in vitamina A, contribuind la mentinerea sanatatii pielii si a ochilor, precum si la cresterea imunitatii. Beta-carotenul poate fi gasit in urmatoarele alimente sanatoase: legume si fructe galbene si portocalii (morcovi, caise, grapefruit, dovleac, ardei iute) vegetale cu frunze verzi (sparanghel, broccoli, varza chinezeasca, oregano, patrunjel, mazare).

Calciul  este benefic pentru oase si dinti, dar si pentru functionarea muschilor si a nervilor. Alimentele bogate in calciu sunt: laptele si laptele de soia, branza, pestele (si oasele comestibile), cerealele integrale, legumele (varza, conopida, broccoli), nucile.

Cromul regleaza nivelul zaharului in sange si il poti lua din branza, cereale integrale, painea integrala de grau, porum, curmale integrale, ceapa, ciuperci champignon.

Cuprul ajuta la absortia fierului, utilizarea energiei si functionarea nervilor. Il poti  gasi in: peste (gulii, stridii), ficat, ciuperci, ciocolata, legume (vinete, dovlecei, rosii), vegetale cu frunze verzi (spanac, sparanghel), avocado.

 

Fibrele te ajuta la o buna functionare a aparatului digestiv si impiedica aparitia constipatiei si a hemoroizilor. Cerealele integrale (porumb, grau, orez, ovaz), vegetalele (fasole, dovlecei, conopida, broccoli, varza), fructele (pere, mere, banane, portocale, prune), nucile (migdale, fistic, alune de padure), semintele (in, susan) sunt alimente bogate in fibre.

Fierul este esential pentru transportul oxigenului in organism. Alimentele bogate in fier sunt: ouale, fructele de mare, carnea, cerealele integrale, legumele, vegetalele cu frunze verzi, algele, curmalele, smochinele, stafidele, semintele.

Flavonoidele au rol de antioxidanti. Le gasesti in: cereale integrale, legume si fructe intens colorate.

Fosforul este foarte important pentru cresterea si intretinerea oaselor si a dintilor. Gasesti fosfor in: galbenus, peste, fructe de mare, carne, cereale integrale, legume, soia, lactate.

Iodul este esential pentru formarea hormonilor tiroidieni. Il asimilezi din: peste, fructe de mare, cereale integrale, vegetale cu frunze verzi, ardei, alge, sare iodata.

Magneziul ajuta la producerea energiei, functionarea nervilor si controlul nivelului insulinei. Il gasesti in urmatoarele alimente: peste, fructe de mare, carne, cereale integrale, nuci, vegetale cu frunze verzi, ciuperci, alge, seminte, cacao.

Potasiul este bun pentru echilibrul fluidelor si pentru intretinerea muschilor. Cerealele integrale, nucile, semintele, legumele, fructele contin potasiu.

Seleniul este un antioxidant. Il poti lua din: lactate, peste, carne, cereale integrale, legume, vegetale cu frunze verzi, usturoi, ciuperci.

Zincul contribuie la actiunea enzimelor si la functia imunitara. Alimentele care contin zinc sunt: lactatele, ouale, pestele, legumele, uleiurile vegetale obtinute prin presare la rece.

Vitamina A este importanta pentru piele, par si ochi. O gasesti in lactate, peste, crustacee, moluste, carne, cereale integrale, legume radacinoase, usturoi, seminte incoltite.

Vitaminele B intretin un metabolism sanatos si contribuie la buna functionare a nervilor. Ele se gasesc in: lactate, peste, carne, legume, cereale integrale, vegetale cu frunze verzi, seminte sau nuci.

Vitamina C este esentiala pentru vasele sangvine, pentru cicatrizare si are rol de antioxidant. Citricele si multe alte fructe, broccoli, ardei si alte legume contin vitamina C.

Vitamina D este buna pentru oase si dinti. Lactatele, galbenusul, algele, nucile, pestele gras, uleiurile din ficat de peste contin vitamina D.

Vitamina E are rol de antioxidant si este benefica pentru muschi si globulele rosii. Gasesti aceasta vitamina in uleiurile vegetale, oua, peste, cereale integrale, linte, fasole, nuci, seminte.

Cunoscand nutrimentele si alimentele de prima importanta, vei putea sa urmezi o dieta complexa in care sa incluzi vegetalele si produsele de origine animala de care organismul tau are mai mare nevoie. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!