Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

Ce presupune dieta fara carne

Alexa Galgau
Un regim alimentar cu accentul pus pe fructe, legume, leguminoase si grane este foarte bogat in vitamine, fibre si alte nutrmente esentiale pentru o sanatate de fier. In plus, are loc si o detoxifiere a organismului si, pe termen lung, o pierdere in greutate sanatoasa.

Afla mai multe despre avantajele dietei fara carne, dar si despre cum sa o echilibrezi, astfel incat sa eviti deficientele nutritionale in organism!

De ce ai alege o dieta fara carne?

Studiile au aratat ca un consum de carne rosie mai mare de doua portii pe saptamana poate creste riscul de aparitie a cancerului la colon. De asemenea, carnea este bogata in grasimi saturate si are mult mai multe calorii decat alte produse ce contin proteine. Din acest motiv, vegetarienii au de obicei un indice de masa corporala mult mai scazut si sunt mai putin predispusi la boli de inima decat persoanele care consuma carne.

Nu trebuie neaparat sa iei o masura drastica si sa renunti de tot la carne, dintr-o data. Cercetarile arata ca inclusiv reducerea consumului de carne, in special rosie, are efecte pe termen lung. A deveni vegetarian este o decizie proprie, pe care trebuie sa o iei in cunostinta de cauza. Pentru a nu iti pune sanatatea in pericol, nicio schimbare majora in dieta nu trebuie facuta fara a discuta cu medicul tau si fara a te informa suficient in prealabil.

O dieta fara carne nu inseamna neaparat ca nu mai ai de unde sa iti iei proteinele necesare pentru o sanatate de fier. In primul rand, exista numeroase surse vegetale de aminoacizi esentiali, precum soia, ciupercile sau leguminoasele. Apoi, daca renunti la carne, aceasta nu inseamna ca renunti si la oua si lactate, care sunt de asemenea surse de proteine de nadejde. O schimbare drastica ar fi sa adopti veganismul, care inseamna sa nu mai consumi niciun produs de origine animala si sa te axezi numai pe hrana vegetala.

Ce riscuri prezinta dieta fara carne si cum le eviti

Carnea rosie este o sursa esentiala de vitamina B12 si fier. Ambele joaca un rol important in buna functionare a celulelor rosii, care formeaza sangele. De aceea, orice deficienta a acestor substante degenereaza intr-o forma de anemie. Femeile sunt cu atat mai predispuse decat barbatii la aceasta afectiune, pentru ca pierd o cantitate mare de fier in timpul menstruatiei.

O alimentatie bine gandita este cheia renuntarii la carne fara consecinte negative. Astfel, va trebui sa fii atenta in mod special la ceea ce mananci, pentru a suplini lipsurile. Fierul se gaseste in multe alte surse in afara de carne, precum: leguminoase (naut, linte, fasole etc), boabe de soia si produse din soia, precum tofu, fructe uscate (smochine si stafide), seminte de dovleac, broccoli si melasa neagra. Pentru ca organismul tau sa absoarba fierul asa cum trebuie, este necesar sa consumi suficienta vitamina C.

In ceea ce priveste sursele de proteine, medicii recomanda ca ele sa fie cat mai variate. Astfel, daca nu renunti la oua si lapte, tine minte ca acestea contin amino aciziesentiali, asa ca trebuie sa le consumi cu regularitate. Leguminoasele, soia si fructele oleaginoase contin, de asemenea, proteine si nu trebuie sa lipseasca din dieta fara carne.

Cat despre vitamina B12, ovo-lacto-vegetarienii nu au de ce sa isi faca probleme. Veganii, insa, trebuie fie sa consume produse imbogatite cu aceasta substanta, fie sa ia suplimente alimentare.

Cum sa faci trecerea la o dieta fara carne

O schimbare brusca si drastica nu poate sa iti creeze decat probleme de sanatate. Pentru ca nu vrei sa iti supui organismul unui soc, este bine sa faci o trecere treptata catre o dieta fara carne.

Daca este o consumatoare inraita de carne, poate ar trebui sa incepi sa renunti la acest aliment o singura zi pe saptamana. O buna ocazie sa "exersezi" este postul, cand alimentele de origine animala sunt interzise si ai doar cateva zile de dezlegare.

Exista persoane care nu sunt atat de stricte cu dieta lor si mananca din cand in cand, dar foarte rar, preparate din carne. De aici a derivat termenul "flexitarian". Alimentatia de acest tip este foarte sanatoasa si este exact cea promovata de dieta mediteraneana, considerata a fi cea mai benefica pentru organism.

Asadar, o dieta fara carne poate fi foarte sanatoasa, daca iti gandesti meniurile astfel incat sa cuprinda toate substantele pe care le obtineai din carne. In plus, vei da jos si cateva kilograme fara sa faci efoturi prea mari!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.3 (6)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!