Nu Skin
Optezi sa Impresionezi

Combate efectele stresului cu ajutorul antioxidantilor

Elena Gherasim

Determinat de responsabilitatile profesionale, problemele financiare, indatoririle familiale si lipsa timpului si a energiei necesare desfasurarii avalansei de sarcini zilnice, stresul a devenit una dintre coordonatele principale ale vietii omului modern. Impactul sau este cu atat mai insemnat cu cat majoritatea persoanelor afectate nu reusesc sa stapaneasca emotiile negative determinate de stres si nu au puterea de a le elimina din stilul de viata. Din acest lant al slabiciunilor, cauzat de prezenta si perpetuarea zilnica a starilor de stres si neliniste, decurge o serie de consecinte care ne afecteaza in mod fundamental calitatea vietii si sanatatea.

Afla, asadar, cum te afecteaza stresul si cum il poti combate, in mod natural!

stresul oxidativ

Cum ne afecteaza stresul?

In fiecare secunda, organismul "lucreaza" pentru a produce energia necesara desfasurarii proceselor fiziologice din corp, acest proces reprezentand, de fapt, metabolismul de baza al corpului nostru. Concomitent cu producerea energiei la nivelul celulelor, organismul interactioneaza cu oxigenul pe care il primeste prin intermediul respiratiei. In urma acestui proces complex, au loc reactii chimice care determina producerea radicalilor liberi.

Radicalii liberi sunt molecule cu un grad inalt de reactivitate, care ataca celulele sanatoase ale organismului, colagenul si ADN-ul, determinand deteriorarea tesuturilor. In mod normal, organismul uman este inzestrat cu antioxidanti naturali, al caror rol este de a neutraliza impactul radicalilor liberi. Insa, cand acesta este slabit de starile acute de stres si oboseala, completate de factorii nocivi din mediul inconjurator, nivelul radicalilor liberi creste semnificativ, rezerva naturala de antioxidanti devenind insuficienta pentru combaterea efectelor nocive ale acestora. 

Acest raport disproportionat intre productia de radicali liberi si capacitatea biologica a organismului de a detoxifia si proteja tesuturile se numeste stres oxidativ si este una dintre cele mai mari probleme de sanatate ale erei contemporane. Stresul oxidativ este unul dintre factorii principali care determina imbatranirea prematura, tulburarile emotionale, bolile psihice, imunitatea scazuta, bolile de inima, diabetul si astmul.

femeie stresata

Nu in ultimul rand, stresul oxidativ este un dusman de temut al frumusetii tale, fiind responsabil de aparitia ridurilor si a petelor dermatologice inestetice, scaderea elasticitatii pielii, caderea parului, exfolierea unghiilor si de scaderea ratei metabolice, ceea ce conduce la aparitia kilogramelor in plus.

Cum scap de efectele stresului oxidativ?

Sa reduci nivelul stresului zilnic nu este imposibil, insa este destul de dificil, avand in vedere nenumaratele presiuni si indatoriri carora trebuie sa le faci fata. In acest context, problema consta in faptul ca nivelul de antioxidanti produs de corpul tau este mereu acelasi, deoarece depinde de conformatia ta genetica, in timp ce productia de radicali liberi este in crestere.

Pentru a echilibra balanta in favoarea sanatatii tale, apeleaza la o dieta alimentara sanatoasa, bogata in antioxidanti. Acestia reprezinta, in fapt, o asociere de substante organice regasite in fructe si legume, printre care se numara: vitaminele A, C, E, beta-carotenul - asimilat in organism sub forma vitaminei A, seleniu, magneziu, cupru, zinc, flavonoide si conezima Q.

In acest sens, studiile efectuate asupra legaturii dintre alimentatie si starea de sanatate au aratat ca persoanele din al caror regim alimentar zilnic nu lipsesc fructele si legumele sunt mai putin expuse riscului de a face cancer, de a dezvolta probleme cardiace sau de a imbatrani prematur.

fructe si legume proaspete

Antioxidantii din alimentatie si rolul acestora

Antioxidantii se regasesc indeosebi in fructele si legumele proaspete, existand, insa, si anumite alimente care contin o anumita doza de substante organice asociate antioxidantilor.

