Nu Skin

Top 10 legume de toamna si beneficiile lor

Adelina Ion

Toamna este anotimpul cel mai bogat in fructe si legume proaspete, fiind, din acest motiv, o perioada prielnica dietelor de slabire sau de detoxifiere. Pline de vitamine si minerale atat de necesare bunei functionari a organismului, fructele si legumele de toamna sunt o desfatare nu doar pentru simtul gustativ, ci si pentru cel vizual si olfactiv. In articolul de fata, ne-am propus sa ne oprim asupra a 10 dintre cele mai delicioase si mai sanatoase legume de sezon.

Sa descoperim, asadar, care sunt cele mai populare legume de toamna si beneficiile lor!

Ardeii grasi, legume de toamna benefice sistemului digestiv

Ardeiul gras este una dintre legumele de toamna bogate in pigmenti, al caror rol este acela de crestere a rezistentei capilarelor sanguine. Ardeii rosii contin o concentratie mai mare de vitamine A si C decat cei verzi. Indiferent de culoarea lor, aceste legume delicioase au proprietati antiseptice, diuretice, laxative si antioxidante, fiind totodata o adevarata binecuvantare pentru sistemul digestiv. In plus, contin si luteina, un carotenoid care reduce pierderile de memorie legate de varsta.

Broccoli, o leguma de toamna care previne cancerul

Sulforafanul continut de broccoli este un compus al carui rol este acela de a creste activitatea enzimelor anticancer. Oamenii de stiinta sustin ca acest compus ar putea favoriza actiunea anumitor mecanisme implicate in neutralizarea substantelor cancerigene. Bogatia de fibre din compozitia acestei legume de toamna ajuta atat la buna functionare a digestiei, cat si la normalizarea nivelului de colesterol. Broccoli poate fi consumat impreuna cu rosii sau cu turmeric, oricare dintre acestea optimizandu-i proprietatile.

Ceapa rosie, o leguma de toamna benefica in afectiunile cardiovasculare

Ceapa rosie este o legume plina de virtuti curative, mai ales daca este consumata in stare cruda. Este bogata in vitaminele A, B si C si in oligoelemente mai rar intalnite la legumele de toamna precum seleniu, mangan, cobalt, fluor si molibden. De asemenea, contine quercitina, un polifenol cu proprietati antioxidante si antiinflamatoare, care incetineste pierderea osoasa cauzata de menopauza. Totodata, ceapa rosie contribuie la scaderea nivelului de colesterol, prevenind astfel aparitia atacului de cord si a bolilor cardiovasculare. In plus, fluidifica sangele, impiedicand formarea de cheaguri. In acest fel, nu mai exista riscul obstructiei arterelor si al aparitiei trombozelor.  

Ciupercile, legume de toamna care ajuta la instalarea rapida a satietatii

Sarace in calorii si bogate in fibre, aceste legume de toamna sunt de nelipsit din orice dieta de slabire, cu atat mai mult cu cat contin 90% apa, ceea ce duce la instalarea rapida a senzatiei de satietate. Bogatia de vitamine B si cantitatea apreciabila de minerale, dintre care amintim potasiu si fier, dar si seleniu, un element destul de greu de gasit in produsele pe care le consumam, fac din ciuperci un aliment care nu ar trebui sa lipseasca din meniul nostru.

Conopida, o leguma de toamna care neutralizeaza toxinele

Aceasta leguma ce face parte din familia verzei contine vitaminele B si K, minerale precum potasiu si fosfor, dar si acizi grasi Omega-3. Este un aliment ce nu trebuie sa lipseasca din nicio dieta de detoxifiere, intrucat contine glucozinati, tiocianati si enzime hepatice care ajuta la neutralizarea substantelor potential toxice. Avand proprietati antiinflamatorii si antioxidante, reduce riscul inflamatiei cronice si protejeaza organismul impotriva afectiunilor cardiovasculare si accidentelor vasculare cerebrale. Totodata, este una dintre legumele de toamna care imbunatatesc digestia si protejeaza stomacul impotriva anumitor bacterii patogene.

