Nu Skin

10 motive pentru care ar trebui să mănânci roșii în fiecare zi

Ramona Jurubita

Câte preparate care au roșii la bază cunoști? Sigur nu le poți număra pe degetele de la ambele mâni, fiindcă sunt foarte multe, iar acest fapt se datorează versatilității acestui aliment.

Deși este un fruct, oamenii îl confundă adesea cu o legumă, pentru că se gătește, de obicei, în combinație cu alte legume sau rădăcinoase. Bineînțeles, el se poate consuma și în stare proaspătă, mai ales că așa nu își pierde din proprietăți, cum se întâmplă în cazul fpreparării lui termice.

Oricine a mâncat măcar o dată în viață o roșie proaspătă, parfumată, doar cu sare, fără să o integreze în salate, ciorbe, paste sau tocănițe. Nimic nu se compară cu acel gust unic și inconfundabil al unui fruct de la țară! Nu-i așa că îți amintești de aroma roșiilor proaspăt culese din grădina bunicilor?

Femeie care mușcă dintr-o roșie

Dacă ai căpătat obiceiul de a consuma zilnic alimente în stare naturală, nu uita să îl incluzi și pe acesta în rutina ta. Vei observa imediat schimbări la nivelul întregului organism și te vei bucura că ai luat o asemenea decizie.

Vezi în galeria foto beneficiile pe care le aduc roșiile corpului tău.

Află totul despre: Sucul de spanac: Când, cum, cât și de ce trebuie să începi să-l consumi?

Surse articol: LegionathleticsHealthlineTimesofindia

1. Licopenul din ele previne apariția accidentului vascular cerebral

1. Licopenul din ele previne apariția accidentului vascular cerebral

Licopenul este antioxidantul responsabil de culoarea roșie a acestor fructe delicioase. El are o puternică activitate antioxidantă și sare în ajutorul sănătății tale, contribuind la combaterea radicalilor liberi, scăderea nivelului de colesterol din sânge, împiedicarea apariției cheagurilor de sânge și reduce riscul apariției unui accident vascular cerebral.

Roșiile gătite introduc în corpul uman o cantitate mai mare de licopen, fiindcă temperaturile ridicate sparg celulele care au în compoziție acest antioxidant, ajutând la absorbția lui mai rapidă în organism. Este o situație paradoxală, având în vedere că alte proprietăți se pierd prin prepararea alimentului.

Vezi care obicei alimentar crește riscul de accident vascular

2. Aportul de carotenoide crește imunitatea

2. Aportul de carotenoide crește imunitatea

Carotenoidele sunt substanțele care dau culoare plantelor și le protejează de daunele provocate de radicalii liberi. Pe lângă licopenul menționat anterior, roșiile conțin încă trei substanțe de acest gen: luteină, alfa-caroten și beta caroten. Toate acestea ajută corpul uman să rămână sănătos, crescându-i gradul de imunitate.

Ca să te asiguri că beneficiezi de protecția sistemului imunitar, nu trebuie să îndepărtezi coaja acestui fruct. Dacă vrei ca organismul să absoarbă mai rapid și mai multe carotenoide, va fi nevoie să mănânci roșiile în combinație cu o grăsime sănătoasă, cum ar fi uleiul de măsline sau avocado.

Descoperă 4 rețete de sucuri naturale bune pentru imunitate

3. Reduc riscul de apariție a cancerului

3. Reduc riscul de apariție a cancerului

Licopenul și beta-carotenul sunt recunoscute și pentru puterea lor de a preveni unele tipuri de cancer. Există studii care au dovedit acest lucru - specialiștii au observat că persoanele care au avut o dietă bogată în produse pe bază de roșii și au beneficiat de cantități constante de licopen, au dezvoltat cancer pancreatic cu 31% mai puțin decât oamenii care au avut atât un aport ridicat, cât și unul scăzut de carotenoide.

O altă cercetare făcută de Departamentul de Nutriție al Școlii de Sănătate Publică Harvard, a descoperit că atunci când bărbații mai tineri aveau diete bogate în beta-caroten, erau protejați de cancerul de prostată. În plus, studiile au arătat că licopenul și beta-carotenul din roșii luptă și împotriva cancerului la sân.

4. Contribuie la combaterea inflamației

4. Contribuie la combaterea inflamației

Adio, inflamație de orice fel! Quercetina și kaempferolul sunt alți doi antioxidanți găsiți în coaja roșiilor și au puterea de a contracara inflamația. Dacă din rutina ta alimentară nu lipsesc roșiile proaspete, nu ai de ce să îți faci griji cu privire la micile inflamații care apar în anumite zone ale corpului. Ele se vor vindeca mult mai repede, mai ales dacă organismul tău are o doză suficientă de quercetină și kaempferol.

Nu prea ai mâncat legume până acum? Ca să te asiguri că nu vei avea probleme în viitor, ai mai multă grijă de sănătatea ta și schimbă-ți stilul de viață.

Află totul despre Rinosclerom - o inflamatie cronica a nasului

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - recomandari alimentatie

    1. 10 motive pentru care ar trebui să mănânci roșii în fiecare zi (881 vizite)