Vitamina C

Renumita pentru contributia esentiala la mentinerea bunei functionari a sistemului imunitar si pentru protectia pe care o ofera vaselor de sange, mentinand flexibilitatea acestora, vitamina C este unul dintre cei mai puternici antioxidanti. Se gaseste din abundenta in kiwi, coacaze, lamai, capsuni, portocale, pepene galben, grapefruit, papaya, broccoli, spanac, rosii, conopida.

Vitamina A

Cu rol determinant in mentinerea sanatatii oaselor si a acuitatii vizuale, deosebit de importanta in reglarea tesiunii arteriale si un excelent adjuvant in tulburarile de somn, vitamina A nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica, mai ales in cazul copiilor. Cartofii dulci, morcovii, portocalele, mango, prunele, ficatul de pasare si ouale sunt depozite excelente de vitamina A.

fructe cu antioxidanti

Vitamina E

Responsabila pentru frumusetea si elasticitatea pielii noastre, vitamina E este si un excelent terapeut pentru prevenirea problemelor cardiovasculare manifestate prin cheaguri de sange, depunerea de grasime pe peretii arterelor, infarct, precum si in reducerea riscului de cancer si cataracta. Vitamina E se gaseste in cantitati importante in kiwi, mango, alune, napi, spanac, broccoli, ulei de soia, ulei de masline, somon.

Beta-caroten

Deosebit de important pentru frumusetea si sanatatea pielii, beta-carotenul este un compus organic care se transforma in vitamina A odata ce a fost metabolizat. Pe langa beneficiile aduse pielii, beta-carotenul reduce riscul bolilor cardiovasculare, imbunatateste rezistenta sistemului imunitar si contribuie la mentinerea sanatatii ochilor. Printre cele mai bogate alimente in beta-caroten se numara: mango, piersicile, caisele, portocalele, prunele, papaya, bananele, fructele de padure, ananasul, dovleacul, morcovii, cartofii dulci, rosiile, broccoli, varza, ceapa si maslinele.

Seleniu

Mineral care are proprietatile unui antioxidant, seleniul se regaseste indeosebi in cereale integrale, usturoi, ceapa, nuci, legume cu frunze verzi, somon, ton, lapte, branza si carne de pui. Seleniul protejeaza sistemul imunitar, are un rol fundamental in sinteza anumitor enzime si, nu in ultimul rand, este elementul de baza in functionarea corecta a tiroidei si in producerea hormonilor tiroidieni.

Flavonoide

Compusi organici regasiti in plante, flavonoidele au numeroase proprietati terapeutice: previn formarea cheagurilor de sange, lupta impotriva cancerului, protejeaza sistemul imunitar, mentin sanatatea inimii si echilibreaza nivelul de colesterol din sange. Avand in vedere ca flavonoidele sunt substante care dau culoarea rosie fructelor si legumelor, acestea se regasesc mai ales in fructele de padure, portocale, struguri si mere rosii, prune, tomate, ceapa, ceai verde, ciocolata si vin rosu.

fructe cu flavonoide

Licopen

Licopenul este o substanta regasita in fructe si legume, cu rol de colorant al acestora. In ceea ce priveste proprietatile sale terapeutice, acesta este un puternic aliat al organismului in lupta cu radicalii liberi, reducand considerabil riscul de cancer al sangelui, de colon sau de prostata. Totodata, licopenul are proprietatea terapeutica de a-ti proteja pielea de arsurile solare si de efectele nocive ale radiatiilor solare. Rosiile, pepenele verde, grapefruitul si guava sunt alimentele cu cel mai mare continut de licopen.

Nu uita ca te poti bucura de toti acesti antioxidanti si prin intermediul mastilor naturale din fructe, aplicate constant atat pe ten, cat si pe restul pielii, astfel incat sa o mentii hidratata si sa o protejezi de factorii de mediu care determina aspectul tern si problemele dermatologice.

Tu stiai cat de importanti sunt antioxidantii pentru frumusetea si sanatatea ta?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.9 (15)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!