Nu Skin

Dieta pentru inima

Ana Nisipeanu

Sanatatea inimii este influentata in mare parte de alimentatie. O dieta pentru inima este recomandata nu doar daca ai probleme in aceasta zona, ci si daca vrei sa mentii si sa protejezi sanatatea inimii tale. Asadar, sta in puterea ta sa te bucuri de o inima sanatoasa cat mai mult timp. Trebuie sa stii ce alimente fac sa creasca riscul de imbolnavire a inimii si sa le eviti pe cat posibil.

 Dieta pentru inima

Reguli in dieta pentru inima

- Portiile de mancare nu trebuie sa fie mici, dar nici foarte mari. Incearca sa mananci moderat. Nu iti umple farfuria si stomacul fara rost.
- Fructele si legumele ar trebui sa devina un obicei. Sunt pline de vitamine, minerale, sunt bogate in fibre si au continut scazut de calorii. S-a demonstrat ca substantele continute de legume si fructe previn bolile cardiovasculare.
- Inlocuieste produsele rafinate cu cereale integrale.
- Inlocuieste carnea rosie cu cea de pui sau curcan.
- Practica miscare. Daca esti o persoana sedentara, chiar si cea mai mica miscare poate face o diferenta. Nu e necesar sa te duci la sala, ci sa incerci sa mergi mai mult pe jos sau sa urci scarile in loc sa iei liftul.
- Citeste eticheta produselor alimentare. Nu cumpara produse ce au un continut ridicat de grasimi si sodiu.
- Consumul ridicat de dulciuri si zahar este asociat cu un risc mare de imbolnavire a inimii. Daca ti-e pofta de ceva dulce, ia o lingura de miere sau mananca un fruct.
- Scade consumul de sare.
- Bea lichide cat mai multe. Evita bauturile carbogazoase si sucurile din comert. Apa plata, ceaiurile si sucurile naturale sunt cea mai buna alegere pentru o inima si un corp in forma maxima.

Alimente recomandate in dieta pentru inima

- Produsele lactate cu un continut cat mai redus de grasimi.
- Limiteaza proteinele animale si axeaza-te pe cele vegetariene. Legume, fructe, soia, alune si nuci. Grapefruit-ul, afinele, merele, bananele sunt cele mai indicate fructe pentru inima.
- Carnea de pui.
- Consuma cat mai multe peste. Continutul de omega 3 si omega 6 are rol de protectie asupra inimii, o ajuta sa functioneze cum trebuie si previne aparitia bolilor.
- Stafidele. Contin un antioxidant ce lupta impotriva inflamatiilor si a problemelor de inima.
- Consumul regulat de fasole este foarte bun pentru inima. Scade colesterolul si contine flavonoide, ce ajuta la scaderea riscului de atac de cord si accident vascular cerebral.
- Nucile sunt pline de vitamine, minerale si grasimi monosaturate favorabile unei functionari bune a inimii.
- Ciocolata neagra. Unele cercetari demonstreaza ca ciocolata neagra scade tensiunea arteriala si are un rol important in sanatatea vaselor de sange.
- In ceea ce priveste consumul de lichide, pe langa apa, se recomanda ceai verde si vin rosu. Aduc nenumarate beneficii atat corpului, cat si inimii.

Dieta pentru inima, cu durata de 3 zile

Este o dieta folosita pentru pacientii cu probleme cardiace, ce sunt nevoiti sa slabeasca multe kilograme inainte de operatie. Dieta se tine 3 zile in fiecare saptamana. Dupa aceste 3 zile poti consuma ce vrei tu, insa cu moderatie.

Ziua 1

Mic dejun: Jumatate de grapefruit si suc natural de fructe, 1 felie toast, 1 lingura unt de arahide, cafea sau ceai verde.
Pranz: 1 conserva de ton, 1 felie toast, ceai negru
Cina: 2 felii de piept pui, fasole verde, morcovi, 1 mar, 1 cupa inghetata vanilie.

Ziua 2

Mic dejun: 1 ou fiert tare, 1 felie toast, jumatate de banana, cafea sau ceai negru
Pranz: 1 cutie branza cottage sau 1 cutie de ton, 5 biscuiti sarati
Cina: 2 carnaciori, broccoli, o jumatate de banana, 1 cupa inghetata vanilie

Ziua 3

Mic dejun: 1 ou fiert tare, 1 felie toast, cafea sau ceai verde
Pranz: 1 felie branza cheddar, 5 biscuiti sarati, 1 mar, ceai
Cina: 1 cutie de ton, morcovi, fasole verde sau conopida, 1 mar, 1 cupa inghetata vanilie

Tinand o dieta pentru inima te vei simti mult mai plina de viata, vei scapa de kilogramele in plus, iar starea ta de sanatate se va imbunatati vizibil. Asa cum inima ta bate cum trebuie in fiecare zi pentru ca tu sa te bucuri de viata, si tu la randul tau trebuie sa ai grija de ea si sa alegi o alimentatie care ii este favorabila.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (16)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!