Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

10 surse de proteine nebanuite

Andreea Gluh, redactor

Auzim peste tot ca un regim alimentar echilibrat trebuie sa contina cate putin din toate, incluzand aici si proteinele. Daca pana acum te gandeai ca numai din carne si oua poti sa asimilezi aceste substante benefice pentru organismul tau, a venit momentul sa iti schimbi parerea. Te vom convinge noi, in cele ce urmeaza, prezentandu-ti o lista cu 10 surse de proteine la care nici nu te gandeai.

Iata ce surse de proteine ar trebui sa incluzi in meniul tau!

1. Fasolea boabe

Cui nu ii place o iahnie de fasole insotita de un ardei iute sau de o portie de muraturi, daca tot vine sezonul in care acestea din urma sunt vedete? Ei bine, doar 250 de grame din boabele acestei plante leguminoase contin 15 grame de proteine.

Daca preferi combinatiile exotice, poti servi fasolea sub forma unei supe creme asezonate cu avocado.

2. Mazarea

Si de aceasta data vorbim tot despre o sursa de proteine sub forma de boabe. 250 de grame de mazare reprezinta echivalentul a 8 grame de proteine. In plus, bobitele verzi sunt extrem de gustoase si, daca le cumperi congelate, le poti pastra multa vreme, preparand diverse supe si mancaruri, in functie de preferinte.

3. Lintea

Lintea este inca una dintre leguminoasele care iti vin in ajutor cand trebuie sa consumi proteine. Indiferent de modul in care o gatesti, 250 de grame de linte iti vor asigura pana la 18 grame de proteine. 

4. Branza de vaci

Pe langa faptul ca are un continut scazut de calorii, fiind prietena siluetei tale, branza de vaci reprezinta si una dintre importantele surse de proteine pe care trebuie sa le incluzi in meniul tau. Asadar, 250 de grame din aceasta branza contin 25 de grame de proteine.

Daca nu iti place sa o consumi ca atare, branza de vaci poate fi combinata cu cateva bucatele din fructul tau preferat sau cu cateva fire de marar proaspat tocat.

5. Untul de migdale si de arahide

Nu numai gustul deosebit al untului de migdale sau al celui de arahide ar trebui sa te convinga sa il consumi, ci si cantitatea de proteine continuta in numai doua linguri de produs: 8 grame. Asadar, daca vei incepe dimineata incluzand si un asemenea sandwich in meniul tau, te vei simti plina de energie toata ziua.

6. Quinoa

Aceste bobite-minune erau cunoscute si de populatiile amerindiene, ele provenind, de fapt, din zona Muntilor Anzi. Ele contin o multime de substante benefice pentru organismul tau, cum ar fi calciul, fierul si complexul de vitamine B. In plus, daca vei consuma 250 de grame de quinoa, vei beneficia, in acelasi timp, de 8 grame de proteine.

Descopera aici trei retete delicioase, care se pot prepara folosind quinoa.

7. Semintele chia

Nu degeaba se spune ca semintele chia fac minuni pentru sanatate. Nu numai acizii Omega 3, fibrele, calciul si carbohidratii intra in componenta lor, ci si proteinele. Daca vei consuma doar doua linguri de chia pe zi, vei beneficia si de 4 grame de proteine. 

Nu stii cum sa incluzi semintele chia in meniul tau? Iata solutia: adauga-le in portia de cereale cu lapte pe care o servesti zilnic la micul dejun, in smoothie-ul preferat sau in iaurtul pe care il mananci sub forma unei gustari.

8. Semintele de dovleac

Daca ai chef sa rontai ceva intre mese, ia-ti gandul de la batoanele de ciocolata sau de la chipsuri! Incearca semintele de dovleac. Doar 125 de grame de seminte contin 14 grame de proteine.

Pentru persoanele care vor sa se aventureze pe taramul gastronomiei la minut, mixul de seminte de dovlec cu iaurt grecesc reprezinta varianta perfecta.

9. Migdalele

Iata ca nu numai semintele de dovleac intra in categoria surse de proteine, ci si migdalele. Daca vei consuma doar 28 de grame, vei beneficia, in acelasi timp, si de 6 grame de proteine. 

Migdalele reprezinta o minunata gustare, iar faptul ca, pe langa proteine, ele contin si fier, clciu, zinc, seleniu, potasiu, cupru, fosfor, acizi grasi Omega 6 si vitaminele complexului B ar trebui sa te convinga sa le consumi zilnic. 

10. Laptele de soia

Laptele de soia nu reprezinta numai o alternativa potrivita pentru cei care au intoleranta la lactoza . Aceasta bautura poate fi consumata la micul dejun sau pe parcursul zilei, mai ales daca vrei sa iti suplimentezi aportul de proteine. 250 de mililitri de lapte de soia contin 8 grame de proteine.

Exista numeroase surse de proteine pe care ar trebui sa le incluzi in meniul tau zilnic. Avand in vedere varietatea gusturilor si formelor lor, nu te vei plictisi niciodata si le vei consuma cu placere oricand.

Sursa: greatist.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1.6 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!