De ce și cum ni se schimbă dieta toamna: 9 alimente și condimente care fac tranziția spre iarnă mai ușoară

Andreea Constantin

Scorțișoara ajută la a crea o stare de spirit bună, ceea ce combate astenia de toamnă, esența de portocală energizează și ajută la creșterea productivității, fulgii de ovăz sunt o variantă perfectă pentru un mic dejun sănătos, mai ales în combinație cu nuci, matcha sau pudră de cătină, un antioxidant natural ce ajută la creșterea imunității.

Tranziția de la sezonul cald la cel rece vine cu zile mai scurte, temperaturi în scădere și ploi. Reducerea orelor de lumină ne afectează starea de spirit, iar de multe ori ne simțim mai obosiți, melancolici și poate chiar anxioși. Alimentele pe care le consumăm pot aduce schimbări în starea de spirit, aducând mai multă energie. Astfel, începe-ți dimineața cu un mic dejun sănătos, cu fulgi de ovăz ori granola, iar atunci când simți că îți pierzi din concentrare pregătește un smoothie cu spirulină, turmeric sau matcha. 

O dietă bogată în antioxidanți fortifică sistemul imunitar, aceștia fiind cunoscuți pentru efectul lor în prevenția infecțiilor și chiar scăderea riscului apariției unor boli cronice. Alimentele pe bază de plante sunt cele mai bune surse de antioxidanți. Acestea includ fructe, legume, cereale integrale, nuci, semințe, ierburi și condimente și chiar cacao. Ca bonus, fructele, legumele și cerealele integrale bogate în antioxidanți sunt, de obicei, bogate în fibre, sărace în grăsimi saturate și colesterol și surse bune de vitamine și minerale. Mai mult, un studiu publicat în 2020 a arătat că persoanele vegetariene cu o dietă bogată în nuci, legume și soia prezintă un risc mai mic de a face un atac cerebral*. 

Nu uita și de sport și timp petrecut în aer liber. Chiar dacă temperaturile nu mai sunt la fel de prietenoase, profită de soare și fă sport în aer liber. Caută surse naturale de proteine pentru a-ți proteja masa musculară, cum ar fi lintea, dar și pudrele proteice.  

Energia vine și din starea de bine, așa că adaugă scorțișoară la orezul cu lapte sau pregătește un desert cu mere stropite din plin cu scorțișoară și vei simți o stare de confort. Tot confort și o stare de bine poți obține cu ajutorul uleiurilor esențiale, cum ar fi lavandă, portocală sau eucalipt. Pentru o după-amiază perfectă de toamnă adaugă o cană de turmeric latte, matcha latte sau un ceai din plante care te va încălzi și relaxa. 

 alimente toamna

Iar dacă vrei să te inspiri pentru a-ți face toamna cât mai plăcută îmbrățișând un stil de viață echilibrat și în armonie cu natura, iată top 10 cele mai căutate produse Niavis

1. Scorțișoară
2. Fulgi de ovăz
3. Fulgi de drojdie uscată
4. Matcha
5. Roșcove
6. Spirulină
7. Zahăr de cocos
8. Sirop de agave
9. Ulei de cocos
10. Apa de trandafiri

*https://n.neurology.org/content/94/11/e1112

Articolul urmator Opt alimente nesănătoase care sunt, de fapt, bune pentru tine

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.