Cum se ține dieta cu semințe de in

Redactor Alexa Galgau

Aproape că e greu de conceput un plan de dietă perfect care să nu conțină și semințe de in. Acestea nu sunt benefice doar pentru slăbit, ci au și o mulțime de substanțe care te mențin sănătoasă. Indiferent că ții un regim sau nu, aceste semințe nu ar trebui să lipsească din alimentația ta, consumul lor regulat fiind o metodă garantată de a îmbunătăți digestia și de a scăpa de neplăceri precum constipația și balonarea.

Iată care sunt beneficiile unei diete cu semințe de in și cum să le introduci în alimentație ca să beneficiezi la maximum de proprietățile lor!

Semințe de in într-un recipient și lingură de lemn

Beneficiile consumului de semințe de in

Există o listă foarte lungă cu beneficiile consumului de semințe de in, iar noi ți le prezentăm pe cele mai importante:

1. Sunt bogate în fibre. Poate că ai observat că dacă pui semințele de in într-un mediu umed, ele devin gelationoase. Ei bine, tocmai această gelatină este benefică pentru tractul intestinal, fiind o substanță de-a dreptul miraculoasă. Consistența gelatinoasă a semințelor păstrează mâncarea în stomac, astfel încât aceasta să nu ajungă prea repede în intestin, ceea ce crește absorbția nutrienților. În plus, îți conferă și senzație de sațietate pentru mai multe ore. Totodată, pe lângă fibrele care formează gelatina, semințele de in conțin și alte tipuri de fibre, solubile sau nu în apă, care ajută la detoxifierea colonului.

2. Ajută la scăderea colesterolului. Jurnalele medicale sunt pline de studii care atestă faptul că o dietă cu semințe de in poate să scadă considerabil colesterolul mărit, o problemă cu care cei mai mulți români se confruntă. Fibrele solubile din semințele de in „blochează” colesterolul în tractul digestiv, astfel încât acesta nu mai poate fi absorbit la fel de bine.

3. Au un conținut ridicat de antioxidanți. Și, după cum bine știi deja probabil, antioxidanții sunt cei care luptă împotriva radicalilor liberi. Antioxidanții din semințele de in ajută la reglarea hormonală și la creșterea masei de bacterii benefice din organism, fiind o metodă bună de prevenție a bolilor cauzate de dereglarea florei (intestinale, vaginale etc.).

4. Conțin acizi grași Omega 3. Acizii grași sunt esențiali pentru sănătatea sistemului vascular și pentru echilibrul hormonal al organismului, motiv pentru care ar trebui introduși în dietă fără ezitare. Grăsimile sănătoase mențin elasticitatea vaselor de sânge, prevenind instalarea aterosclerozei, o boală cu care tot mai mulți oameni se confruntă.

5. Te ajută să slăbești. Studiile publicate în cele mai prestigioase jurnale medicale arată că dieta care conține semințe de in este benefică pentru persoanele care suferă de obezitate și ajută la slăbit chiar și fără alte modificări majore de regim alimentar. Semințele de in stimulează digestia, curăță intestinul, îți taie pofta de mâncare și previn dezechilibrele hormonale care îți dau senzația de foame continuă.

Semințe de in într-o lingură

Detoxifierea cu semințe de in

În general, organismul uman este capabil să se detoxifice singur. Anumite organe, printre care ficatul și colonul au un rol important la eliminarea toxinelor din organism. Totuși, dacă rezidurile nu pot fi eliminate din colon, ele încep să se acumuleze și să provoace o mulțime de probleme de sănătate.

Pentru a ajuta colonul să elimine materiile reziduale din organism, poți face o cură cu semințe de in timp de 3 săptămâni consecutive.Acest tratament îți va curăța complet colonul și îți va menține intactă microflora intestinală. În plus, te va ajuta să pierzi în greutate și să arzi grăsimile mai repede. Va avea un efect pozitiv și asupra reglarii metabolismului lipidelor.

Dieta de detoxifiere cu semințe de in este, în general, bună pentru persoanele care suferă de:

  • Inflamație a sistemului gastrointestinal sau a tractului respirator superior
  • Ulcer gastric, gastrită, colită sau ulcer duodenal
  • Infecții ale tractului urinar, precum pielonefrită sau cistită
  • Obezitate sau tulburări ale metabolismului lipidic

Contraindicații semințe de in

În general, semințele de in luate consumate în fiecare zi nu sunt recomandate femeilor însărcinate și celor care alăptează. De asemenea, este important să nu iei semințe de in crude sau necoapte deoarece acestea pot fi otrăvitoare.

