BlackFriday

Dieta de Craciun - Mancaruri sanatoase si slab calorice

Luni, 17.12.2012
de Elena Gherasim

Sarbatoarea Craciunului este unul dintre cele mai asteptate momente ale anului, reprezentand perioada de reintalnire cu familia, perioada in care gasim ragaz pentru cei dragi si pentru lucrurile marunte, dar importante, facute impreuna. Totodata, Craciunul este ocazia cu care gospodinele se intrec in preparate culinare, care ajung in fata oaspetilor, frumos aranjate si greu de refuzat. Fie ca faci parte din tabara musafirilor invitati sa se infrupte din toate bunatatile, fie ca te numeri printre gospodinele harnice si creative in ale gatitului, de Craciun silueta ta este pusa in pericol.

Pentru a nu fi nevoita sa slabesti serios inainte de sarbatori, astfel incat sa nu se cunoasca apoi kilogramele acumulate in zilele de Craciun, urmeaza recomandarile noastre de mancaruri sanatoase si slab calorice pe care le poti pregati si servi de Craciun. Daca iti faci probleme in legatura cu nerespectarea meniului traditional de Craciun, nu uita ca sarbatorea nu este simbolizata de mancare, ci de starea de spirit pe care o ai.

poza masa de Craciun

Preparate din carne pentru Craciun

Traditia conform careia de Craciun carnea de porc nu trebuie sa lipseasca de pe masa ar trebui sa fie stearsa de pe lista, daca intentionezi sa iti pastrezi greutatea si vrei sa eviti problemele de inima care pot aparea mai tarziu din cauza continutului mare de grasimi. Daca este cazul, potoleste-ti pofta gustand dintr-un preparat din carne de porc, insa nu face o obisnuinta din asta.

Alege carnea de pui si carnea de vita pentru a pregati mancarurile traditionale de Craciun sau reinventeaza retetele clasice si gateste light, atat pentru tine, cat si pentru familia ta. Sarmalutele pot fi la fel de bune si cu pui, mai ales daca adaugi putin miez de nuca macinat si ciuperci. De asemenea, carnaciorii pot fi la fel de gustosi si daca ii pregatesti din carne de vitel, important este sa acorzi mare atentie pregatirii compozitiei si condimentelor adaugate.

Mic dejun special pentru Craciun

De Craciun poti transforma clasicul lapte cu cereale intr-o delicatesa cu aroma de scortisoara si cacao. Daca preferi variantele de mic dejun mai complicate, noi iti recomandam ouale umplute cu pate de ficat facut in casa sau cu crema de branza de vaci si verdeturi, salata de icre facuta in casa sau rulada din pui si morcov fiert - toate asezonate cu legume proaspete. Au putine calorii, sunt hranitoare si cu putina imaginatie pot fi decorate si aranjate in acord cu tematica sarbatorii de Craciun.


poza mancare de Craciun

Supe si ciorbe pentru zilele Craciunului

Cu un volum atat de mare de mancare, este absolut necesar ca supele sau ciorbele sa fie prezente in meniul tau de Craciun. Ciorba cu perisoare din pui, supa de pui sau ciorba de peste sunt optiuni demne de luat in seama. Daca vrei sa incerci ceva special, fara carne, dar deosebit de gustos, iti recomandam supa din  bostan galben. Este hranitoare, plina de vitamine (vitamina B, vitamina E, antioxidanti, fosfor, vitamina A) si are efect laxativ, fiind un remediu eficient in tratarea constipatiei si a indigestiei.

Legume pentru pranzul de Craciun

Unul dintre trucurile cele mai eficiente in lupta cu kilogramele in plus de sarbatori este consumul de legume proaspete sau fierte,  mai ales la masa de pranz. Indiferent daca optezi pentru preparate din carne de porc sau pui, legumele usor de gasit iarna, precum morcovii, broccoli si conopida trebuie sa reprezinte cel putin 50% din meniu. Dulceata acestor legume fierte iti va da senzatia de satietate intr-un timp mult mai scurt, iar tu te vei ridica de la masa inainte de a aduna prea multe calorii.

