Adevarata Stare de Bine

5 lucruri pe care nu le-ai inclus pe lista ta de rezoluții pe 2019 și cum să le duci la bun sfârșit

Miercuri, 23.01.2019
de Ana Munteanu

Fiecare început de an, mai ales prima lună, este momentul marilor promisiuni pentru anul în curs. Îți zici că vei face mai mult sport, îți promiți că într-un final te vei lăsa de fumat, că vei mânca mai sănătos, că îți vei aloca mai mult timp ție și celor dragi, că vei călători mai mult și că îți vei pune la punct toate lucrurile lăsate nerezolvate în 2018. De foarte multe ori, o mare parte din aceste angajamente se transformă în promisiuni nerespectate și frustrări că ai mai pierdut un an fără să faci mare lucru. Așa cum este de așteptat, nu este dificil să îți propui lucruri mari de făcut, ci să înțelegi cum le poți duce la bun sfârșit, iar astăzi încercăm să te ajutăm cu acest lucru.

Femeie in outfit de iarna

5 lucruri pe care nu le-ai inclus pe lista ta de rezoluții pe 2019 și cum să le duci la bun sfârșit:

1. Să-ți organizezi mai bine bugetul anul acesta

Oricare ar fi planurile tale pe acest an, marea lor majoritate vor include un buget necesar ca să le poți realiza. Este esențial ca odată cu acest an să începi să îți faci o agendă pentru bugetul tău lunar și anual. Notează-ți în fiecare lună toate facturile obligatorii de achitat, de la întreținere, internet, telefon și alte servicii, adaugă și alte cheltuieli curente, precum benzina sau abonamentele pentru mijloacele de transport în comun, cel de la sală și orice alte obligații mai ai, pentru a avea o evidență clară asupra lucrurilor pe care bugetul tău lunar trebuie să le acopere. Propune-ți apoi ca din suma rămasă, după achitarea tuturor acestor cheltuieli să îți pui într-un cont de economii un minimum necesar în fiecare lună. Chiar dacă e vorba de câteva sute de lei pe lună, gândește-te că până la finalul unui sigur an poți strânge o sumă suficient de mare cât să plătești pentru un pachet de vacanță atractiv. Odată ce îți vei trece toate veniturile și cheltuielile în scris, vei ști exact ce poți face mai departe cu banii care îți rămân în portofel. Tot acest exercițiu nu îți va lua mai mult de o oră în fiecare lună.

2. Să nu mai amâni încă un an analizele medicale

Lipsa de timp, faptul că nu resimți nicio problemă fizică, rutina zilnică și imposibilitatea de a lua câteva ore libere de la locul de muncă te pot face deseori să amâni vizita la medic până când unele probleme tind să deranjeze foarte mult. Analizele medicale ar trebui să reprezinte însă una dintre principalele tale priorități odată cu începutul fiecărui an. Dacă ești trecută de 30 de ani, atunci este indicat să îți faci un Test Papanicolau la fiecare doi ani. De asemenea, este important să ai analizele de sânge făcute anual pentru liniștea și siguranța sănătății tale.

3. Să citești mai des

De foarte multe ori, lectura este înlocuită orele petrecute în fața unei tablete urmărind un serial. Deși și acest obicei te poate relaxa, o carte reprezintă hrană pentru creierul tău așa cum un film sau un serial nu va reuși niciodată să fie. Un studiu publicat în revista Neurology a scos în evidență faptul că cititul ajută în reducerea unor probleme cerebrale produse odată cu vârsta cu până la 32 de procente. În loc să petreci 30-45 de minute pe telefon înainte de culcare, poți lua o carte, care te va ajuta să te odihnești mult mai bine, mai ales pentru că nu vei mai sta cu ochii într-un ecran. Pentru că tot suntem în prima lună a anului, ia o foaie de hârtie și notează 10 cărți pe care ai vrea să le citești în următoarele cinci luni și încearcă acest exercițiu de a citi înainte de culcare.

4. Să îți planifici marea vacanță pe 2019 încă de pe acum

Sunt două mari motive pentru care începutul de an poate fi un moment excelent să îți planifici deja vacanța principală din 2019. În primul rând, în prima parte a anului apar și primele oferte și reduceri ale companiilor aeriene pentru zborurile mai lungi, iar în al doilea rând, în acest fel vei avea un obiectiv major pentru care să te pregătești. Vei fi mai motivată la locul de muncă, vei avea o preocupare pentru documentarea și căutarea cazărilor și stabilirea unui itinerariu și poate chiar te vei apuca de sport între timp, dacă vacanța implică și nevoia de a avea un anumit nivel de rezistență fizică la efort.

5. Să ajungi la greutatea dorită fără diete experimentale

Pentru că tot am ajuns la sport și sănătate fizică, 2019 poate fi anul în care nu mai alergi după dietele miraculoase care îți promit să dai jos un număr mare de kilograme într-un timp foarte scurt. Fă-ți un abonament la sală, mergi de trei ori pe săptămână câte o oră și ai mare grijă la ceea ce mănânci. Înlocuiește dulciurile cu salatele de fructe, include mai multe legume în alimentația ta alături de carne slabă, precum puiul, fă-ți un obicei să mănânci pește seara și ia-ți mereu gustări sănătoase la muncă, precum mixuri de alune și iaurturi, pentru a nu mai căuta mereu tabletele de ciocolată și pungile cu sticksuri. Cea mai bună recomandare este să cauți un nutriționist care să te învețe cum să ajungi la obiectivele fizice pe care ți le dorești schimbându-ți modul în care vezi mâncarea, nu printr-o dietă strictă pe termen scurt, care poate duce apoi la o perioadă lungă de excese.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!