Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Cea mai periculoasă dietă. Slăbești rapid, însă îți introduce toxine în organism

Marţi, 24.09.2019
de Otilia Geavlete

Atunci când vrem să slăbim, căutăm cele mai eficiente diete, ne inspirăm din reviste, ne consultăm prietenele, uneori chiar stăm de vorbă cu un nutriționist. De fapt, a întreba un specialist ce trebuie să facem este primul pas atunci când vrem să ținem regim. Pentru că lumea caută, după criterii superficiale, acel tip de diete- minune, care te fac să pierzi kilogramele peste noapte.

Dar numai pentru că sunt rapide, astfel de diete nu sunt, neapărat, și sănătoase. Unele sunt de-a dreptul periculoase, cum este mai mult decât ridicata în slăvi dietă cu ton. Aceasta a apărut pe internet încă de la mijlocul anilor 90, iar în ultimul timp și-a recâștigat popularitatea, pentru că aduce schimbări remarcabile, în timp foarte scurt, spun revistele. Dar cu ce preț?

conserva

Sursa foto: Pinterest

Ce este dieta cu ton

Dieta cu ton este un plan alimentar cu un conținut scăzut de carbohidrați și, implicit, de calorii, dar cu conținut crescut de proteine, creat de renumitul culturist Dave Draper. În esentă, presupune să consumi numai ton și apă, timp de trei zile. Ulterior, se pot adăuga produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, fructe, carne de pui și legume, pentru o perioadă nespecificată. În această fază, raportul de macronutrienți ar trebui să fie 40% proteine, 30% carbohidrați și 30% grăsimi.
Deși este promovată ca un regim alimentar sănătos, care elimină obiceiurile alimentare proaste și încurajează pierderea rapidă în greutate, această dietă nu este susținută de cercetări științifice.

Cum se ține dieta cu ton

Așa cum am precizat deja, trebuie să mănânci doar ton și să bei apă, timp de trei zile consecutive.
Tonul trebuie să fie simplu, fără ulei, maioneză, oțet sau mirodenii și suficient pentru a-ți oferi 1,5 grame de proteine per kilogram de greutate corporală în fiecare zi.
De asemenea, trebuie să bei 2 litri de apă zilnic. În plus, trebuie să adaugi în fiecare noapte o porție de fibre, suplimente cu vitamine, minerale și aminoacizi cu catenă ramificată.
După trei zile, poți adăuga legume verzi cu frunze, legume la abur, fără amidon, fructe (mere, pere, fructe de pădure și pepeni), produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi și pui.
Deși nu există o durată standard a dietei cu ton, probabil vei urma această dietă până când atingi greutatea țintă, apoi o vei repeta, din când în când, pentru a pierde rapid în greutate.
Deși planul dietar al lui Draper este foarte strict și riguros, revistele și site-urile de beauty oferă diverse variante mai flexibile ale acestei diete, în care este permis consumul unor alimente suplimentare, precum legume fără amidon, cereale, băuturi neîndulcite, cafea și ceai, dar și alte surse de proteine ca ouăle.

Dieta cu ton te slăbește rapid, dar nu este sănătoasă

Dieta cu ton este un regim extrem de restrictiv care poate determina pierderea rapidă în greutate, pe baza numărului scăzut de calorii. Cu toate acestea, dietele care restricționează sever caloriile pot dăuna grav sănătății.
Restricțiile calorice severe încetinesc metabolismul și afectează masa musculară.

Din cauza consumului scăzut de calorii, arderile în perioadele de repaus sunt mult diminuate, ceea ce poate conduce la o stare de oboseală pronunțată, apatie și lipsă de energie. Mai mult, restricția calorică exagerată poate declanșa foamea severă, ceea ce ar putea conduce la un îngrășat brusc, după ce încetezi dieta.
În general, cercetările sugerează că dietele cu un conținut foarte scăzut de calorii, precum dieta cu ton, sunt nesustenabile și nu reușesc să îmbunătățească compoziția corpului, adică să descrească masa de grăsime și să crească masa musculară a organismului. Cu alte cuvinte, slăbești, dar nu ai un aspect atletic și sănătos.

Beneficiile consumului de ton

Atunci când este consumat cu moderație, tonul este o sursă de proteine sănătoase, cu conținut caloric redus. Este bogat în acizi grași omega-3, care sunt nutrienți esențiali ce îți ajută inima, creierul și sistemul imunitar.
În plus, acest pește are un conținut ridicat de seleniu, un micronutrient esențial cu efecte antiinflamatorii și antioxidante, ce stimulează funcția tiroidiană.
Cu toate acestea, tonul nu oferă toți nutrienții de care are nevoie organismul. Ca atare, riscurile dietei depășesc cu mult beneficiile sale.

Dezavantaje ale dietei cu ton

Această dietă are mai multe dezavantaje severe, inclusiv numărul scăzut de calorii, natura extrem de restrictivă și riscul de intoxicație cu mercur.

