Nu Skin

Top 7 cele mai sanatoase legume de toamna si proprietatile lor

Alexa Galgau

Toamna ne bate la usa, insa nu este cazul sa te gandesti doar la vremea mohorata si starea generala de melancolie. Ca sa te convingi ca ai toate motivele sa iubesti acest anotimp, este de ajuns sa faci un drum pana la piata si sa vezi belsugul cu care ne rasfata natura in aceasta perioada. Este o ocazie exceptionala sa incepi o dieta sanatoasa si sa iti schimbi stilul de viata.

Iata cele mai sanatoase legume de toamna si ce beneficii iti aduce consumul lor!

Top 7 legume de toamna sanatoase

7. Varza

Varza face parte din categoria legumelor crucifere, printre cele mai sanatoase alimente din lume, care previn cancerul si alte boli serioase. Are calorii negative, adica organismul consuma mai multa energie cand o digera decat primeste de la ea. Din doar 75 g de varza gatita iti pot extrage 47% din doza zilnica recomandata de vitamina C, dar si intreaga doza recomandata de vitamina K. La acestea mai adauga si 8% din DZR de mangan, 6% din DZR de acid folic, calciu, potasiu, vitamina B6 si tiamina si obtii un aliment aproape perfect. Tine minte ca varza rosie contine o cantitate mai mare din aceste substante decat cea alba! Printre beneficiile pe care le are varza, amintim: prevenirea cancerului (datorita unui compus numit sulforafan), protejarea inimii, imbunatatirea imunitatii si a digestiei, in special cand este consumata fermentata. 

6. Cartofi dulci

Aceasta leguma de toamna este un adevarat deliciu plin de nutrimente. O portie de cartofi dulci contine de patru ori doza zilnica necesara de vitamina A si este plina de fibre si potasiu. Desi contin mai multe zaharuri decat cartofii obisnuiti, cei dulci au un continut nutritional mult mai bogat si mai putine calorii. Un cartof mediu, de aproximativ 100 g, contine 162 de calorii si, pe langa vitamina A, 37% din DZR de vitamina C, 16% din DZR de vitamina B6, 15% din DZR de potasiu si 28% din DZR de mangan. Beta-carotenul este un antioxidant puternic din cartofi dulci, care protejeaza impotriva cancerului. In plus, se pare ca desi sunt dulci, acesti cartofi previn aparitia diabetului si regleaza glicemia, datorita faptului ca au un indice glicemic scazut. 

5. Vinete

Mirosul de vinete coapte a inceput deja sa se raspandeasca prin gospodarii si tare placut este! Clasica salata de vinete nu doar ca este delicioasa si nelipsita de pe masa romanilor, dar este si foarte sanatoasa. Aceasta leguma de toamna contine 25 de calorii la 100 g si este plina de fibre, vitamina C, potasiu si magneziu. Vinetele mai contin si antocianine, niste compusi chimici care previn aparitia cancerului si ii incetinesc evolutia, daca acesta deja s-a declansat. Daca ai probleme cu colesterolul, atunci ar trebui sa consumi mai des vinete, pentru ca cercetarile arata ca acestea au potentialul de a scadea nivelul acestuia. Iar daca ti-ai propus sa slabesti, atunci aceasta leguma va deveni aliatul tau, pentru ca este satioasa si iti reduce apetitul de-a lungul unei zile. Pentru a beneficia de pe urma vinetelor, este totusi recomandat sa nu mananci cantitati industriale de salata de vinete preparata cu maioneza!

Descopera AICI o varianta de salata de vinete light!

4. Sfecla rosie

Ideala pentru detoxifiere, principala calitate a sfeclei este ca ajuta la curatarea ficatului, insa are efecte incredibile si asupra tensiunii arteriale. Cu doar 58 de calorii la 100 g, sfecla rosie este o sursa excelenta de folati si mangan, dar contine si tiamina, riboflavina, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, cupru si seleniu. Aceasta leguma de toamna contine acid alfa-lipoic, un antioxidant care scade nivelul glucozei din sange, ceea ce inseamna ca previne diabetul, dar si amelioreaza mult simptomele celor care deja sufera de aceasta afectiune. Daca te-ai hotarat sa incepi sa ai un stil de viata activ, atunci trebuie neaparat sa incepi sa consumi suc de sfecla, deoarece imbunatateste performanta atletica, contribuind la o buna oxigenare a musculaturii.  

3. Ardei grasi

Ardeii grasi nu doar ca dau mancarii si salatelor o aroma aparte, dar se pare ca sunt si adevarate comori pentru sanatate. Cu doar 20 de calorii la 100 g, ardeii grasi ii ofera organsimului vitaminele A, C si E, care iti stimuleaza sistemul imunitar si te ajuta sa ai o piele curata si luminoasa si un par mai rezistent.  Ardeii grasi rosii contin fitochimicale si carotenoizi, niste antioxidanti puternici care tin la distanta bolile si inflamatiile. In plus, se pare ca aceste legume de toamna au un continut ridicat de sulf, care previne aparitia si dezvoltarea cancerului. Desi probabil ai auzit pana acum ca cel mai bine este sa consumi legume crude, ardeii pot fi gatiti putin la tigaie fara a-si pierde proprietatile vindecatoare!

2. Conopida

Una dintre cele mai sanatoase legume de toamna este conopida, care face parte din familia cruciferelor si este considerata a fi unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume. Are doar 27 de calorii la 100 g, insa aceasta cantitate mica de conopida iti ofera 77% din DZR de vitamina C, 20% din DZR de vitamina K, 10% din DZR de folati si multe alte substante benefice in cantitati mai mici. Prima si cea mai importanta proprietate a conopidei este faptul ca previne mutatia celulara care conduce la aparitia cancerului. In ultimii 30 de ani, s-au facut numeroase studii care atesta faptul ca legumele crucifere ajuta la scaderea riscului de a face in special cancer de colon si de plamani. Pe langa acest imens beneficiu, conopida ajuta digestia si este plina de fibre care joaca un rol important in pierderea in greutate. 

1. Broccoli

Poate ca nu se numara printre legumele preferate ale copiilor, dar broccoli isi merita cu siguranta locul in topul celor mai sanatoase legume de toamna. Dintr-o portie de doar 100g de broccoli (care, apropo, are doar 35 de calorii), iti poti extrage doza completa de vitaminele C si K, dar si o mare parte din dozele recomandate de potasiu si folati. La fel ca si in cazul conopidei, cel mai recunoscut beneficiu al consumului de broccoli este scaderea riscului de a face cancer de plaman si de colon. In plus, aceasta leguma te va face sa arati mai tanara, datorita antioxidantului vitamina C, care protejeaza pielea de efectele nocive ale poluarii si radiatiilor UV. Silueta beneficiaza si ea de pe urma consumului de broccoli, deoarece este stimulata digestia si tratata constipatia, datorita continutului ridicat de fibre alimentare, care in acelasi timp protejeaza organismul de boli cardiovasculare, hipertensiune si afectiuni gastrointestinale.  

Cu asemenea legume de toamna care iti purifica organismul, fara indoiala ca nu mai ai de ce sa te plangi ca a venit anotimpul ploios!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.3 (6)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!