Vrei un regim fara interdictii alimentare? Incearca dieta Jenny Craig!

Joi, 12.03.2015
de Alexa Galgau

Desi oamenii au inceput abia relativ recent sa inteleaga pericolele dietelor drastice asupra sanatatii si, in mod ironic, asupra greutatii, nu se poate spune ca dieta Jenny Craig a aparut datorita trendurilor de healthy living din ultima vreme. De fapt, este o dieta "veterana", gandita acum mai bine de 30 de ani, in 1983. La vremea respectiva, a facut mare valva in Australia si, doi ani mai tarziu, a fost preluata si de americani. Ceea ce este interesant la acest regim alimentar este faptul ca nu se axeaza doar pe corp in procesul de slabire, ci si pe minte si pe schimbarea stilului de viata per ansamblu, avand astfel o rata de succes mult mai mare decat multe alte diete.

Daca te-ai saturat sa ti se spuna mereu "Nu ai voie sa mananci...." si sa primesti liste interminabile de "pacate culinare", te invitam sa citesti despre dieta Jenny Craig, a carei regula de aur este moderatia, insotita de cateva trucuri care te ajuta sa renunti la obiceiurile alimentare proaste.

Dieta Jenny Craig, permisiva si eficienta

Dieta Jenny Craig are trei niveluri menite sa ii ajute pe oameni sa slabeasca. Primul nivel ii invata pe acestia cum sa manance ceea ce le place in portii mici si frecvente. Al doilea nivel se axeaza pe cresterea energiei prin activitati simple. Al treilea nivel este mai profund, fiind orientat catre echilibrarea vietii per ansamblu pentru a putea mentine o dieta sanatoasa si a pierde in greutate. Unul dintre cele mai interesante aspecte ale acestui program este faptul ca ai posibilitatea sa primesti consiliere online sau prin telefon, dar si printr-un numar mare de materiale scrise. Exista doua tipuri de programe Jenny Craig: unul care se bazeaza pe frecventarea centrelor (insa acestea sunt doar in Canada, America, Australia, Noua Zeelanda si Puerto Rico) si unul bazat pe informarea online. Desigur, pentru ca in Romania nu exista posibilitatea de a merge pe prima varianta, va trebui sa te orientezi catre cea de-a doua. 

Ce poti sa mananci in dieta Jenny Craig

Probabil te va surprinde sa afli ca elementul esential in dieta Jenny Craig este mancarea la pachet. In cea mai mare parte, meniurile includ mese portionate corespunzator si congelate. Din punct de vedere nutritional, compozitia lor este de 50%-60% carbohidrati, 20%-25% proteine si 20-25% grasimi. La aceste mese poti fi adaugate legume si fructe proaspete, cereale integrale si produse lactate slabe. Desi initial vei apela la mancare la pachet, scopul ulterior este tocmai de a te  indemna in timp sa iti gatesti acasa, dar si sa inveti cum sa mananci in oras fara a-ti pune silueta in pericol. Ideea este ca la inceput ai nevoie de un mic "antrenament" al portionarii, aspect esential al slabitului.  

Nu exista niciun aliment-tabu in aceasta dieta, ci totul se bazeaza pe moderatie si, ca in multe alte cazuri, pe renuntarea la sedentarism. Produsele bogate in grasimi si calorii ar trebui doar sa fie consumate in cantitati mai mici comparativ cu cele sanatoase, precum salatele. Daca vrei o felie de tort, important este sa intelegi ce efecte are dulcele in organism, nu sa ti se interzica o placere, ducand astfel la frustrari majore. Meniurile sunt create pentru fiecare individ in parte, in functie de varsta, greutate, sex si telul pe care si l-a propus. 

Cele trei elemente ale dietei Jenny Craig sunt:

1. Mancarea. Consilierii acestui program isi invata clientii cum sa isi creeze portii corespunzatoare, cum sa isi planifice meniuri sanatoase  si cum sa evite situatiile in care toata munca se duce pe apa sambetei (de exemplu, cand mananca la restaurant sau au un mic festin mai consistent).

2. Corpul. Pentru a slabi si a avea rezultate de durata, cheia este activitatea fizica. Consilierii dietei Jenny Craig stabilesc mai intai care este nivelul de sedentarism al clientilor si ii ajuta pe acestia sa gaseasca strategii eficiente conform propriilor lor circumstante, nu dupa niste linii generale, care poate nu li se aplica. 

3. Mintea. Degeaba te chinui sa ajungi la niste rezultate daca nu ai mentalitatea potrivita. De cele mai multe ori, diferenta intre cineva care reuseste si cineva care esueaza sta chiar in minte, in motivatie. Cei care au pus bazele acestei diete pun mare pret pe suportul emotional si psihologic oferit clientilor. 

Exista si dezavantaje daca alegi aceasta dieta. In primul rand, trebuie sa te gandesti la costuri, pentru ca trebuie sa platesti lunar intre 19-30 de dolari pe site, in functie de tipul de abonament. Desigur, ai o multime de avantaje incluse in acesta, printre care si consilierea personala. Al doilea avantaj ar fi faptul ca va trebui o perioada buna sa iti congelezi mesele si sa mananci de la pachet, ceea ce nu suna chiar apetisant. In timp, insa, te poti desprinde de aceasta etapa, daca inveti cum sa iti creezi combinatiile alimentare ideale, in portiile corespunzatoare. 

Fie ca te hotarasti sa incerci dieta Jenny Craig sau sa apelezi la serviciile unui medic nutritionist, in cazul in care vrei si poti sa investesti financiar in corpul tau, este momentul sa adopti acea schimbare atat de necesara, bazata insa pe echilibru, nu pe masuri drastice. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!