Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Top 10 alimente care contin vitamina D

Miercuri, 18.03.2015
de Alexa Galgau

Stim din diverse surse faptul ca vitamina D este esentiala pentru organism, deoarece ajuta la fixarea calciului in oase. Nu prea avem probleme cu aceasta substanta, deoarece este suficient sa stam in soare pentru ca ea sa fie produsa de corpul nostru. Totusi, uneori ai nevoie de o doza suplimentara de vitamina D si ce sursa mai buna sa alegi decat alimentatia?

Iata un top 10 al alimentelor bogate in vitamina D, pe care sa te bazezi atunci cand ai probleme cu fixarea calciului in oase!

Top 10 alimente bogate in vitamina D

10. Ficatul de vita

Se stie ca ficatul este o buna sursa de fier, insa te-ai fi gandit ca are si un aport destul de mare de vitamina D? Aceasta alaturi de vitamina A si proteinele de care ai nevoie pentru a te simti satula pe tot parcursul zilei. Atentie, insa, daca ai probleme cu colesterolul, deoarece acest produs este cam gras si se afla pe lista alimentelor interzise pentru cei care vor sa slabeasca.

9. Sucul de portocale fortificat

Cand spui "suc de portocale", primul lucru la care te gandesti este vitamina C. Daca alegi un produs fortificat, insa, poti sa beneficiezi de mai multe substante necesare organismului, printre care si vitamina D. Opteaza pentru produsele pentru copii, deoarece acelea sunt in general pline de nutrimente.  

8. Ouale

Oul pare sa fie un aliment perfect, care le contine pe toate. Aproape ca nu reusim sa ii gasim vreun neajuns, in afara de faptul ca nu este bine sa abuzezi de ele, din cauza ca sunt cam grele pentru ficat. Galbenusul de ou este cel care ascunde o cantitate insemnata de vitamina D, insa nu te baza doar pe aceasta sursa pentru a-ti suplimenta aceasta substanta. Atata timp cat consumi 2-3 oua pe saptamana, ar trebuie ca organismul tau sa aiba numai de beneficiat de pe urma lor.  

7. Carnea de porc

Daca esti o iubitoare impatimita a carnii de porc, este bine sa stii ca aceasta contribuie cu vitamina D, insa nu intr-o cantitate prea mare. Daca iti gatesti o portie de 100 grame, obtii 16% din totalul de care ai nevoie, insa tot este ceva, avand in vedere ca exista atatea produse uzuale care contin aceasta substanta. 

6. Produsele lactate

Cat de convenabil este ca tocmai produsele care ne suplimenteaza calciul sunt acelea care ne ofera si substanta care il fixeaza in oase, vitamina D. Este adevarat ca nu este destul sa consumi lactate pentru a atinge doza zilnica recomandata, dar tine minte ca 100 de grame de iaurt, unt, iaurt slab sau diferite tipuri de lapte contin circa 30% din cantitatea de vitamina D necesara. 

5. Tofu

Tofu devine vedeta adesea in perioada postului, dar este mereu pe lista de cumparaturi a vegetarienilor. Sarac in calorii si un bun inlocuitor al branzei, acest produs iti ofera in 100 grame circa 30% din doza zilnica necesara de vitamina D. Poti adauga tofu la salate sau il poti gati, una dintre variantele cele mai populare fiind tofu pane. 

4. Cereale fortificate

Daca tot mananci cereale dimineata, de ce sa nu alegiun sortiment imbogatit si cu vitamina D? In ziua de azi, gasesti alimente fortificate in orice magazin, asa ca ai la indemana toate armele pentru o sanatate de fier.

3. Ciupercile

Bogate in vitamina D sunt in special ciupercile Portobello, dar poti opta si pentru Maitake. In 100 de grame din acest produs delicios, pe care il poti servi in nenumarate feluri, ai deja 74% din doza zilnica recomandata de vitamina D, ca sa nu mai vorbim de faptul ca ciupercile sunt o sursa indispensabila de proteine, in special pentru vegetarieni. 

2. Pestele gras

Probabil nu mai este nevoie sa laudam prea mult pestele gras pentru beneficiile sale, pentru ca deja sunt arhicunoscute. O portie (71 gr) dintr-un peste de acest tip (somon simplu sau afumat,  macrou, ton la conserva, herring, sardine etc.) iti ofera 90% din doza zilnica recomandata de vitamina D, printre altele. 

1. Uleiul de ficat de cod

Nici nu stim de unde sa incepem atunci cand trebuie sa exprimam beneficiile acestei grasimi sanatoase. Inainte de toate, uleiul de ficat de cod are un continut ridicat de vitamina A, vitamina D si acizi grasi Omega 3. Pentru ca vitamina D ne intereseaza pe noi acum, trebuie sa stii ca doar o lingura de ulei de ficat de cod reprezinta dublul dozei zilnice recomandate din aceasta substanta. Daca ti-am trezit interesul, afla ca exista suplimente alimentare prin care poti consuma acest dar de la natura. 

Aceste alimente bogate in vitamina D au multe alte beneficii, asa ca adauga macar o parte din ele pe lista de cumparaturi. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (8)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!