Nu furnizează calorii adecvate

Dieta cu ton nu oferă suficiente calorii pentru o persoană adultă.,
O cutie de ton de 85 de grame conține 73 de calorii, 16,5 grame de proteine, 0,6 grame de grăsime și 0 grame de carbohidrați.
În cadrul dietei, o persoană de 68 kg consumă 102 grame de proteine zilnic sau 524 grame de ton pe zi.

Aceasta cantitate furnizează doar 610 calorii zilnic - substanțial sub cele 2.000 de calorii de care are nevoie organismul unui adult.
O asemenea restricție calorică drastică poate duce la un metabolism mai lent, pierderea masei musculare, aportul inadecvat de nutrienți și foamea extremă. 

Consumul prea mare de ton poate provoca intoxicație cu mercur

Deși tonul este un pește sănătos, conține mercur, un metal greu, care poate provoca intoxicații dacă este consumat în cantități mari.
Conform Agenției pentru Protecția Mediului consumul de ton (în conservă sau preparat) ar trebui să se limiteze la 340 grame pe săptămână. Unele tipuri de de ton au un nivel mai ridicat de mercur și ar trebui consumate în cantități mai mici sau deloc.
Or, în dieta cu ton se presupune că o persoană trebuie să mănânce 524 grame de ton pe zi, respectiv 1,6 kilograme de ton pe parcursul a trei zile!
Doza maximă sigură de mercur este de 0,1 mcg per kg de masă corporală, ceea ce înseamnă că o persoană de 68 kg poate consuma până la 6,8 mcg de mercur pe zi.
În dieta cu ton, această limită este depășită considerabil, dat fiind că o persoană de 68 kg ar consuma în jur de 68 mcg de mercur zilnic, de 10 ori cantitatea permisă!
Intoxicația cu mercur este asociată cu leziuni severe ale inimii, rinichilor, sistemului imunitar și sistemului nervos.

Foarte restrictivă și valabilă doar pe termen scurt

mananca ton

Sursa foto: Pinterest

Dieta cu ton este foarte restrictivă în ceea ce privește conținutul nutritiv. În plus, prima fază a dietei având loc doar pe parcursul a trei zile, persoana nu are timp să-și formeze noi obiceiuri de viață, mai sănătoase, necesare pentru a menține pierderea în greutate pe termen lung. Practic, persoana care vrea să slăbească imediat aplică această dietă, care nu are efecte decât pe termen scurt. Ulterior, din cauza dezechilibrelor nutritive create chiar de respectiva dietă, este posibil ca persoana să pună mai multe kilograme decât avea înainte, apelând din nou la dieta cu ton, pentru a slăbi rapid.
Concentrarea pe pierderea în greutate pe termen scurt nu este sustenabilă și poate împiedică succesul pe termen lung.

Alte dezavantaje

Nu este o dietă individualizată. Dieta cu ton nu ține cont de necesarul de nutrienți al unei persoane și prezintă tipare rigide de alimentație, care nu iau în considerare diferențele individuale.
Nu are baze științifice. Această dietă nu a fost subiectul nici unei cercetări și nu este susținută de nici un studiu științific.
Nu este sustenabilă. Dieta nu are rezultate pe termen lung; în plus, este foarte riscantă, din cauza restricțiilor sale și a conținutului ridicat de mercur.

Alimente permise și nepermise în timpul dietei cu ton

Alimentele permise în cadrul dietei cu ton sunt:

În primele trei zile:

Proteine: conserve de ton sau ton prăjit
Apa: 2 litri de apă pe zi

După etapa inițială, puteți adăuga următoarele alimente:

Legume: legume cu frunze verzi și legume la aburi, fără amidon
Fructe: fructe proaspete, cum ar fi mere, pere, fructe de pădure și pepeni
Produse lactate cu conținut scăzut de grăsime: brânză de vaci și iaurt
Proteine: carne de pui, fiartă, la cuptor sau prăjită.

Alimente de evitat

Cereale și alimente cu amidon: orez, grâu, grâu bulgur, quinoa, mei, cartofi, porumb etc.
Carne: Carne de vită, miel, carne de porc etc.
Leguminoase: năut, fasole pinto, fasole neagră, fasole albă, etc
Nuci și semințe: migdale, alune, caju, nuci, semințe de floarea soarelui etc.
Produse lactate cu grăsimi complete: lapte integral, unt, brânză, înghețată etc.
Sifon și alte băuturi carbogazoase: apă minerală, băuturi energizante, sucuri, etc.

Dieta cu ton nu este sănătoasă și trebuie evitată!

Chiar dacă dieta cu ton determină o pierdere rapidă în greutate, nu este o soluție durabilă, pe termen lung.

De fapt, prezintă mai multe riscuri, decât beneficii,  inclusiv metabolismul încetinit, pierderea masei musculare și intoxicația cu mercur.

Pentru rezultate de durată, cea mai bună opțiune este să urmezi un plan alimentar echilibrat, cu suficiente calorii pentru a satisface necesitățile organismului. Mănâncă multe alimente întregi, neprocesate și ia în considerare modificările stilului de viață , pentru a-ți atinge și menține pe termen lung obiectivele legate de siluetă. 

Surse foto: Pixabay, Istock, Pinterest

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!