Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Câte calorii să mănânci seara ca să slăbești

Marţi, 23.05.2017
de Mihaela Onofrei

Mai ales atunci când ești la dietă, crezi că masa de seară trebuie să fie cât mai săracă în calorii, chiar inexistentă. Astfel, după o anumită oră toate alimentele sunt tăiate de pe listă și te mulțumești doar cu un măr sau un pahar de apă.

Acest obicei nu îți conferă și siguranța faptului că vei slăbi. Reducerea oricărui aport de calorii pe timp de seară nu este tocmai indicat, deoarece organismul tău are nevoie de energie pe durata întregii zile, chiar și în această perioadă a zilei. Așadar, numărul de calorii pe care îl consumi la cină depide foarte mult de numărul total de calorii de care ai nevoie în fiecare zi, dar și de cât mănânci la fiecare masă.

femeie care mananca seara in pat

Iată câte calorii să mănânci seara ca să slăbești!

Aportul total de calorii de care o persoană are nevoie în fiecare zi variază între 1800 și 3000, conform Departamentului american pentru Sănătate și Servicii Umane. Dacă tu ai nevoie de 2200 de calorii pe zi și mănânci două gustări, scade 100 de calorii pentru fiecare, iar acest lucru te lasă cu 2000 de calorii pentru celelalte mese.

Cel mai bun și eficient plan pe care îl poți face pentru a vedea câte calorii trebuie să consumi la cină este să împarți numărul total de calorii la 3: mic-dejun, prânz și cină. Așadar, dacă trebuie să consumi 2000 de calorii în fiecare zi, înseamnă că la cină trebuie să ai cam 660 de calorii. Nu uita și de gustările din timpul zilei. Dacă mănânci mai mult de 3 ori pe zi, împarte totalul pentru a avea un număr cât mai exact de calorii consumate la cină.

cuplu care ia cina

Ce poți mânca la cină ca să slăbești

Este foarte important să ai o cină variată, cu un aport corect de calorii, dar și de substanțe hrănitoare. Jumătate din cină este indicat să conțină legume, așa cum e spanacul, fasolea verde și roșiile. Două mâini de spanac crud au aproximativ 50 de calorii. Dressing-ul pentru salată și două jumătăți de nucă mai adaugă 90 de calorii cinei tale și o mulțime de grăsimi benefice pentru sănătatea inimii tale.

Un sfert din cină trebuie să conțină cereale întregi, fasole, orez brun sau paste din grâu întreg. O ceașcă de orez brun are 160 de calorii. Celălalt sfert din farfuria ta de seară poate să conțină pui, pește sau carne de vită. 110 grame dintr-o astfel de carne slabă are 100 de calorii. Dacă pregătești carnea cu 2 lingurițe de ulei de rapiță sau măsline, acest lucru înseamnă 90 de calorii de grăsimi sănătoase. Îți poți încheia cina cu niște fructe ca desert. 17 bobițe de struguri înseamnă încă 60 de calorii. Pentru a dormi bine, o ceașcă de lapte degresat va completa cele 650 de calorii pe care trebuie să le consumi la cină.

Dacă ești în pană de idei și nu știi ce rețete sănătoase să mai încerci la cină, inspiră-te din filmulețul de mai jos.

Aceste 5 idei de cină îți vor asigura atât aportul zilnic recomandat de susbtanțe nutritive, cât și numărul de calorii ce te vor ajuta să slăbești.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (4)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!