Dieta Jenny Craig: slabeste fara restrictii alimentare

Adelina Ion

In 1983, australianca Jenny Craig le propunea persoanelor care se confruntau cu kilogramele in plus o dieta de slabire care avea sa devina una dintre cele mai eficiente si mai apreciate metode de pierdere in greutate din intreaga lume. Dieta Jenny Craig nu interzice consumul niciunui aliment, iar ceea ce o diferentiaza de restul curelor de slabire este faptul ca alimentele, care pot fi congelate sau semipreparate, trebuie consumate reci.

Descopera, in cele ce urmeaza, ce presupune dieta Jenny Craig!

Principiul care sta la baza dietei Jenny Craig

In lume, exista in jur de 600 de centre Jenny Craig Inc care, contra cost, le ofera celor interesati sa slabeasca planuri alimentare personalizate, programe de exercitii, consiliere telefonica sau prin email. Alimentele pe care cei de la Jenny Craig Inc le trimit clientilor sunt deja portionate, preambalate si congelate.

Dieta Jenny Craig se focalizeaza pe trei directii: alimentatie, corp si minte. Se poate consuma orice aliment, insa cele bogate in calorii trebuie consumate in cantitati mici.

De asemenea, pentru ca dieta Jenny Craig sa aduca rezultatele dorite, se impune practicarea unei activitati fizice. Aceasta va accelera pierderea kilogramelor in plus. Pentru a atinge greutatea dorita, ar fi ideal sa ai alaturi si un psihoterapeut specializat in lucrul cu persoanele care se confrunta cu probleme de greutate. Rolul acestuia este de a-ti raspunde la intrebari si de a-ti oferi sprijinul moral de care vei avea nevoie. 

In ce consta dieta Jenny Craig

Pe parcursul acestei diete, va trebui sa ai in meniul zilnic trei mese si o gustare. Alimentele consumate, fie ele congelate sau proaspete, trebuie sa se incadreze intr-un total de 1.400-1.500 kcal pe zi. Pentru a sti cate calorii contine fiecare aliment pe care-l consumi, apeleaza la orice tabel de calorii disponibil pe internet.

Cele trei mese vor consta in alimente preambalate sau congelate. Dieta Jenny Craig incurajeaza consumul acestor alimente in ideea de a avea intotdeauna o masa la indemana pentru a nu cadea prada diverselor tentatii. Se pot consuma insa si alimente proaspete, dar care trebuie sa apartina doar urmatoarelor categorii: fructe, legume, cereale integrale sau lactate cu un continut mic de grasime.

Exemple de meniuri din dieta Jenny Craig

Iata cum ar trebui sa arate meniul tau intr-o zi de dieta Jenny Craig:

Varianta 1

Mic-dejun: 40 g de cereale integrale, 250 ml de lapte semidegresat, un fruct, un iaurt cu 0% grasimi.

Pranz: 200 g de legume (proaspete sau congelate), cu o lingura ulei de masline, o conserva de ton, un fruct sau un pumn de fructe congelate (cirese, visine, capsune, fructe de padure).

Gustare: un baton de cereale cu ciocolata sau o briosa ori 40 g din orice fel de prajitura.

Cina: friptura rece de vita cu 1-2 cartofi copti, de asemenea reci, o salata din 250 g de legume (proaspete sau congelate), un iaurt cu 0% grasimi.

Varianta 2:

Mic-dejun: 40 g de fulgi de ovaz, 5-6 migdale neprajite, 250 ml lapte semidegresat, un fruct sau un pumn de fructe congelate (cirese, visine, capsune, fructe de padure), 200 g de branza proaspata cu 20% grasimi.

Pranz: o salata din 200 g de legume (proaspete sau congelate) cu o lingura ulei de masline, o pulpa mare de pui pregatita la gratar, un fruct.

Gustare: un baton de cereale cu ciocolata sau un baton mic de ciocolata sau 40 g de popcorn.

Cina: orez cu ciuperci, o salata din 250 g de legume (proaspete sau congelate), doua ciocolatele after eight.

Varianta 3:

Mic-dejun: 40 g de cereale integrale, 250 ml de lapte semidegresat, un fruct, un iaurt cu 0% grasimi.

Pranz: salata din 200 g de legume (proaspete sau congelate) si o lingura de ulei de masline, paste bolognese reci, un fruct sau un pumn de fructe congelate (cirese, visine, capsune, fructe de padure).

Gustare: un baton de cereale cu fructe sau un baton proteic ori 4 patratele de ciocolata.

Cina: carne de vita sau de pui rece pregatita la cuptor, 2 cartofi copti, 250 g de legume (consumate ca atare sau in salata), un iaurt cu 0% grasimi.

Varianta 4:

Mic-dejun: un sandvici cu piept de pui (sunca de pui), o felie de mozzarella (cascaval) si 2 frunze de salata verde, un fruct, 250 ml lapte semidegresat.

Pranz: spanac fiert (proaspat sau congelat) cu 2 ochiuri, o salata din 250 g de legume cu o lingura ulei de masline.

Gustare: 40 g de popcorn, 2 ciocolatele after eight, un baton cu cereale.

Cina: piept de pui la gratar (cald sau rece), minimum 250 g de legume sotate, un iaurt cu 0% grasimi. 

Dieta Jenny Craig: avantaje si dezavantaje

Printre avantajele acestei diete se numara:

- ai posibilitatea de a consuma orice aliment iti place;

- nu este necesar sa te abati de la dieta atunci cand esti departe de casa: poti apela la sandviciuri sau la alimente preambalate pe care le gasesti in orice magazin alimentar;

- dieta Jenny Craig asigura organismului vitaminele si mineralele necesare bunei functionari.

Exista, insa, si cateva dezavantaje ale acestui regim de slabire:

- din cauza numarului mic de calorii in care va trebui sa te incadrezi (maximum 1.500), este posibil ca, cel putin in primele zile ale dietei, sa experimentezi senzatia de foame;

- este o dieta destul de costisitoare;

- nu asigura o pierdere rapida in greutate (doar 500-700 g pe saptamana), ceea ce poate reprezenta un inconvenient pentru persoanele care vor sa slabeasca mult intr-un timp scurt.

Ai tinut vreodata dieta Jenny Craig? Care este cea mai eficienta dieta pentru tine?

Articolul urmator Cinci combinații alimentare periculoase pe care ar trebui să le evităm

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (10)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.