Nu Skin

Top 10 alimente care scad colesterolul

Andreea Gluh, redactor

Nivelul ridicat al colesterolului este o problema din ce in ce mai des intalnita in ziua de azi, chiar si in cadrul populatiei de varsta tanara. Cum nu este indicat sa apelezi intotdeauna la medicamente, cel mai bine ar fi sa optezi pentru un regim de viata sanatos, care combina o dieta echilibrata cu o activitate fizica sustinuta. Mama Natura ne-a pus la dispozitie o multime de remedii pentru toate bolile, asa ca si in cazul hipercolesterolemiei poti apela la ajutorul ei.

Iata un top 10 alimente care scad colesterolul si care nu ar trebui sa iti lipseasca de pe lista de cumparaturi!

10. Soia

Soia poate inlocui cu succes carnea in perioadele de post, insa ea poate fi consumata si de catre persoanele care au un nivel ridicat al colesterolului. Conform studiilor, doar 25 de grame de soia reduc grasimile din sange cu pana la 6%.

9. Mere si struguri

Aceste fructe delicioase sunt bogate in pectine, substante care contribuie la scaderea nivelului de grasimi din sange. Cum toamna este un anotimp bogat in mere si struguri, de ce sa nu profiti incluzand aceste alimente care scad colesterolul in gustarile tale de zi cu zi?

8. Fasolea boabe

Iahnia de fasole este o mancare traditionala in tara noastra, asa ca profita! Boabele de fasole se numara printre alimentele care scad colesterolul, iar daca vei adauga si o ceapa rosie, vei fi ferita si de racelile tipice sezonului rece, garantat!

Trebuie sa stii ca doar 120 de grame de boabe te ajuta in ceea ce priveste scaderea colesterolului cu pana la 8%.

7. Ciocolata neagra

Desigur ca nu este prea usor sa renunti la dulciuri, insa daca vrei sa scapi de problema colesterolului, trebuie sa o alegi pe cea care contine cel putin 70% cacao. Aceasta poate face ca nivelul colesterolului sa scada cu 24% in 12 saptamani. Portia zilnica necesara este de doua sau trei patratele.

6. Spanacul

Probabil ca ai auzit ca spanacul te ajuta sa lupti impotriva deficitului de fier din organism, o problema cu care se confrunta adesea mai ales femeile. Pe langa aceasta, frunzele verzi ale spanacului contribuie si la scaderea colesterolului. In urma unor cercetari recente, s-a descoperit ca luteina in care ele sunt bogate are capacitatea de a preveni formarea placilor de grasime.

5. Avocado

Acest fruct exotic pe care nu toata lumea il poate consuma, gustul sau fiind deosebit, joaca un rol foarte important in mentinerea nivelului normal al colesterolului. El are proprietatea de a absorbi grasimile nesanatoase provenite din alte alimente, actionand ca un filtru. Desigur ca nu este cazul sa exagerezi in ceea ce priveste consumul de avocado, pentru ca el este foarte bogat in calorii: 300 kcal.

Afla totul despre dieta cu avocado de aici !

4. Uleiul de masline

Uleiul de masline este un ingredient de baza al multor preparate din cadrul dietei mediteraneene. Grasimile mononesaturate continute de acest ulei nu numai ca iti vin ajutor cand suferi de hipercolesterolemie, dar te si scpa de grasimea de pe abdomen. Asadar, trece uleiul de masline pe lista de alimente care scad colesterolul, data viitoare cand te duci la shopping!

3. Usturoiul

Usturoiul este usor de sesizat chiar si atunci cand folosesti o cantitate mica in preparatele pe care le pregatesti. Dincolo de aroma puternica si poate usor neplacuta pentru unele persoane, acest aliment este un adevarat miracol al naturii: este antifungic, antibacterian si hipocolesterolemiant. Consuma-l ca atare, dar si in mancare si vei simti efectele pozitive in cel mai scurt timp.

2. Nucile si semintele

Indiferent de nucile si de semintele care iti plac, trebuie sa stii ca un consum regulat al acestora te poate ajuta sa scapi de colesterolul rau din sange. Este de preferat, insa, sa le mananci ca atare, nicidecum coapte, prajite sau sarate.

1. Ovazul si cerealele integrale

O zicala din popor spune ca "Un mic dejun copios este un mic dejun sanatos". Ei bine, poate fi adevarat daca ne referim la o masa de dimineata alcatuita din ovaz sau cereale integrale . Evita sa cumperi sortimentele imbogatite cu zahar sau cu diversi indulcitori artificiali. Daca nu le poti consuma ca atare, adauga o lingurita sau doua de miere atunci cand le mananci cu iaurt sau cu o portie de lapte cu un continut scazut de grasime.

Exista o multime de alimente care scad colesterolul, pentru toate gusturile. Alege-le si tu pe cele care iti plac si include-le in meniul tau zilnic, pentru a beneficia de pe urma lor.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!