Ce se întâmplă dacă mâncăm prea multe brânzeturi - riscurile la care ne expunem

Alina Maria Chirita, redactor DivaHair.ro

Brânzeturile se numără printre cele mai delicioase și prezente alimente pe masa de zi cu zi a omului. Se folosesc fie ca atare, fie în tot felul de combinații care mai de care mai delicioase. Însă, oricât de mult ți-ar delecta papilele gustative și ți-ar veni să le mănânci non-stop, trebuie să știi că acestea au și dezavantaje, mai ales atunci câns sunt consumate în exces.

Brânza este o sursă bună de proteine, calciu și fosfor, însă este foarte săracă în fibre, astfel că nu ar trebui să înlocuiască alte produse care le conțin pe acestea. Precum alte alimente, brânza trebuie consumată cu moderație, pentru a evita apariția unor posibile probleme de sănătate. Află, în galeria foto, ce se întâmplă în organismul tău dacă mănânci prea multe brânzeturi.

Surse articol: Eatthis / Healthline / TimesofIndia

Te poți îngrășa

Te poți îngrășa

Un studiu din 2016 a relevat faptul că brânza consumată în exces poate fi un factor determinant al creșterii în greutate, scrie Eatthis.com. Și mai nerecomandată este combinația de brânză cu produse făinoase, precum pastele sau biscuiții. Aportul caloric poate fi chiar de 800-900 de calorii/porție și astfel ai putea avea surpriza de a vedea un număr mai mare pe cântar decât te-ai fi așteptat.

Citește și: Ştiai că brânza cu roşii îngraşă? Află de ce!

Aport mare de sodiu

Aport mare de sodiu

Brânzeturile conțin o cantitate mare de sodiu. Pentru un adult cantitatea de sodiu recomandată pe zi este de 2.400 de miligrame. Dacă îți dorești sa alegi un produs cu un conținut scăzut de sodiu, brânza elvețiană este cea mai bună opțiune.

Probleme cardiace

Probleme cardiace

Deși brânzeturile pot face parte dintr-o dietă sănătoasă atunci când sunt consumate cu moderație, dacă sunt mâncate în porții mari, în special cele bogate în grăsimi, pot crește riscul apariției bolilor de inimă. Brânzeturile care au cele mai puține grăsimi sunt urda, ricotta și brânza de capră. De asemenea trebuie să acorzi o atenție mai mare aspra alimentației tale dacă ai antecedente familiale de colesterol ridicat sau afecțiuni cardiace.

Citește și: Branza Ricotta - informatii nutritionale

Consumul de nutrienți esențiali

Consumul de nutrienți esențiali

Brânzeturile conțin foarte multe substanțe nutritive benefice pentru organism. Însă conținutul de nutrienți poate varia de la un fel la altul. Spre exemplu, brânza cheddar conține proteine, calciu, fosfor, vitamina B12, niacină și vitamina A. Este important să te asiguri că produsul pe care îl consumi are în componență toți acești nutrienți esențial.

Citește și: Cum sa strecori nutrienti si vitamine in sandwich-ul tau cu branza: 3 retete de grilled cheese sanatos

Surse foto: IStock

Articolul urmator Ce s-ar putea întâmpla cu organismul tău dacă bei prea multă cafea

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.