Ce se întâmplă în corpul tău dacă sari, zilnic, peste micul dejun

Alina Maria Chirita, redactor DivaHair.ro

Micul dejun este considerat de mulți specialiști în nutriție ca fiind cea mai importantă masă a zilei. Însă multe persoane aleg să sară peste acesta și să mănânce pentru prima dată la orele prânzului sau poate chiar mai târziu.

Aproximativ 25% din populația globală alege să renunțe la această masă, iar unele diete actuale chiar încurajează acest obicei alimentar. Află, în galeria foto, care sunt avantajele și dezavantajele lipsei micului dejun din alimentația ta zilnică și ce se întâmplă în organismul tău când alegi să faci acest lucru pentru un timp îndelungat.

Surse articol: Bright Side / Eatthis / Webmd

Te poți îngrășa

Te poți îngrășa

Unele cercetări au arătat faptul că renunțarea la micul dejun poate fi un obicei nociv pentru sănătatea ta. La prima vedere ai putea crede că slăbești dacă sari peste o masă, însă, în realitate, nu faci decât să fii flămând pentru mai mult timp și să mănânci o porție dublă la următoarea masă. Astfel, kilogramele în plus ar putea să se adune fără ca măcar să realizezi că faci ceva greșit.

Citește și: 9 smoothie-uri de slăbit pe care să le încerci

Poți avea schimbări de dispoziție

Poți avea schimbări de dispoziție

Omiterea micului dejun a fost asociată și cu tulburările de dispoziție. Oamenii care sar peste această masă sunt mai predispuși la apariția depresiei. Acest lucru se explică prin faptul că nivelul de glicemie scade, rezultând modificări rapide ale stării de spirit și o senzație de iritabilitate constantă.

Te poți simți obosit la orele prânzului

Te poți simți obosit la orele prânzului

Dimineața nivelul de glicogen din organism este scăzut și astfel corpul are nevoie de alimente pe care să le digere și să le transforme în energia esențială în fiecare zi. Dacă sari peste micul dejun te poți simți bine pe moment, însă pe măsură ce orele trec ai putea să resimți stări de oboseală și disconfort.

Îmbunătățirea activității cerebrale

Îmbunătățirea activității cerebrale

Anumiți cercetătători au descoperit că postul intermitent are multe efecte benefice asupra organismului. Acesta constă în a-ți organiza mesele pe parcursul a opt ore și să faci pauză următoarele 16. Deci, dacă sari peste micul-dejun activitatea cerebrală ar putea să se îmbunătățească.

Citește și: Tot ce trebuie să știi despre dieta postului intermitent

Surse foto: IStock

Articolul urmator Ce se va întâmpla cu corpul tău dacă începi să bei cafea decofeinizată

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.8 (5)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.