Nu o sa-ti vina sa crezi cat de mult costa sa produci un hit!

Nu o sa-ti vina sa crezi cat de mult costa sa produci un hit!

Bianca Geica, redactor DivaHair.ro

Le auzi obsesiv pe toate posturile de radio si, inevitabil, incepi sa le fredonezi. Aceste piese, pe care ajungi sa le adori, uneori chiar si fara sa vrei, sunt hit-urile marilor artisti, care ne raman intiparite in memorie chiar si ani de zile.

Insa te-ai intrebat vreodata, cat de mult costa sa realizezi un hit, care sa se bucure de un succes fulminant la nivel mondial? Vei fi surprinsa sa afli cat de mult este dispusa o casa de productie sa plateasca pentru a obtine piesa aducatoare de glorie.

Vom lua drept exemplu pe una dintre cele mai populare artiste ale momentului, Rihanna cu a sa piesa, "Man Down".

In anul 2010, casa de discuri americana Dej Jam, angajeaza o armata de textieri pentru a compune piesele de pe albumul "Loud". De obicei, o casa de productie inchiriaza mai multe studiouri in care timp de doua saptamani, "tabara de compozitori" (the writing camp), ramane doua saptamani pentru a scrie versurile viitoarelor hit-uri.

"Eram in jur de 40 de oameni intr-un studio. Eu personal am ramas socat cand am vazut cati bani se pot risipi pentru asa ceva", marturiseste Ray Daniels, unul dintre scriitori. Aceasta "tabara de textieri" seamana foarte mult cu ceea ce se intampla intr-un reality show: un grup de oameni care nu se cunosc deloc intre ei, sunt fortati sa colaboreze si sa scrie ceva senzational impreuna, pentru ca la final, artistul sa apara pe post de membru al juriului indreptatit sa aleaga piesele preferate. Ray Daniels a dezvaluit ca versurile superhit-ului "Man Down" au fost scrise in 12 minute. Pentru acele minute pretioase de inspiratie, casa de discuri a trebuit sa scoata 25.000 $ din cont.

Albumul "Loud" al Rihannei avea 11 piese, drept urmare, costul per piesa a fost de cel putin 18.000 $. Fiecare scriitor al carei piesa ajunge pe albumul artistului, obtine un castig de 15.000 $, in timp ce producatorul, primeste 20.000 $. Apoi intervine partea de mix/master, cu un cost care variaza intre 10.000 $ si 15.000 $, per piesa.

Costul total al acestor intregi operatiuni, se ridica deja la aproximativ 78.000 $. Insa hit-ul nu poate fi considerat un hit in adevaratul sens al cuvantului pana cand nu il aude toata lumea. Cea mai costisitoare parte a acestui proces se dovedeste a fi turatia piesei care are sa devina superhit, si care se ridica la 1 milion de dolari. O parte din aceasta suma ajunge la posturile de radio, unde este difuzata piesa, iar o alta parte este cheltuita pe deplasarile pe care artistulul le face in diverse zone ale lumii pentru promovare noului hit.

Prin urmare, suma totala pentru producerea unui hit, ajunge la un total de 1.078.000 de dolari!

Acum ne putem da seama de ce biletele la concerte, pachetele "Meet and Greet", albumele si in general, alte materiale ale artistului nostru preferat pe care vrem cu tot dinadinsul sa le procuram, costa atat de mult.

Te-ai fi asteptat ca producerea unui singur hit sa valoreze atat de mult? 

Sursa: npr.org

Articolul urmator
Cât de bine arată Demi Moore la peste 60 de ani! Își etalează corpul fără inhibiții
Cât de bine arată Demi Moore la peste 60 de ani! Își etalează corpul fără inhibiții
Cat de mult te subestimezi?
Incepe quiz
Cat de mult te subestimezi?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.