Nu Skin

Ce inseamna metabolic workout si cum te ajuta sa slabesti

Cristina Tarziu
Metabolic workout (sau antrenamentul metabolic) este un tip de antrenament ce se muleaza perfect pe nevoile omului modern, lipsit de timp si de disponibilitatea de a dedica o ora pe zi salii de fitness. Iar daca adaugi promisiunea de a stimula rapid si eficient metabolismul astfel incat efectele sa continue multe ore dupa incheierea exercitiilor si caloriile sa continue sa arda, e usor de inteles ca acest tip de antrenament a castigat rapid inimile workaholicilor.



Ce este metabolic workout?


Antrenamentul metabolic presupune un program de exercitii efectuate la intensitate maxima, cu pauze foarte scurte intre serii, si care are scopul de a accelera arderea caloriilor, inclusiv dupa terminarea antrenamentului. Programele de exercitii de tip metabolic workout au patru caracteristici majore:

- se efectueaza la intensitate foarta inalta - fie cu greutati mari, fie cu greutati mici dar cu executari foarte rapide; cu cat se lucreaza la o intensitate mai ridicata, cu atat impactul asupra metabolismului este mai mare.
- exercitiile vizeaza intregul corp si toate grupele de muschi - se pleaca de la ideea ca, cu cat implici mai multe grupe musculare, cu atat arzi mai multe calorii si mai multa grasime.
- presupun efort repetitiv - exista mai multe studii care sustin ideea ca exista o relatie directa intre durata unui exercitiu si consumul de calorii al organismului dupa incheierea sa.
- produc senzatia de „arsura" la nivelul muschilor - aceasta suprasolicitare musculara este cea care stimuleaza metabolismul si sustine arderea caloriilor.


Beneficiile antrenamentelor metabolice si cum te ajuta sa slabesti


Scopul antrenamentului metabolic este de a maximiza eficacitatea sistemului de gestionare si de arderea a energiei specific organismului uman. Eficacitatea antrenamentelor metabolice este determinata de felul in care acestea sunt concepute si in special de raportul dintre timpul dedicat exercitiilor si cel pentru repaus, tinand cont de faptul ca intensitatea la care se lucreaza este intotdeauna foarte ridicata. Cheia sta in determinarea scopului urmarit - iti doresti sa-ti imbunatatesti rezistenta? Sa cresti masa musculara? Sa arzi grasimi? Odata ce ai un raspuns, dar si in functie de specificul corpului tau, antrenorul va stabili un program de exercitii. E nevoie, din acest motiv, dar si pentru a evita accidentele, ca cel putin in prima faza sa lucrezi cu un specialist.

Daca scopul tau este sa slabesti, vei fi incantata sa afli ca antrenamentele metabolice pot fi construite si directionate exclusiv catre asta: arderea caloriilor. Pe durata a aproximativ 30 de minute de antrenament metabolic arzi in jur de 500 de calorii. Partea buna, insa, este ca in aceleasi 30 de minute iti activezi rata metabolica (numarul de calorii pe care corpul le arde in starea de repaus) cu pana la 25% pentru pana la 72 de ore dupa antrenament. Asta inseamna ca organismul tau continua sa arda cu 25% mai multe calorii pana la 3 zile dupa incetarea antrenamentului.

Impactul asupra metabolismului difera de la persoana la persoana, dar si in functie de tipul si durata antrenamentului. Procesele de recuperare a organismului (reconstructia musculara, consumul de oxigen in exces) dupa un antrenament intens, insa, ard intotdeauna calorii si te ajuta sa slabesti.

Pe langa remodelarea corpului si arderea de calorii, antrenamentul metabolic vine si cu beneficii pentru sanatate. Specialistilor in metabolic workout le place sa spuna ca antrenamentele anaerobe (precum antrenamentul metabolic) au si toate beneficiile antrenamentelor aerobice (de tip cardio), insa daca faci doar antrenamente aerobice nu vei avea niciodata parte de stimularea metabolismului si de beneficiile pentru sanatate oferite de antrenamentele anaerobe.

Practicat corect, antrenamentul metabolic iti imbunatateste rezistenta, sustine sanatatea sistemului cardiovascular, regleaza nivelul de hormoni din organism si stimuleaza arderea grasimilor.

Daca te incanta ideea de metabolic workout, apeleaza la un specialist pentru stabilirea unui program de exercitii. Odata ce ai facut asta, poti incepe sa le practici chiar si acasa, cu un minim de „recuzita".
Spate Umeri Brate Piept Abdomen Talie Fesieri Picioare

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - fitness si sport

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (191 vizite)
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (0 comentarii)

    LIKE si intra in universul divelor!