Nu Skin

Dieta Ornish: regimul-minune care are grijă de inima ta și te ajută să slăbești

Marţi, 26.09.2017
de Ionelia Olteanu

Scopul fiecărei femei atunci când ia în calcul respectarea unei diete este de a ajunge la o formă mai bună a siluetei. Fie că vrea să slăbească sau pur și simplu să îşi detoxifice organismul, aceasta încearcă să găsească cel mai bun regim care să o ajute în acest sens și care să dea rezultate.

Multe dintre dietele care există și care fac furori nu reușesc decât să provoace diferite probleme de sănătate, deși promit să rezolve neplăcerile cauzate de kilogramele în plus. Descoperă în articol una dintre dietele indicate pentru buna funcționare a organismului și care te poate ajuta să menții sănătatea inimii.

alimente dieta

În ce constă dieta Ornish și cum te ajută

Prin intermediul cărții sale apărute (IN cartea sa, publicata- e mai simplu) în anul 2007, Dean Ornish, profesor de medicină la Universitatea din California și fondator al Institutului de Cercetări Medicale Preventive, oferă câteva sfaturi esențiale legate de nutriție, exerciții fizice, managementul stresului, dar și un ghid pentru atingerea oricărui scop, de la pierderea în greutate până la prevenirea sau combaterea bolilor cronice. Dieta care îi poartă numele a fost desemnată ca fiind cea mai bună pentru slăbit, dar și pentru menținerea sănătății cardiovasculare.

Dieta Ornish are la bază 35 de ani de cercetări ample și oferă rezultate garantate. În funcție de scopul după care se ghidează fiecare (slăbit, scăderea tensiunii arteriale, prevenirea diabetului sau a altor tulburări), poate fi adaptată în mai multe moduri. Cea mai importantă teorie pe care se bazează dieta Ornish este că trebuie să faci alegerile cele mai bune, nu să simți că ții o dietă.

În ceea ce privește nutriția, Ornish împarte produsele alimentare în cinci grupe, de la cele foarte sănătoase la cele deloc sănătoase. Diferența poate fi vizibilă, de exemplu, între pâinea integrală și biscuiți sau între hot-dogii de soia și cei din carne de porc sau vită. Alimentația trebuie să fie alcătuită, în mare parte, din produse vegetale, iar carnea și alimentele procesate trebuie excluse.

Cele cinci categorii de alimente

Categoria 1. Acestea sunt cele mai sănătoase alimente, așa că nu este greu să îți dai seama care sunt: legume, fructe, cereale integrale, verdețuri, produse din soia. Pe lângă acestea mai pot fi incluse alimentele bogate în carbohidrați buni, grăsimi și proteine bune.

Categoria 2. În această categorie sunt incluse alimentele cu un conținut mai mare de grăsimi, precum avocado, semințele, nucile, măslinele sau uleiul de rapiță.

fructe si seminte

Categoria 3. Uleiuri mai grase, îndulcitori, fructe de mare, margarină fără acizi trans, pește gras (somon), carbohidrați rafinați (pâine albă, orez, cereale, paste).

Categoria 4. Produsele de patiserie, prăjiturile, margarina, lactatele, peștele, carnea de pui.

Categoria 5. Din această categorie fac parte alimentele deloc sănătoase pe care ar trebui să le eviţi cât mai mult cu putinţă. Ele nu sunt bogate în substanțe nutritive, ci în grăsimi saturate. Astfel de alimente sunt: smântâna, untul, uleiul de palmier, gălbenuşurile de ou, carnea roşie sau alimentele prăjite. 

Cum funcționează dieta Ornish

Datorită schimbărilor care intervin permanent în stilul tău de viață, această dietă este destul de dificil de urmat, însă nu imposibil, mai ales dacă ne gândim la beneficiile pe care le are asupra organismului. Primul pas pe care trebuie să îl faci este să încerci să renunți la grăsimi, alimente procesate și carne. În plus, este esențial să faci cât mai multă mișcare, zilnic sau de trei ori pe săptămână, să fii pozitivă, să gestionezi stresul prin meditație, tehnici de respirație sau exerciții de stretching.

Prevenirea bolilor de inimă este una dintre cele mai apreciate calități pe care le deține dieta Ornish. Doar 10% din calorii pot proveni din grăsimi, foarte puține dintre ele saturate. Sunt interzise alimentele care au colesterol sau carbohidrați rafinați, uleiurile, cofeina în exces și aproape toate produsele de origine animală (cu excepția albușurilor de ou și a unei cești de lapte fără grăsimi, pe zi), chiar dacă planul poate să includă consumul de semințe și fructe cu coajă lemnoasă. Pentru ca rezultatele să fie vizibile cât mai curând, se recomandă reducerea considerabilă a cantității de alcool consumate. Acest regim, combinat cu tehnicile de gestionare a stresului, exerciții fizice și renunțarea la fumat, constituie baza pentru lupta împotriva bolilor de inimă.

Nu există o regulă precisă pe care să o urmeze oricine. Fiecare își alcătuiește propriul plan pe baza celor cinci categorii de alimente, astfel încât să se simtă confortabil. Pentru a slăbi pe termen lung, este important ca dieta să ți se potrivească. Este important să conștientizezi că trebuie să mănânci sănătos și să te obișnuiești cu acest stil de viață.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!