Nu Skin
Optezi sa Impresionezi

Cele mai rele alimente sănătoase pe care le poți consuma

Otilia Geavlete, redactor Divahair.ro

Ne-am obișnuit să considerăm că unele alimente sunt destul de inofensive, pentru că nu par la fel de bogate în carbohidrați sau grăsimi ca altele. Dar, deși le trecem pe lista alimentelor sănătoase, ele sunt, în realitate, inamici ascunși, la fel ca dulciurile în exces sau ca produsele de fast-food. 

De exemplu, dacă ai crezut că sushi este o mâncare sănătoasă, s-ar putea să ai o surpiză. Deși conține doar orez, pește și vegetale, combinația pusă cap la cap este la fel de bogată în zaharuri ca și pâinea. 

Dacă vrei să descoperi ce se ascunde în spatele unor alimente așa-zis sănătoase, află mai multe detalii în galerie. Secretul stă în modul în care privești alimentele din punct de vedere caloric, constatând că nu sunt nici pe departe atât de prietenoase cu sănătatea pe cât par la prima vedere. 

Sushi

Sushi

Ți-ai imaginat vreodată că o singură rolă de sushi echivalează cu trei felii de pâine? Deși oamenii cred că sushi este foarte sănătos, felul în care îl consumăm în Occident nu este cel mai potrivit. În Japonia, sushi este întotdeauna însoțit de legume și este mâncat cu bețișoarele, în cantități mult mai mici. În America sau în alte țări se mănâncă platouri întregi de sushi, echivalentul unei pâini întregi la o singură masă. 

Granola

Granola

Ce pare mai sănătos pentru micul dejun decât un castron de granola preparat în casă, cu tot felul de nuci și semințe, la care adăugăm și puțină miere? În realitate, o jumătate de cană de granola conține mai mult de 35 de grame de carbohidrați și în jur de 5 grame de grăsimi și furnizează nu mai puțin  de 200 de calorii. Adaosul de miere, care conține zahăr cristalizat, este o adevărată bombă cu ceas. Dacă vrei să consumi semințe, opțiunea sănătoasă este să pregătești un bol de ovăz neîndulcit, cu un topping de fructe de pădure. 

Paste

Paste

Ei, poate că nu am considerat pastele chiar sănătoase, pentru că știam că au un surplus de carbohidrați, dar, cu siguranță ne-am gândit că sunt inofensive, dacă adăugăm la ele doar legume proaspete. Dar, până la urmă, pastele sunt paste. În loc de a le adăuga la amestecul de legume, mânăncă doar vegetalele pregătite la aburi, cărora poți să le dai gust cu puțin sos pe care îl pui de obicei la paste. 

Bagheta

Bagheta

Atunci când vrem să ne ferim de prea multă pâine, alegem o chiflă cu semințe sau o baghetă mică, eventual din făină neagră. Ne simțim ca la dietă, dar, în realitate, ne înșelăm foarte tare. O chiflă sau o baghetă medie echivalează cu 3-5 felii de pâine, fără să ținem cont de ce adăugăm în plus, precum unt sau cașcaval. Dacă vrem un mic dejun cu adevărat sănătos, trebuie să fie predominant proteic, cu o cantitate mai mică de carbohidrați, deci, în nici un caz o baghetă sau o chiflă nu este alegerea potrivită. Cu cât consumi mai mulți carbohidrați dimineața, cu atât vei fi tentat să mănânci mai mult pe parcursul zilei. 

Surse foto: IStock, Pixabay

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.3 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta