Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
Back to School

5 pași simpli ca sa te simți bine in corpul tau. Ce și cum trebuie să mănânci

Vineri, 02.02.2018
de Andreea Marinescu

O viaţă sănătoasă este în primul rând o viaţă echilibrată, iar acest echilibru ar trebui să se reflecte şi în ceea ce mănânci. Schimbarea modului în care mănânci înseamnă şi schimbarea modului tău de viaţă, iar ca să obţii un corp în formă trebuie să începi în primul rând cu mâncarea din bucătăria ta.

Ca să poţi obţine rezultatele dorite este important să îţi setezi obiectivele corecte şi să îţi găseşti motivaţia necesară pentru a-ţi îndeplini planul. Dacă nu ştii de unde şi cum să începi, am conturat noi câţiva paşi esenţiali care să te ajute să creezi un plan alimentar sănătos:

femeie care mananca salata

  1. Învaţă cum să mănânci sănătos

A mânca sănătos şi a respecta o dietă nu înseamnă că nu trebuie să mai mănânci. Dimpotrivă, poţi savura mese copioase care sunt deopotrivă sănătoase şi delicioase. Cum poţi face asta? Începe prin a-ţi satisface foamea cu mâncărurile potrivite. În momentul în care ai poftă de ceva dulce poţi la fel de bine să mănânci câteva fructe.

Aceasta îţi vor satisface foamea, iar senzaţia că ai poftit o prăjitură nesănătoasă se va diminua. Potrivit healthyeating.sfgate.com, secretul este să îţi înveţi creierul ce mâncăruri să aleagă atunci când apare senzaţia de foame. Înlocuieşte dulciurile din casă cu gustări sănătoase (fructe proaspete sau uscate), iar atunci când vei dori să mănânci ceva dulce, vei opta pentru alternativa sănătoasă, iar creierul va percepe această alternativă ca soluţia ideală atunci când vei dori să mănânci ceva dulce.

  1. Cum te poţi bucura de un mic dejun bogat

Micul dejun este masa cea mai importantă a zilei pentru că îţi asigură energia necesară pentru întreaga zi. Cel mai bun moment pentru micul dejun este la 30 de minute după trezire, deoarece organismul este pregătit să absoarbă toate mineralele şi vitaminele servite la masa de dimineaţă.

Micul dejun trebuie să fie cât mai variat şi poate conţine ouă, cereale integrale, avocado, produse lactate, fructe sau legume. Sucurile naturale sunt o alternativă rapidă pentru un mic dejun sănătos. Merele, perele şi cireşele îţi oferă necesarul de vitamine, iar doza de energie o poţi obţine dintr-un mix de banane, piersici şi puţină apă de cocos.  În dimineţile când eşti pe fugă spre birou poţi opta pentru sucurile naturale din fructe şi legume preparate rapid cu un storcător de fructe de pe elefant.ro şi poţi crea multe alte combinaţii săţioase, după preferinţele tale.

  1. Adoptă o dietă colorată

Alege să mănânci şi să combini la aceeaşi masă alimente în culori vii - verde, roşu, galben, violet, portocaliu. Acest mix diversificat îţi asigură necesarul de vitamine şi nutrienţi care vor crea senzaţia de saţietate şi vor reduce nevoia de a mânca alimente nesănătoase. Cu cât mâncarea este mai colorată, cu atât este mai sănătoasă. Fructele şi legumele în culoarea roşie îţi fac tenul mai strălucitor (pepene, căpşuni, roşii), cele verzi (spanac, kiwi, broccoli) sunt ideale în curele de detoxifiere, iar portocaliul (morcovi, mango, portocale) îţi protejează pielea împotriva razelor dăunătoare ale soarelui.

  1. Ţine la îndemână gustări sănătoase

Bineînţeles că nu ştii niciodată la ce poţi pofti pe durata zilei sau când îţi va fi foame. Numeroasele gustări nesănătoase pe parcursul zilei sunt unul dintre motivele pentru creşterea numărului de calorii asimilate în organism.

Tocmai de aceea este important să ştii că nu covrigul, punguţa cu bomboane şi gogoaşa sunt variantele ideale, ci trebuie să alegi o gustare mult mai sănătoasă. Atât acasă, cât şi la birou poţi să ţii mereu la îndemână un iaurt grecesc, câteva sortimente de nuci sau fructe uscate.

  1. Găteşte mâncăruri apetisante

Încă de când sunt mici, copiii au obiceiul de a alege mâncăruri nesănătoase, dar apetisante în detrimentul legumelor anoste. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul adulţilor şi de aceea soluţia este să le prepari într-un mod care le va face irezistibile şi savuroase. Nu trebuie să mănânci doar legume fierte. Le poţi prepara la cuptor cu un strop de ulei de măsline şi puţin usturoi pentru o aromă intensă. Încorporând aromele puternice în mâncărurile sănătoase vei vedea cum treptat banalele legume vor deveni un preparat surprinzător de gustos.

O dietă echilibrată înseamnă să înveţi cum poţi prepara mâncăruri sănătoase şi totodată gustoase. Aşa cum ne arată cei de la Bbcgoodfood.com, poţi găti preparate savuroase şi atunci când trebuie să respecţi numărul de calorii, când alegi preparate fără gluten sau fără lactoză.

Nu este indicat să ţii o dietă drastică, dar nici să aştepţi ca rezultatele să apară imediat. Nu renunţa din start la mâncărurile nesănătoase. Trebuie doar să începi treptat şi uşor, uşor să schimbi obiceiurile alimentare nesănătoase cu cele sănătoase. Iar cel mai important sfat este să nu te simţi presată de timp şi să îmbrăţişezi tot acest proces care în final va avea rezultatul mult dorit: o siluetă şi un corp în care să te simţi plină de încredere.

Sursa foto: Shutterstock

Surse foto: Shutterstock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro

    • vizionate
    • votate
    • discutate

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!