Nu Skin

Produse congelate: ce sa consumi si ce sa eviti

Alexa Galgau

Pentru cei mai multi dintre oamenii care lucreaza 9 ore pe zi (sau mai mult), a gati devine un vis indepartat, la fel ca si mersul la sala sau cititul unei carti in timpul saptamanii. Si pentru ca a comanda zilnic mancare sau a lua masa in oras nu reprezinta tocmai cele mai accesibile optiuni din punct de vedere financiar, mancarea congelata este adesea nelipsita din casele noastre, iar cuptorul cu microunde devine cel mai bun prieten al nostru. In timp, insa, comoditatea se plateste, iar toate mancarurile pregatite la minut se pot intoarce impotriva ta.

Afla mai multe despre produsele congelate, cum sa le eviti pe cele nesanatoase si sa le alegi pe acelea care iti sunt benefice!

Ce produse congelate sa eviti

Semipreparatele sunt o solutie de compromis pentru cei care nu au timp nici sa respire. Totusi, chiar daca ai de castigat la capitolul timp, ai mult de pierdut la capitolul sanatate. Exista cateva produse congelate de care nu ar trebui sa te apropii, pentru ca sunt pline de arome artificiale si conservanti.

Iata care sunt alimentele de la congelator de care trebuie sa te desparti!

1. Pizza congelata. Da, stim, este una dintre placerile tale vinovate si nimic nu se compara cu a veni acasa extenuata si a incalzi rapid unul dintre cele mai indragite preparate din lume. Se stie, insa, ca este departe de a fi sanatoasa si nu vei vedea nicaieri ca ii sunt laudate calitatile nutritionale. Pizza congelata este un produs care, pentru a avea gustul acela irezistibil, este plin de substante chimice care sa ii dea o aroma speciala. Chiar daca are un topping de legume, nu te astepta sa ai mari beneficii de pe urma acestora, deoarece prin gatire isi pierd o parte din proprietati. 

2. Cheeseburgerii congelati. Desigur, nu numai cei congelati, se intelege de la sine. Desi cei din supermarket par mai mici si mai inofensivi, te asiguram ca sunt exact pe dos. Toate produsele semipreparate contin o cantitate enorma de sodiu pentru a fi atat de gustoase, ca sa nu mai vorbim de faptul ca intr-un burger obisnuit ai circa 10 grame de grasime, care se duc direct pe organe si pe solduri. Daca iti faci o obisnuinta din a manca burgeri congelati, s-ar putea sa constati, in timp, ca incepi sa ai probleme cu digestia, cauza fiind faptul ca acestia nu contin mai deloc fibre, deci te constipa si, colac peste pupaza, nici nu tin de foame prea mult timp. 

3. Macaroane cu branza congelate. Aceeasi problema ca pana acum: aditivi si o gama larga de substante chimice care iti distrug sanatatea. Si acum, sa fim cinstiti, cat poate dura sa iti faci o portie proaspata de macaroane cu branza acasa? In cel mult 20 de minute esti gata!

4. Cartofi pai pentru prajit. Daca esti o consumatoare impatimita de cartofi prajiti si de fiecare data cand treci pe langa un fast-food esti victima acestei tentatii, probabil ca ai si in congelator cateva pungi cu cartofi pai pentru prajit. Dar ceea ce vezi tu intr-o astfel de punga nu sunt cartofi, ci o portie zdravana de carbohidrati, sare, calorii si amidon, care abia asteapta sa iti blocheze arterele dupa ce il prajesti. In plus, faptul ca acesti cartofi sunt tinuti in pungi de plastic nu ajuta, deoarece chimicalele prezenta in acest material sunt cancerigene. 

5. Nuggets de pui congelate. Puiul este un aliment sanatos, nu? Mai gandeste-te o data. Daca ti-ai cumparat nuggets de pui si esti gata sa le pui la microunde pentru o cina copioasa, aminteste-ti ca ele au fost prajite in baie de ulei, apoi au fost "imbunatatite" cu aditivi si arome. Puiul prajit congelat contine de doua-trei ori mai multe grasimi decat un burger obisnuit, proaspat. Deloc incurajator, nu-i asa?

Alte produse congelate de evitat sunt: foile de placinta, placintele gata facute si inghetate, fish fingers si orice preparat care a fost prajit in prealabil.

Produse congelate sanatoase

Nu toate produsele congelate sunt nesanatoase. De fapt, legumele si fructele inghetate au exact aceleasi proprietati ca atunci cand sunt proaspete, regula de aur fiind sa alegi pachetele care nu contin sosuri sau siropuri, in cazul fructelor. Singurul ingredient de pe pachet trebuie sa fie leguma sau fructul respectiv. In anumite cazuri, vegetalele congelate pot fi chiar mai bune decat cele proaspete. Se stie ca acestea din urma isi pierd calitatile nutritionale daca sunt tinut in frigider mult timp. In schimb, atunci cand scoti o punga cu legume din congelator pentru a le folosi la gatit, acestea sunt la fel de sanatoase ca si cum le-ai fi cumparat in momentul acela. Boabele leguminoaselor, de exemplu, isi pierd o mare parte din proprietati incepand cu momentul in care sunt smulse din pastai. Cu cat trece mai mult timp, cu atat devin mai putin nutritive, iar avantajul congelarii este ca acestea sunt de regula procesate si ambalate imediat dupa ce sunt alese, ceea ce inseamna ca poti beneficia mai mult de pe urma produselor congelate de acest tip.

Produsele congelate nu trebuie evitate complet, insa este important sa retii ca mancarurile semipreparate sunt in general nesanatoase, pline de grasimi si substante chimice cancerigene. Legumele congelate, pe de alta parte, sunt sanatoase si ar trebui sa ai mereu in congelator cateva pachete pentru zilele cand trebuie sa prepari ceva rapid. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!