Dovlecii, legume de toamna decorative si nu numai

Desi multe persoane il folosesc mai mult ca decoratiune de Haloween decat ca aliment, dovleacul este unul dintre cele mai gustoase si mai sanatoase legume de toamna, gratie bogatiei de compusi antioxidanti, care protejeaza organismul impotriva imbatranirii premature, afectiunilor cardiovasculare, cancerelor si altor boli legate de varsta. Vitamina A, care se prezinta sub forma de betacaroten, contribuie la intarirea oaselor si a dintilor. Pe langa aceasta, dovleacul contine si vitaminele B si E, dar si minerale precum magneziu si potasiu. Fibrele din compozitia lui lupta eficient atat impotriva constipatiei, cat si impotriva "lenei" intestinale. 

Morcovii, legume de toamna recomandate in curele de slabire

Morcovii sunt cea mai buna sursa de carotenoide (provitamina A), compusi liposolubili care reduc riscul aparitiei cancerului, maladiilor cardiovasculare sau al infarctului si lupta impotriva imbatranirii celulare. Vitamina B, prezenta cu precadere in sucul de morcovi, contribuie la crearea de globule rosii, la producerea hormonilor si la repararea tesuturilor. Totodata, contin o cantitate insemnata de vitamina C, care insa se distruge prin prepararea termica. Morcovii sunt bogati in minerale precum calciu, magneziu, potasiu si fier si fibre compuse in majoritate din pectina si celuloza, care faciliteaza tranzitul intestinal. Consumati intre mese, acestia inhiba apetitul.

Sfecla rosie, o leguma de toamna cu efecte benefice asupra circulatiei sanguine

Pe lista cu legume de toamna pline de antioxidanti isi face loc si sfecla rosie, o leguma a carei culoare provine de la betacianina, un pigment ce face parte din grupa antocianilor. In plus, sfecla rosie contine un oligoelement destul de rar intalnit in alimente, rubidiul, care are o actiune benefica asupra sistemului digestiv. Este bogata in vitaminele B si C, in minerale precum magneziu, fier si potasiu, dar si in fibre. Are proprietati antianemice si remineralizante, fiind considerata, din acest motiv, un tonic sanguin. Totodata, previne aparitia cancerului si a varicelor, scade tensiunea, imbunatateste functionarea celulelor hepatice si protejeaza fetusul de mutatii.

Varza, o leguma de toamna pentru o piele frumoasa

Fie ca vorbim despre soiurile autohtone precum varza alba sau cea rosie, fie ca vorbim despre varza Kale sau despre varza de Bruxelles, aceasta leguma este bogata in antociani, substante care inhiba activitatea anumitor agenti cancerigeni. Antioxidantii din compozitia acestei legume de toamna previn imbatranirea prematura, reduc riscul aparitiei bolilor batranetii si ne protejeaza pielea de actiunea radiatiilor ultraviolete, mentinand-o neteda, luminoasa si stralucitoare. Sucul de varza este un remediu eficient in ulcerele gastro-intestinale, gratie proprietatilor alcaline si glutaminei, o substanta care favorizeaza reducerea inflamatiei mucoasei stomacale.

Vinetele, legume de toamna agreate in dieta mediteraneeana

Vinetele sunt unele dintre cele mai insemnate surse de vitamine din complexul de B-uri si de minerale precum potasiu, fier si mangan. Coaja albastra/violet contine cantitati importante de antociani, pigmenti cu actiune antioxidanta. Aceste legume de toamna, privilegiate in dieta mediteraneeana, au proprietati antianemice, laxative si diuretice. In plus, gratie fibrelor specifice, vinetele scad colesterolul sanguin. De asemenea, se recomanda sa faca parte din alimentatia persoanelor care sufera de constipatie, guta, hipertensiune si hepatita.

Tu ce legume de toamna preferi si cum obisnuiesti sa le consumi?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (13)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!