Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

5 moduri prin care te poți relaxa după o zi stresantă și friguroasă

Luni, 10.12.2018
de Ana Munteanu

Sunt puține perioade ale anului în care te simți mai slăbită decât la sfârșitul toamnei și începutul iernii. Scăderea bruscă a temperaturii și scurtarea zilelor pot duce la tulburări afective sezoniere, iar virusurile responsabile pentru răceli și gripe se răspândesc mult mai ușor în aceste anotimpuri.

Femeie cu pisica

Deoarece organismul tău face acum eforturi mari pentru a menține sistemul imunitar în parametri normali, clipele de relaxare au început să pară un lux. Iată câteva metode simple de a te relaxa după o zi lungă și friguroasă.

Savurează o băutură caldă

În această perioadă, ai mai mult de câștigat dacă îți faci o cană cu lapte cald  sau dacă îți pregătești o infuzie de plante aromată.

Recomandat este să alegi ceaiuri din plante, pentru a evita cofeina conținută de ceaiul verde sau cel negru. Plante medicinale precum teiul sau mușețelul au un efect calmant, un gust plăcut și te pot ajuta sa ai un somn mai bun, liniștitor.

Încălzește-te prin orice metodă posibilă

Poți începe cu un duș sau cu o baie fierbinte. Un studiu realizat de un grup de cercetători germani de la Universitatea din Freiburg a demonstrat că acestea sunt mai eficiente decât sportul în tratarea stărilor depresive, iar tulburările afective sezoniere au adesea simptome asemănătoare depresiei.

După baie, îmbracă-te în haine comode și groase și așază-te pe canapea, acoperindu-te cu o pătură groasă. Este important să-ți învelești mâinile și picioarele până te încălzești bine, deoarece frigul îți afectează în primul rând extremitățile. Dacă ai un animal de companie, îl poți lua lângă tine. Te va ajuta sa te încălzești dar și sa petreceți un moment plăcut împreună.

Relaxează-ți mintea cu o carte sau un film bun

Nimic nu te face să te detașezi mai bine de problemele acumulate de-a lungul zilei decât un film bun sau o carte pe care nu o poți lăsa din mână. Iar dacă tot stai relaxată pe canapea, sorbind dintr-o cană de ceai, acum e momentul perfect să te lași purtată de firul unei povești.

Reține că stresul contribuie și el la scăderea imunității. De aceea, este important să-ți desprinzi mintea de problemele zilei și să nu adormi cu gândul la ele.

Descoperă-ți latura creativă

Dacă simți că ai nevoie de puțin mai multă activitate mentală, ai putea să îți iei un set de creioane colorate și o foaie goală și pur și simplu să începi să desenezi. Dacă nu ești deloc mulțumită de talentul tău artistic, nu trebuie decât să iei o carte de colorat pe adulți și să încerci să îi umpli de culoare modelele complexe.

Un studiu britanic realizat la Universitatea din Vestul Angliei, Bristol, a demonstrat că obiceiul de a colora îi ajută pe adulți să reducă stresul și să-și îmbunătățească latura creativă. Așa că folosește-te de această activitate pentru a-ți asigura confortul mintal de care ai nevoie.

Culcă-te devreme

Desigur, pe lângă relaxare, organismul tău are nevoie și de multă odihnă pentru a face față acestei perioade. Oricât de interesante ar fi serialele la care uiți, cărțile pe care le citești sau desenele pe care le faci, asigură-te că acestea nu-ți răpesc din orele necesare de somn.

Un program regulat de somn te va ajută să faci față cu brio zilelor stresante și mohorâte.

Surse foto: Shutterstock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.8 (7)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!