Cum schimbă inteligența artificială industria frumuseții

Cum schimbă inteligența artificială industria frumuseții

Alexandra Dragoi

Femeile folosesc produse de înfrumusețare pentru cearcăne, pentru estomparea ridurilor, pentru hidratare sau pentru remedierea imperfecțiunilor pielii. De câțiva ani, industria frumuseții s-a dezvoltat foarte mult și încearcă să le ofere clientelor cele mai bune produse, cu cele mai bune rezultate. 

Cu toate acestea, marile companii se întrec în produse cu tot felul de ingrediente la modă, fiind convinse că au găsit formula ideală pentru multe femei. Ceea ce nu iau brandurile în calcul este faptul că tenul este o chestiune atât de complexă și diferită de la o femeie la alta, încât nu au cum să generalizeze eficiența produselor. Aici intervine inteligența artificială!

Inteligența artificială în industria frumuseții

fata artificiala

În timp ce companiile continuă să se îmbogățească, femeile se încăpățânează să creadă că vor arăta ca modelele de pe Instagram. Inteligența artificială este o alternativă care s-ar putea să acapareze piața într-un timp scurt. 

Inteligența artificială a fost definită în dicționarul Merriam-Webster ca fiind:

  • o ramură a informaticii care se ocupă de simularea comportamentului inteligent în computere
  • capacitatea unei mașinării de a imita comportamentul uman 

În acest context, tot mai multe companii au început să pună accentul pe individ, nu pe masele de oameni. Greație noilor tehnologii, acest lucru pare că o să aibă un viitor strălucit în industria frumuseții, iar nevoile fiecărei femei ar putea fi satisfăcute. 

Una dintre cele mai mari companii de produse cosmetice a recurs la această alternativă. În loc să vândă produse „general valabile”, folosește tehnologia pentru a dezvolta modalitatea de îngrijire pielii adaptată fiecărui consumator. Fondatorii companiei merg pe premisa că ceea ce funcționează pentru o persoană de 21 de ani ar putea să nu funcționeze la fel de bine pentru una de 41, chiar dacă problemele pielii sunt aceleași. 

Factorii externi au și ei o influență importantă în ceea ce privește tenul. De aceea, specialiștii spun că vor folosi mașinăriile pentru a găsi un tratament adecvat în funcție de problemele de ten, dar și de regiunea geografică din care provine consumatorul. Tot ei atrag atenția asupra faptului că mașinăriile indică anumiți parametri, dar tratamentul va fi dat de o persoană de specialitate, pe baza rezultatelor generate de inteligența artificială. 

Cofondatorul unei mari companii de produse cosmetice explică faptul că inteligența artificială nu îl ajută numai să știe ce ingrediente să adauge, ci și ce alte substanțe să adauge în produse pentru diferite categorii de oameni. 

Nu îți imagina că o mașinărie știe totul despre tine. Înainte ca inteligența artificială să intre în joc, dermatologul îți va cere să completezi un chestionar prin care să ia la cunoștință istoricul tău medical. 

produse cosmetice

Inteligența artificială vs. saloane de specialitate 

Același cofondator susține că, prin inteligența artificală, consumatorii primesc un tratament personalizat și realizat conform nevoilor lor. La un salon, medicul va fi tentat să ofere un produs care a funcționat la alte cazuri similare, fără să cunoască istoricul pacientului. 

În plus, cu ajutorul inteligenței artificiale, consumatorii pot să modifice formula produselor, dacă ceva nu este în regulă. Trebuie să înțelegem că fiecare om este diferit și reacționează la un tratament individual! 

Dacă frumusețea va fi influențată de mașinării, crezi că mai este mult până când vom ajunge să fim nemuritori? Vezi aici răspunsul cercetătorilor! 

Surse foto: iStock, Pixabay

Articolul urmator
Cele mai frumoase actrițe franceze și secretele lor de beauty
Cele mai frumoase actrițe franceze și secretele lor de beauty
Test inteligenta emotionala: cat de bine iti gestionezi emotiile?
Incepe quiz
Test inteligenta emotionala: cat de bine iti gestionezi emotiile?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.