Beneficiile consumului de pâine wasa la dietă

Miercuri, 13.04.2016
de Alexa Galgau

Pâinea Wasa reprezintă, de fapt, niște biscuiți făcuți din secară, despre care se spune că te-ar ajuta dacă ești la dietă. Pâinea de tip crackers (sau „cripbread”) este originară din Suedia și este foarte dură, însă plină de fibre și foarte sănătoasă. Ea poate înlocui cu succes pâinea obișnuită sau poate fi folosită la gustări dietetice, iar nutriționiștii o recomandă de fiecare dată, așa că ar fi bine să afli și tu cum te poate ajuta consumul de pâine Wasa să slăbești!

Cum te ajută pâinea Wasa să slăbești

Secara și slăbitul

Secara o grână înrudită cu grâul, dă un gust specific pâinii și este recomandată dacă ții regim, pentru că are efecte benefice în special în ceea ce privește digestia. Secara îți conferă rapid senzația de sațietate și îți taie pofta de mâncare pentru mult timp, ceea ce înseamnă că nu vei suferi de acele veritabile crize de foame specifice dietelor stricte. În plus, secara are un indice glicemic scăzut, iar energia se eliberează treptat în organism. Desigur, este de la sine înțeles că nu poți să mănânci nici pâine cu secară prea mult, ci cu măsură, ca să nu depășești aportul caloric zilnic necesar pentru a slăbi.

Iată care sunt beneficiile consumului de pâine din secară:

  • este sățioasă: în procesul de slăbire, este esențial nu doar să faci mai multă mișcare, ci și să mănânci mai puțin, ceea ce înseamnă că ai nevoie de alimente care să te ajute să îți ții apetitul sub control, iar secara este cu siguranță unul dintre ele. Studiile au demonstrat că persoanele care mănâncă pâine cu secară sau iau gustări cu pâine de tip Wasa rezistă mai multe ore fără alte gustări, fără să le scadă nivelul de energie pe parcursul zilei.

  • reduce colesterolul: într-un studiu realizat pe cobai, cercetătorii au descoperit că animalele hrănite cu secară au avut un colesterol mai mic și au slăbit mai repede, în ciuda faptului ca aceasta are același număr de calorii precum grâul. În plus, există numeroase studii care atestă efectul benefic al consumului de grâne integrale asupra sistemului cardiovascular, contribuind semnificativ la reducerea grăsimii din zona abdominală.

  • reglează glicemia: pâinea Wasa și celelalte produse din secară sunt recomandate persoanelor cu glicemia crescută, dar și celor care vor să dea jos kilogramele în plus, pentru că există o legătură strânsă între nivelul de zahăr din sânge și pofta de mâncare. Atunci când consumi alimente cu un indice glicemic mare, producția de insulină se dereglează, ceea ce poate să ducă la episoade puternice de foame și pofte alimentare. Produsele din secară nu doar că au un indice glicemic scăzut, dar se pare că și măresc sensibilitatea la insulină a corpului, ceea ce ajută mult când vrei să slăbești.

  • stimulează digestia: nu poți să slăbești și să fii sănătoasă fără o digestie care să funcționeze corect, iar pentru a asta ai nevoie de fibrele din alimente. În vreme ce produsele procesate își pierd fibrele și enzimele sănătoase, legumele, fructele și cerealele integrale îți pot oferi aportul zilnic necesar pentru ca sistemul digestiv să funcționeze eficient. Pâinea cu secară stimulează metabolismul și tranzitul intestinal, ceea ce înseamnă că vei slăbi eficient și vei elimina surplusul de toxine din corp.

De ce să alegi pâine crocantă Wasa

Pâinea Wasa este chiar mai bună pentru dietă decât pâinea de secară obișnuită, care conține în jur de 70 de calorii/felie. Wasa, în schimb, are numai 22 de calorii/felie, însă conține la fel de multe fibre.

Dacă multe sortimente de pâine conțin coloranți și chiar și zahăr, pentru a avea un gust mai bun, află că pâinea Wasa, la fel ca alte sortimente de pâine crocantă, conține doar făină de secară integrală, făină de secară, apă, sare și drojdie.  Aroma de secară este delicioasă odată ce te obișnuiești cu ea. În plus, secara conține și antioxidanți, vitamine, fitoestrogeni și minerale.

Pâinea Wasa este ideală pentru gustări, dar, dacă vrei să mai reduci din numărul de calorii, poate înlocui cu succes și pâinea de la micul dejun. Pentru a te simți sătulă și pentru a nu „ataca” gustările periculoase pentru siluetă (batoane de ciocolată, chipsuri, covrigei etc.), este suficient să consumi două felii de pâine wasa (45 calorii) între mese.

Pâinea Wasa, alături de alte produse din secară integrală, nu trebuie să lipsească din meniul tău dacă vrei să slăbesști, să te menții în formă sau pur și simplu să fii sănătoasă!

 Află de AICI ce alimente sunt bogate în fibre!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.8 (5)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016