Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

Cum sa mananci mai putin zahar

Alexa Galgau

Nu mai este nevoie sa iti spunem ca zaharul nu este bun pentru tine. Ingrasa, imbolnaveste si nu aduce nici cel mai mic beneficiu - poate doar acela ca iti incanta papilele gustative. In plus, el creeaza intr-adevar dependenta, asa ca nu este de mirare ca indiferent ce incerci sa faci, nu poti sa te abtii de la a consuma dulciuri. Nu iti face probleme, suntem toti in aceeasi barca. Chiar daca nu iti surade ideea, trebuie sa incerci sa mananci mai putin zahar, iar pentru aceasta misiune aparent imposibila ai la dispozitie o serie de trucuri pe care ti le punem la dispozitie azi.

7 trucuri ca sa mananci mai putin zahar 

Doza zilnica de zahar admisa este de 25 de grame, dar sa fim seriosi, cine se rezuma la atat? Este si foarte greu, avand in vedere faptul ca, de exemplu, o singura cutie de suc carbogazos are peste 30 de grame de zahar, iar o mare parte din produsele alimentare pe care le mancam au in compozitie zahar pentru a fi mai gustoase. Cu toate acestea, puterea se afla in mainile tale si, incet, incet, poti reduce drastic consumul de zahar.

Iata cateva idei!

1. Schimbarea incepe de dimineata, cu cafeaua

Mai mult ca sigur ca iti incepi dimineata cu o cafea. Iar acea cafea contine cel putin zahar, daca nu si frisca si lapte, ceea ce o transforma intr-o bomba calorica. Ca sa mai reduci consumul de zahar, incearca sa renunti la indulcirea cafelei. Ii poti imbunatati gustul cu putin lapte degresat (sau mai mult, daca nu suporti amarul) si cu putina scortisoara, care merge perfect cu aceasta bautura. De asemenea, renunta la cafelele cumparate de pe drumul pana la munca, pentru ca tentatia este prea mare si sigur iti vei lua un sortiment plin de adaosuri si, implicit, plin de zaharuri. 

2. Renunta la sucurile carbogazoase

Cum iti dai seama ca esti dependenta de zaharuri? Ei bine, daca ai incercat de nenumarate ori sa renunti la sucuri carbogazoase si totusi intotdeauna ai cedat tentatiei, esti dependenta de zahar exact asa cum un fumator este dependent de nicotina. Daca ai impresia ca sucurile carbogazoase sunt mai putin periculoase decat tigarile, mai gandeste-te o data! O singura cutie de Cola contine 39 de grame de zahar, adica mult mai mult decat ar trebui sa consumi zilnic. La aceasta, mai adauga si cateva gustari nesanatoare si cafelele ori ceaiurile indulcite si deja corpul tau este in pericol. Nici bauturile dietetice nu sunt mai bune, pentru ca studiile arata ca ele produc foame si ca oamenii care le consuma au tendinta apoi de a simti nevoia de a manca ceva dulce. 

3. Foloseste indulcitori naturali

Ai la dispozitie o lista lunga de astfel de indulcitor, printre care: mierea, siropul de agave, siropul de artar, extractul de stevie (care are 0 calorii), xylitolul etc. Chiar daca sunt mai scumpi decat zaharul, gandeste-te la toate beneficiile pe care le aduc. Poti sa ii folosesti chiar si in prajituri, desi ar fi indicat nu mai faci prea multe dulciuri atunci cand vrei sa mananci mai putin zahar.

Citeste mai multe despre indulcitorii naturali de aici!

4. Bea mai multa apa

De cele mai multe ori, cand avem senzatia de foame, este foarte posibil ca de fapt sa ne fie sete. Setea si deshidratarea sunt camuflate sub forma poftei de mancare, asa ca inainte de a te repezi la o gustare interzisa, bea un pahar cu apa. Asteapta cateva minute si daca senzatia de foame dispare, inseamna ca iti era de fapt sete. Acest truc te va ajuta sa te tii departe de tentatiile culinare, asa ca tine-l minte indiferent ce tip de dieta tii.

5. Fa-ti singura sosurile si dressingurile 

Daca ai arunca un ochi pe etichetele produselor pe care le cumperi din comert, ai constata cu surprindere ca sunt pline de zahar. Acesta este probabil unul dintre motivele pentru ca ne adaugam ketchup peste orice: sosul de rosii din magazine si restaurante contine mai multe zaharuri decat ti-ai inchipui. La fel si dressingurile pentru salate. De aceea, daca vrei sa mananci mai putin zahar, trebuie sa incepi sa iti faci singura toate aceste adaosuri. Crede-ne, atata timp cat folosesti condimente si ierburi aromatice, vor iesi absolut delicioase. 

Uite aici reteta de ketchup de casa!

6. Opteaza pentru gustari sanatoase si satioase

De cate ori nu ai ales varianta la indemana de gustare, adica un baton de ciocolata ori niste bomboane? Va trebui sa faci un exercitiu de vointa si sa inlocuiesti aceste mici placeri vinovate cu niste gustari sanatoase si satioase: un fruct, nuci, migdale, caju, cateva seminte de floarea soarelui, un baton de cereale fara zahar, ciocolata neagra (un cubulet sau maximum doua), crackeri integrali, un smoothie verde, un iaurt slab etc. 

Iti oferim 10 idei de gustari sanatoase care te ajuta sa slabesti!

7. Odihneste-te suficient

Expertii spun ca ai nevoie de 7 ore de somn pe noapte pentru a trai mult si bine si a nu avea probleme de sanatate. Somnul este important si in lupta ta cu dependenta de zahar, pentru ca atunci cand esti obosita, corpul iti cere niste alimente care sa te energizeze. Zaharul actioneaza rapid, iti creste glicemia imediat si iti da energie, insa pentru un timp foarte scurt, dupa care te vei simti si mai epuizata. Atunci vei simti nevoia iar de zahar si tot asa. El actioneaza ca un drog, dupa cum vezi, asa ca nu lua in gluma problema!

Truc bonus: tine la tine o fiola cu esenta de vanilie

Se pare ca mirosul de vanilie iti taie pofta de dulce, asa ca tine la tine o fiola cu esenta de vanilia sau ceva care sa aiba acest miros. Ne vei multumi pentru acest truc cand te va lovi pofta nebuna de prajituri!

Speram ca aceste trucuri sa te ajute sa mananci mai putin zahar pe viitor, pentru ca efectul lui asupra organismului este unul silentios, dar devastator.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!