Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

Top alimente care contin calciu

Ana Nisipeanu

Calciul este foarte important pentru procesele vitale ale organismului. Acest mineral ajuta la formarea oaselor, la cresterea si mentinerea unor dinti puternici si intervine in contractia musculara, in coagularea sangelui, in secretia anumitor hormoni si enzime. Consumul frecvent de alimente care contin calciu te ajuta sa-ti mentii sanatatea.

Deficitul de calciu duce la crampe musculare, convulsii, letargie, pierderea poftei de mancare, palpitatii. Pentru a evita aceste lucruri, organismul are nevoie de 0,6-0,8 g de calciu zilnic. Iata o lista cu alimente care contin calciu, pe care este bine sa le incluzi in meniul tau din fiecare zi!

Top alimente care contin calciu

Seminte de susan

Semintele de susan constituie una dintre cele mai bune surse de calciu, dupa lactate. 100 g de seminte crude de susan contin aproape 1000mg de calciu. Pe langa calciu, semintele de susan sunt foarte bogate in vitamine si minerale esentiale cum ar fi: fier, magneziu, potasiu, vitaminele A, E, B, cupru, zinc. Nu trebuie sa le mananci ca atare, ci poti sa le presari in salate sau in alte mancaruri.

Broccoli

In general toate legumele cu frunze verde inchis (patrunjel, spanac, urzici, busuioc) ofera calciu organismului. Broccoli nu doar ca este o sursa buna de calciu, dar si protejeaza impotriva cancerului. Continutul extrem de bogat in vitamina C, antioxidantii puternici, vitaminele si mineralele fac din broccoli un aliment valoros pentru mentinerea sanatatii.

Portocale

Portocalele sunt cunoscute ca fiind o extraordinara sursa de vitamina C, buna pentru sistemul imunitar. Pe langa vitamina C, portocalele aduc organismului si calciul de care are nevoie. Sucul de portocale proaspat este foarte bun de consumat la micul dejun si pe parcursul zilei, insa este mult mai bine sa mananci portocala ca atare. In procesul de stoarcere fructele isi pierd din fibre.

Lapte din soia

Laptele din soia contine aceeasi cantitate de calciu precum laptele degresat normal, insa aduce mai multe beneficii organismului. Are un aport mare de fibre, magneziu, cupru, mangan, previne cancerul, ajuta la pierderea in greutate, scade colesterolul, previne anumite boli de inima, cat si osteoporoza.

Fulgi de ovaz

Un mic dejun sanatos si gustos poate fi constituit din fulgi de ovaz. Nu doar ca sunt o sursa buna de calciu, ci contin si o multime de vitamine si minerale esentiale pentru sanatate. Daca nu iti plac fulgii de ovaz simpli, atunci poate te tenteaza ideea sa-i consumi cu iaurt si cu cateva lingurite de miere sau cu fructe de padure ori scortisoara.

Sardine

Sardinele au un continut mare de calciu, deci te protejeaza de bolile osoase si de osteoporoza. In sardine se mai gasesc si tot felul de vitamine si nutrimente benefice, iar consumul regulat previne cancerul, reduce inflamatiile si scade colesterolul.

Iaurt

Iaurtul este plin de calciu si de vitamine si este numai bun de a fi consumat in zilele calduroase de vara, deoarece este un produs racoritor. Poti sa-l consumi ca atare sau sa-l incluzi in salata de rosii sau salata de castraveti. Bacteriile ce se regasesc in iaurt asigura buna functionare a florei intestinale si ajuta digestia.

Seminte de floarea soarelui

Pe langa faptul ca sunt o sursa viabila de calciu, semintele de floarea soarelui imbunatatesc sanatatea inimii, previn cancerul, reduc inflamatiile, combat efectele negative ale razelor ultraviolete asupra pielii tale si reduc stresul. Consumul de seminte de floarea soarelui ofera organismului nenumarate vitamine si minerale: magneziu, cupru, vitamina E, seleniu.

Fasole alba

Fasolea alba este bogata in calciu, vitamine esentiale si acid folic. Ajuta la intarirea sistemului imunitar, reduce riscul de diabet, repara tesutul muscular si pe cel osos, lupta cu infectiile, ajuta la vindecarea ranilor, este benefica in afectiunile cardiace si regleaza glicemia. Poate fi consumata fara probleme de femeile insarcinate, intrucat contine acid folic.

Calciul este esential pentru organism, iar lipsa acestuia este asociata cu bolile osoase, palpitatii, pierderea poftei de mancare si in cazuri mai grave, cu convulsii sau letargie. Cauza lipsei de calciu in cele mai multe cazuri este strans legata de ceea ce consumi. E necesar ca mesele tale sa fie compuse din cat mai multe alimente care contin calciu.

Lactatele, fasolea alba, portocalele, sardinele, sunt cateva dintre alimentele care contin calciu si este bine sa le consumi frecvent, pentru a-ti mentine sanatatea si a-i asigura organismului tau aportul necesar de calciu si toate vitaminele si mineralele de care acesta are nevoie pentru a functiona corect.

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3 (11)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Ramona (anonim)
    29 iulie 2013 10:10

    Dragilor, ca si continut de calciu, susanul este cu mult mai bogat decat lactatele! Asadar, susanul vine inaintea lactatelor, nu dupa!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!