Nu Skin

Alimente sanatoase care te pot omori

Andreea Gluh, redactor

O dieta echilibrata, alcatuita din alimente sanatoase , iti prelungeste viata, scazand riscul aparitiei diverselor boli odata cu inaintarea in varsta. Probabil ca si tu iti cumperi din supermarketuri produse cum ar fi sucurile de fructe si cerealele fortificate cu diverse vitamine. Ei bine, adevarul este altul: multe alimente sanatoase sunt, de fapt, daunatoare pentru organism.

Iata ce nu ar trebui sa mananci, daca vrei sa nu ai probleme de sanatate!

1. Sucurile naturale de fructe

Aceste bauturi contin o cantitate mica de pulpa de fructe, insa, in rest, sunt facute din apa, arome artificiale si zahar. Sa nu crezi, totusi, ca daca prepari chiar tu sucul de fructe vei ingera mai putine zaharuri! De fapt, storcandu-le, nu faci decat sa indepartezi fibrele care se gasesc in pulpa, ramand sucul plin de fructoza, care este tot o forma de zahar.

Cantitatile ridicate de zahar cresc riscul instalarii unor boli precum diabetul si afectiunile cardiovasculare. De aceea, este mai bine sa eviti consumul acestor "alimente sanatoase", de preferat fiind fructele ca atare. 

2. Graul integral

Cu siguranta ai auzit ca graul integral este un aliment benefic pentru organismul tau, favorizand digestia. Este adevarat ca el are anumite proprietati in comparatie cu graul din care se obtine fain alba, insa aceasta nu il transforma intr-un zeu al cerealelor.

Studiile au demonstrat ca multe persoane sufera de intoleranta la gluten, avand diverse simptome precum balonarea, oboseala si chiar anemie. Motivul il poate reprezenta glutenul, care, odata ajuns in intestin, provoaca o inflamare a acestuia, impiedicand absorbtia altor vitamine si minerale din hrana. Daca te confrunti si tu cu astfel de simptome, este bine sa excluzi graul din alimentatia ta, chiar si pe cel integral.

3. Siropul de agave

Probabil ca ai auzit de acest indulcitor natural, despre care se spune ca pote fi folosit pentru a inlocui zaharul rafinat. Desigur ca acesta din urma este nociv pentru organism, insa nici siropul de agave nu este mai bun. Motivul il constituie cantitatea ridicata de fructoza pe care acest inlocuitor o contine si care, in timp, poate provoca daune majore, cum ar fi instalarea diabetului.

Asadar, gandeste-te de doua ori inainte de a pune siropul de agave pe lista ta de alimente sanatoase.

4. Bauturile pentru sportivi

Aceste produse contin apa, electroliti si zahar si le sunt destinate atletilor care depun un efort deosebit in timpul competitiilor sportive. Daca nu intri si tu in aceasta categorie de persoane, este mai bine sa te feresti de asemenea bauturi, pentru ca ele nu fac decat sa contribuie inutil la aportul de zahar din organism.

5. Uleiurile vegetale

In prezent, pe piata, poti gasi o multime de tipuri de uleiuri vegetale, pe care le poti consuma ca atare, in salate, sau preparate termic, atunci cand gatesti. Totusi, in afara de uleiul de masline, este bine sa te feresti de alte tipuri de asemenea produse (cum ar fi uleiul de soia si cel de porumb), pentru ca ele contin cantitati ridicate de acizi Omega 6, care pot duce la aparitia unor inflamatii in organism. Desigur ca, uneori, pentru gust, poti adauga cateva picaturi din aceste uleiuri vegetale in mancarea ta, insa nu le folosi pe o perioada nedeterminata de timp, daca vrei sa eviti diversele afectiuni.

6. Produsele alimentare degresate

Daca incerci sa slabesti mancand produse alimentare degresate, nu faci decat sa consumi mai multe substante chimice. De exemplu, atunci cand grasimea este indepartata din iaurt, dispare si o mare parte din gust. De aceea, producatorii se vad nevoiti sa adauge diverse ingrediente daunatoare, potentand, in acest fel, aroma alimentului in cauza. Acesta strategie de marketing functioneaza cand vine vorba de vanzari, insa in ceea ce priveste sanatatea ta, efectele pot fi devastatoare.

Este mai bine, deci, sa scoti de pe lista ta de shopping aceste "alimente sanatoase".

7. Gustarile fara gluten achizitionate din comert

O briosa reprezinta o gustare dulce pe care de multe ori iti este greu sa o refuzi. Ce te faci, insa, daca ai intoleranta la gluten? Vei apela, probabil, la produsele din comert lipsite de acest ingredient. Aceasta abordare este gresita, pentru ca, in loc de gluten, acestea contin amidon provenit din alte surse. Acesta este rafinat si, in plus, este insotit de o multime de zaharuri. 

8. Margarina

In incercarea de a scadea nivelul colesterolului din sange, multe persoane opteaza pentru margarina, in detrimentul untului. In vreme ce acesta din urma contine, insa, substante benefice pentru organism, cum ar fi vitamina K2, margarina nu este altceva decat un produs sintetic extrem de daunator. Chiar s-a constatat ca un consum ridicat de margarina creste riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare in comparatie cu consumul de unt.

9. Batoanele cu proteine

Ca si in cazul bauturilor pentru sportivi, batoanele cu proteine au un continut ridicat de substante inutile unui organism care nu depune efort periodic. In plus, ele pot contine si o serie de zaharuri si de ingrediente artificiale care iti pot dauna.

10. Produsele cu un continut scazut de carbohidrati

Daca vrei sa slabesti sanatos, stai departe de produsele cu un continut scazut de carbohidrati. Desi pe eticheta este specificat faptul ca, de exemplu, batoanele de acest tip iti vin in ajutor pentru a scapa de kilogramele in plus, trebuie sa citesti de doua ori lista de ingrediente, pentru a vedea ce se ascunde, de fapt, intr-un asemenea produs. Cu siguranta vei gasi si ceva artificial, care ar trebui sa iti dea de gandit.

11. Cerealele pentru micul dejun

Cu siguranta ai auzit si tu si incerci sa respecti regula consumului de cereale la micul dejun. Totusi, daca alegi sa consumi orice produs de acest tip care iti iese in cale, nu vei face decat sa te expui unui risc inutil. Multe asemenea cereale pentru micul dejun au un adaos crescut de zahar si de alte substante nocive. Trebuie sa citesti cu atentie eticheta produsului si sa te asiguri ca acestea lipsesc cu desavarsire.

Evita si tu aceste "alimente sanatoase" si vei reusi sa te feresti de o multime de afectiuni cauzate de o dieta necorespunzatoare. 

Sursa: authoritynutrition.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2 (4)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!