Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

Specialiștii avertizează: greșeala pe care o fac frecvent toți românii atunci când consumă brânzeturi

Alina Maria Chirita, redactor DivaHair.ro

Brânzeturile sunt foarte populare în meniul de zi cu zi al românilor. Sunt mâncate pe post de gustare sau folosite pentru a adăuga un plus de savoare unor anumite preparate. Aceste alimente au beneficii uimitoare pentru organism, însă, în ciuda acestora, specialiștii avertizează în privința unei greșeli pe care o fac frecvent oamenii atunci când le consumă.

diferite tipuri de branzeturi asezate in raftul unui supermaket, un barbat se intinde cu o mana pentru a alege o bucata de branza

Citește și: Câte calorii are brânza de vaci și cum să o consumi în preparate dietetice

Experții în nutriție trag un semnal de alarmă în privința unei greșeli pe care o fac românii atunci când includ brânzeturile în alimentația lor. Fie că este vorba despre produse clasice precum telemeaua, brânza de vaci, cașul sau cașcavalul sau de variante mult mai "exotice" ale acestora, brânzeturile nu sunt tocmai recomandate cpnsumului în timpul unui regim de slăbit. Specialiștii recomandă hotărât carnea slabă, preparată la cuptor sau la grătar, în detrimentul brânzeturilor.

Brânzeturile în dietele de slăbit

Brânzeturile ar trebui cu orice preț evitate atunci când vine vorba despre o dietă de slăbire deoarece medicii susțin că ele conțin mai multe calorii decât carnea de porc sau pulpele de pui cu piele. 

"Foarte multă lume se păcălește dând la o parte carnea de porc și puiul cu piele, e același lucru din punct de vedere al cantității de colesterol sau alegând brânzeturi în locul cărnii. Dar dacă alegem brânzeturi maturate foarte tari, ne alegem și cu mai multe grăsimi saturate. Proporția între carne și legume ar trebui să fie foarte importantă, obișnuim să mâncăm 2/3 carne și 1/3 legume, ar trebui inversată. În orice alegere alimentară trebuie să fie 2/3 legume și 1/3 carne", explică medicul Laura Ene, pentru știrileprotv.ro.

sortimente diferite de branza, asezate intr-un recipiend de metal

Medicul primar în boli de nutriție Laura Ene spune că brânza maturată conține nu mai puțin de 45% grăsimi saturate, iar telemeaua conține 300 de calorii per porție, din totalul de 1800, 2000, reprezentând cantitatea zilnică recomandată pentru un adult. Cu alte cuvinte, brânzeturile sunt o alegere alimentară neinspirată și nu ar trebui consumate în exces dacă vrei să scapi de kilogramele în plus.

Citește și: Cele mai cunoscute brânzeturi și proprietățile lor

Cu toate acestea, brânzeturile au și foarte multe beneficii pentru sănătatea ta. Sunt o sursă excelentă de proteine și calciu și conțin substanțe nutritive care ajută degestia, întăresc sistemul osos și scad riscul apariției bolilor cardiace. Conform unui studiu al cercetătorilor de la Iowa State University s-a constatat că persoanele care consumă regulat brânzeturi împreună cu un pahar de vin roșu și-au îmbunătățit considerabil dezvoltarea cognitivă.

Surse articol: Playtech / Stirileprotv.ro / Healthline

Surse foto: IStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!