Nu Skin

Dieta vegetariana - la indemana oricui?

Andreea Jugaru

A tine un regim vegetarian nu inseamna a-ti satisface un moft sau a-ti permite sa ai o alimentatie sanatoasa si fara multe calorii. Poate tine de motive religioase sau culturale, o reticenta fata de uciderea animalelor sau fata de consumul de carne, dar in primul rand, este un mod de viata prin care ai grija de sanatatea ta sau previi unele boli, cum ar fi cele cardiovasculare. 

Primul lucru pe care trebuie sa il ai in vedere in momentul in care vrei sa incepi o dieta vegetariana este sa stii care sunt nevoile nutritionale ale organismului tau. Astfel, o dieta bine organizata poate fi potrivita pentru toate varstele si adaptabila modului de viata pe care fiecare il are.

A fi sau a deveni vegetarian nu este la indemana oricui. Dar sunt cateva motive ce merita a fi luate in considerare, cu atat mai mult intr-o cura de slabire. De exemplu, carnea are o multime de proteine, dar si o multime de grasimi. Eliminarea carnii din alimentatie are ca rezultat si excluderea unei surse de grasimi, iar proteinele le gasesti in fructe si legume. O dieta vegetariana nu este neaparat sanatoasa, daca aceasta consta numai in cartofi prajiti si pizza, eventual si o Cola. Insa, studiile arata in mod repetat ca vegetarienii sunt inteligenti atunci cand vine vorba de gestionarea alimentatiei, iar tendinta spre obezitate este mult mai scazuta in randul lor.

Tipuri de diete vegetariene

De cele mai multe ori, “dieta vegetariana” este asociata cu “dieta fara carne”. Insa genul acesta de diete poate fi clasificat astfel:

Dieta vegan exclude carnea, pestele, ouale, lactatele si produsele derivate. De asemenea, se evita folosirea tuturor produselor testate pe animale, precum si a produselor de origine animala non-alimentare, cum ar fi pielea, blana, lana. Dieta include cerealele, fasolea , legumele, fructele si alimentele realizate prin combinarea lor. Exista si multe versiuni “vegan” ale alimentelor (hot dog vegan, branza sau maioneza vegan).

Dieta lacto-vegetariana exclude carnea, pestele, ouale si produsele derivate. Produsele lactate, cum ar fi laptele, branza, iaurtul si untul, sunt permise intr-un astfel de regim.

Dieta lacto-ovo vegetariana exclude carnea si pestele, dar poti avea o dieta pe baza de produse lactate si oua. Poate fi o dieta extrem de sanatoasa si echilibrata atat timp cat dai atentie consumului alimentelor potrivite.
De asemenea, poti tine o dieta semivegetariana (vegetarian part time) – numita si dieta flexibila, care este in primul rand o dieta bazata pe plante, dar include carne, produse lactate, oua si peste, ocazional sau in cantitati mici. Aceasta dieta iti ofera o multitudine de optiuni (includerea carnii la o masa pe zi, inlocuirea carnii la doua-trei zile cu legume sau a carnii de vita cu cea de pui, care are mai putine grasimi), necesita doar imaginatie si angajamentul de a renunta, din cand in cand, la carne.

Dieta raw

Dieta bazata pe cruditati se invarte in jurul ideii ca cea mai sanatoasa hrana pentru corp este cea nepreparata. Desi cele mai multe alimente sunt consumate crude, incalzirea alimentelor este acceptata atat timp cat respecta o anumita temperatura.

Exista moduri diferite de a urma o dieta de acest fel. Poti tine o dieta vegetariana sau poti consuma produse de origine animala, cum ar fi: laptele crud, branza din lapte crud, carne cruda.  Proportia de alimente crude poate fi oriunde de la 50% din ceea ce consumi zilnic. In general, se apeleaza la dieta raw pentru o detoxifiere a organismului timp de trei pana la cinci zile. Dupa aceste zile, se revine la dieta regulata sau se incearca o imbunatatire a acesteia prin continuarea consumarii alimentelor crude.
dieta vegetariana
Printre beneficiile unei astfel de diete se numara pierderea in greutate, curatarea pielii, castigul de energie, reducerea riscului de imbolnavire. Riscurile dietei raw sunt deficientele nutritionale din cauza lipsei de B12, fier, zinc sau omega 3. 

"Esti ceea ce mananci"

Gillian McKeith, autoarea acestei carti aclamate la nivel international, ofera informatii utile despre cum iti poti imbunatati viata prin produsele alimentare pe care le consumi. Pierderea kilogramelor in plus ar fi doar o urmare fireasca a stilului pe care il recomanda. Ea recomanda o dieta vegetariana de opt saptamani.

Faza initiala poate include mici cantitati de peste si pui. Un sfat in acest sens este urmarea principiilor de combinare a alimentelor pentru o digestie cat mai buna. Fructele trebuie consumate pe stomacul gol sau intre mese. Celor care tin aceasta dieta le este recomandat sa manance putin si des,  sa consume fructe sau legume atunci cand au senzatia de foame. McKeith sustine introducerea in dieta a sucurilor proaspete si a alimentelor crude, datorita continutului lor ridicat de nutrienti si enzime. "Esti ceea ce mananci" te sfatuieste, de asemenea, sa incepi aceasta dieta cu o serie de tratamente naturiste care sa duca la cresterea imunitatii si sa sprijine detoxifierea organismului, care apare odata cu schimbarile majore de dieta.

Carnea rosie, zaharul, cofeina, cerealele rafinate, alimentele condimentate, alimentele grase si alcoolul nu fac parte din aceasta dieta. Recomandate sunt alimentele si sucurile proaspete, varza, fasolea, soia, nuci, cereale intregrale, pestele, puiul organic, produsele lactate cu putine grasimi, miere si sirop de artar, ceaiuri de plante.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.4 (18)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!