Daca vrei sa iti surprinzi familia cu un preparat special, mizeaza pe cartofi copti, tapetati cu crema de iaurt si usturoi. Savoarea lor este unica, iar beneficiile pentru digestie si dieta sunt semnificative.

poza friptura pentru Craciun

Deserturi de Craciun, slab calorice

Oricat de preocupata ai fi de silueta ta, un lucru e sigur: dulciurilor cu greu le rezisti. Colorate, parfumate si gatite in cele mai simpatice forme de prajituri, dulciurile specifice Craciunului iti fac cu ochiul si te cheama sa gusti cate putin din fiecare. Poti face asta si, inevitabil, sa le dai dreptate celui care a spus ca pofta vine manacand, sau iti poti pune imaginatia la treaba, pentru a pregati deserturi la fel de gustoase, dar mult mai prietenoase cu silueta ta.

Turtele cu julfa sunt desertul cel mai popular, mai ales in ajunul Craciunului. Nu il evita, deoarece datorita ingredientelor folosite, acesta nu reprezinta o amenintare pentru greutatea ta, mai ales daca inlocuiesti zaharul cu mierea. Nu uita nici de ciocolata neagra, cu 75% cacao - iti va satisface pofta de dulce si, mai mult decat atat, conform unor studii, datorita antioxidantilor pe care ii contine, ciocolata amaruie te ajuta sa lupti si cu bolile, inclusiv cu cele de sezon.

Profita de fructele specifice Craciunului (portocale, mandarine, kiwi, banane) si de seminte precum migdale, alune, nuci, pentru a pregati salate de fructe delicioase si cu putine calorii. Atentie, frisca vegetala din comert este o adevarata bomba calorica, de aceea ar fi bine sa o inlocuiesti cu iaurt grecesc. Daca indragesti budinca si ai o aroma preferata, pregateste-o cu lapte cu un procent minim de grasimi, iar in loc de crema foloseste un topping din iaurt si pudra de cacao sau scortisoara.

poza dulciuri pentru Craciun

Si pentru ca nu ai cum sa eviti cu totul dulciurile cu o valoare calorica mare, precum cozonacul, fursecurile, bomboanele cu jeleu si toate sortimentele de prajituri cu care mama te intampina cand mergi sa o vizitezi, tine mereu aproape un grapefruit. Consumat constant, acest fruct are efecte miraculoase asupra organismului: contribuie la accelerarea metabolismului si favorizeaza digestia, datorita continutului mare de fibre. Nu uita de scortisoara, ingredientul minune al sarbatorilor de iarna, nu doar datorita aromei inconfundabile, ci si proprietatilor aparte pe care le are: tine sub control glicemia, stimuleaza productia de insulina, ii ofera organismului o doza importanta de antioxidanti.

Nu uita de controlul portiilor

Aceste retete alternative de mancaruri pentru Craciun nu isi vor atinge scopul daca uiti de controlul portiilor si al orelor de masa. Poti manca oricate legume vrei, atat timp cat sunt crude sau pregatite la aburi, portiile de carne nu trebuie sa fie mai mari decat podul palmei, iar in ceea ce priveste fainoasele - limiteaza-te la o portie pe zi.

Nu-i asa ca acum esti mult mai linistita in privinta mancarurilor de Craciun? Pentru a fi gustoase, mancarurile specifice Craciunului nu trebuie sa fie neaparat pline de grasimi, de sosuri, iar dulciurile nu trebuie sa fie imbibate in zahar si siropuri. Ai nevoie doar de creativitate si cateva idei originale pentru a  pregati cele mai gustoase si mai sanatoase mancaruri pentru Craciun.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.3 (50)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!