Lăsând la o parte aceste precauții, semințele de in administrate pe cale orală sunt, de obicei, sigure pentru majoritatea adulților. Totuși, adăugarea de semințe de in în dietă în fiecare zi poate provoca reacții adverse, precum balonare, gaze, dureri de stomac și greață. Este posibil ca dozele mai mari de 1-2 lingurițe pe zi să provoace și alte efecte secundare.

Cum să introduci în dietă semințele de in

Când spunem „dietă cu semințe de in”, nu ne referim la o dietă anume, ci pur și simplu la introducerea acestui aliment în regimul tău. Alege una dintre dietele cele mai sănătoase din lume și adaugă semințele de in în meniul zilnic!

Ca să beneficiezi de proprietățile semințelor de in, încearcă să le consumi în cele mai variate moduri. Nu ai nevoie de mai mult de două linguri de semințe de in pe zi, pe care le poți introduce în regim sub diverse forme:

  • presară-le peste iaurt degresat, pentru că acesta este sărac în grăsimi și bogat în proteine, ceea ce ajută enorm la menținerea și formarea masei musculare;
  • adaugă semințele de in la smoothie-uri sau shake-uri proteice, pentru o gustare sănătoasă, plină de vitamine și fibre, care îți va ține de foame până la următoarea masă;
  • folosește-le în aluatul pentru clătite, pentru că sunt un înlocuitor minunat pentru ouă, datorită consistenței gelatinoase. Pentru a înlocui un ou, trebuie să folosești două linguri de semințe de in amestecate cu două linguri de apă.
  • adaugă semințe de in în carnea tocată pentru chifteluțe sau burger, pentru o masă sănătoasă, cu suficiente fibre;
  • adaugă-le într-o rețetă delicioasă și sănătoasă de pâine de casă cu semințe.

Cura de slăbire cu iaurt și semințe de in

Bol cu iaurt, semințe și fructe

Semințele de in ajută la pierderea în greutate,  însă pentru o eficiență ridicată, este bine să le combini cu iaurt. Iaurtul este o sursă bogată în proteine, care accelerează metabolismul și crește sațietatea o perioadă mai lungă de timp, de aceea nutriționiștii sunt de părere că această combinație iaurt- semințe de in este perfectă dacă vrei să scapi de kilogramele în plus.

Amestecă 1 linguriță de semințe de in într-o cană de iaurt și consumă acest preparat sănătos în fiecare dimineață. Atenție, însă, specialiștii recomandă să nu depășești o cantitate de 1-2 lingurițe de semințe de in pe zi, deoarece pot provoca diverse probleme intestinale, inclusiv diaree.

De asemenea, ar fi bine să folosești iaurt bio, bogat în probiotice, în locul iaurtului comercial obișnuit, iar dacă dorești, poți adăuga fructe proaspete în acest amestec. Semințele de in se pot adăuga în iaurt întregi sau măcinate, însă ține cont de faptul că ar trebui să consumi semințele măcinate în decurs de 24 de ore de la măcinare. În caz contrar, dieta cu semințe de in îți va fi dăunătoare deoarece semințele măcinate pot acumula diverse toxine, având un efect negativ asupra organismului.

Cât se ține dieta cu semințe de in?

Nu există o regulă pentru cât se ține dieta cu semințe de in. Este important să discuți cu un nutriționist înainte de a începe orice cură de slăbire. De asemenea, trebuie să ții cont de faptul că, atunci când folosești o cantitate mai mare de fibre în fiecare zi, este bine să bei foartă multă apă. Dacă nu ești bine hidratat, corpul tău nu va reuși să digere suplimentul de fibre și, astfel, este posibil să ai crampe intestinale sau să te constipi.

O dietă bogată în semințe de in este o idee bună indiferent de obiceiurile și necesitățile tale culinare, pentru că nu trebuie decât să adaugi două linguri de semințe în combinațiile alimentare de zi cu zi!

Surse foto: Pexels.com, iStock.com

Surse articol: Healthline.com

Articolul urmator Opt alimente nesănătoase care sunt, de fapt, bune pentru tine

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.4 (15)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    top 5 divahair.ro - ghid de alimentatie

    1. Cinci combinații alimentare periculoase pe care ar trebui să le evităm (418 vizite)